2023-05-02, 21:13
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Nej, det är inte alls Putins syn vi diskuterar, eftersom att den synen har NADA,NULL, NIET betydelse för något i världen. Varför skall vi slösa tid på detta? För att du eftersträvar en sorts objektivitet som inte finns?
Men, nej, dör finns inget som heter "Putins syn" vad det gäller verkligheten. Detta kan du se i Ukraina just nu. Svaret är givet och meningslöst att diskutera. "Putins vis" hahahahaha....jo....en tumme upp i röven och så ger det sig själv för att, "jag vill". För fan flugornas herre - det är inte så det fungerar, så polera upp den "objektiviteten". Man förtjänar det man lever och dör utav och inget annat. Det är oföränderligt oavsett vad man drömmer om

Det är det jag diskuterade( Kremls syn). Kom igen du vet också att alla inte har samma glasögon när det gäller politik och säkerhet i världen. Men jag vill tro att man kan hålla isär vilken sida man stödjer samt ha insikt i fiendens världsbild. Jag vill hoppas denna tråd har den nivån, objektiviteten.
Citera
2023-05-02, 21:13
Medlem
ReedMes avatar
Johan Wiktorin, Försvars- och säkerhetsexpert, pratar om Ukraina och Taiwan mm i Trading Direkt idag. För en lekman som mig var det otroligt intressant att lyssna på. Rekommenderas varmt. Pratar från ca 0.50 till 24.10.

Han börjar med Ukraina.
https://www.youtube.com/watch?v=BQPYYzmoaz8
Senast redigerad av ReedMe 2023-05-02 kl. 21:16.
Citera
2023-05-02, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Polsk general med dyster kommentar om ukrainas situation.

https://militarywatchmagazine.com/article/poland-not-good-ukraine-russia-stronger

Men det finns också dom som är mycket optimistiska. Denne polacken är väl inte värre än McGregor. Tack för länken.
Citera
2023-05-02, 21:17
Medlem
guldkorns avatar
För andra dagen i rad exploderade en tågräls i Bryansk (RU) med urspårat tåg som resultat.

”Blast causes another freight train to derail in Russia region near Ukraine”

https://www.reuters.com/world/europe/sabotage-causes-freight-train-derail-russia-region-close-ukraine-2023-05-02/

Högst sannolikt att UA har specialförband inne i Ryssland. I helgen exploderade dessutom en kraftledning i St Pete.
Senast redigerad av guldkorn 2023-05-02 kl. 21:19.
Citera
2023-05-02, 21:18
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Nej, det är inte alls Putins syn vi diskuterar, eftersom att den synen har NADA,NULL, NIET betydelse för något i världen. Varför skall vi slösa tid på detta? För att du eftersträvar en sorts objektivitet som inte finns?
Men, nej, dör finns inget som heter "Putins syn" vad det gäller verkligheten. Detta kan du se i Ukraina just nu. Svaret är givet och meningslöst att diskutera. "Putins vis" hahahahaha....jo....en tumme upp i röven och så ger det sig själv för att, "jag vill". För fan flugornas herre - det är inte så det fungerar, så polera upp den "objektiviteten". Man förtjänar det man lever och dör utav och inget annat. Det är oföränderligt oavsett vad man drömmer om
Bra sagt, varför ska vi diskutera rövhålet dåren putins syn på omvärlden, att forskare och statsvetare gör det är en helt annan sak, de gör det för att ge beslutsunderlag till våra politiker militär och underrättelsetjänst.
Citera
2023-05-02, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det är det jag diskuterade( Kremls syn). Kom igen du vet också att alla inte har samma glasögon när det gäller politik och säkerhet i världen. Men jag vill tro att man kan hålla isär vilken sida man stödjer samt ha insikt i fiendens världsbild. Jag vill hoppas denna tråd har den nivån, objektiviteten.

Måhända ja, men den synen existerar inte, är inte anknuten till verkligheten och fyller ingen som helst objektiv funktion till det som händer. Vad de i Kreml tycker, tänker eller vill har NADA relativitet. Jag svarade ju dig för 5 inlägg sedan gällande det. Låt mig citera mig själv ok - "när objektiviteten har blivit mördad till den grad att det endast är subjektiv lögn kvar, är det inte längre frågan om objektivitet"

Enkelt, världen förstår det, FN röstar öppet för det, INKL Kina osv osv. Dör finns inget att diskutera om vad Kreml ser saker som. Det har aldrig spelat något roll och kommer ej heller någonsin att göra. Endast en idiot utav rang skulle tro sådant. Det ÄR Ryssland du diskuterar genom att säga Kreml, så vad är svårt att förstå i den suggestiva drömmen om enslig objektivitet?
Citera
2023-05-02, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
För andra dagen i rad exploderade en tågräls i Bryansk (RU) med urspårat tåg som resultat.

”Blast causes another freight train to derail in Russia region near Ukraine”

Högst sannolikt att UA har specialförband inne i Ryssland. I helgen exploderade dessutom en kraftledning i St Pete.

Jag tror mer på ryssar som tröttnat på kleptokraterna som styr, faktiskt.
Mycket svårt att röra sig oupptäckt där nu. Finns ofattbart många inrikespoliser. Putin, Peskov med anhang har satsat enorma belopp på sådant.
Citera
2023-05-02, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Vad spelar det för roll om syftet inte är att ockupera? Tror du Ryssland är OK med att de invaderar, gör kaos, och sedan åker igen?

Väldigt många köper att Ryssland ser Nato som ett hot. Jag droppade en lång lista tidigare idag på folk. jag kan göra den längre. T om påven ger mig rätt: https://www.politico.eu/article/pope-francis-nato-cause-ukraine-invasion-russia/

Notera att jag inte utmålar Nato som ett hot. Jag förklarar hur Putin & eliten & ryska folket ser det som ett hot.

Hur många länder tycker att det är ok att ryssland invaderar Ukraina, mötdar våldtar gör kaos och sedan försvinner? Om det finns sånna länder som tycker det, ja då tycker nog ryssland oxå det…
Citera
2023-05-02, 21:25
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Bra tips
Han pratar även om den kommande offensiven och om hur han ser på Ukrainas chanser att ta tillbaka hela sitt territorium.
Citera
2023-05-02, 21:25
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Jag tror mer på ryssar som tröttnat på kleptokraterna som styr, faktiskt.
Mycket svårt att röra sig oupptäckt där nu. Finns ofattbart många inrikespoliser. Putin, Peskov med anhang har satsat enorma belopp på sådant.
Ryzzland är en polisstat, en normal västerlänning fattar inte hur vidrigt det är numera.
Hörde exempelvis att i princip ALLA som numera hamnar inför domstol blir fällda, ALLA.
källa Gudrun Persson FOI
Citera
2023-05-02, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men det finns också dom som är mycket optimistiska. Denne polacken är väl inte värre än McGregor. Tack för länken.

Varsågod. Jo det stämmer. Postar dock inte dom eftersom att media i överlag är pro ukraina, så alla har läst dom redan förmodligen.
Citera
2023-05-02, 21:27
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ingen Ukrainapatriots öga förblir nog torrt efter att ha sett denna gamla dams flerspråkiga hyllning till fäderneslandet:

https://www.bitchute.com/video/SjJT5oswtUuz/
Hon kanske minns Fritz och Dieter från sin barndom, fast riktigt så gammal är hon nog inte. Undrar om hon blev gripen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in