2023-05-02, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av isaco
vilka väljare ??

hur många procent ??

själv e jag ledsen att hon gav upp,
jag tror hon hade klarat av att göra ordentlig skada i SD
om hon fortsatt !!

men det finns så många fler i SD
som kommer göra bort sig,

både lokalt i kommunerna och säkert en del i rikdagen
!!!

ja det har du helt rätt i.
De har fortfarande kvar Åkesson som partiledare och med den trötte fege mannen som redan bevisligen är köpt av andra "intressen" än det svenska folket. Så kommer denne lelle tjocke mannen att göra SD till ett litet skitparti igen.

Denna gången fick de chansen att börja visa sig lite genom samarbete i regeringen. Vad gör de då? de börjar tjata om sin förbannade folkräkning (som aldrik kommer bli av). Bensinen, med meramed mera. De har ju för fan inte ens vågat säga emot Äcklet Johan Phersson.
Sd är just nu sina egna fiender och det visar de gång på gång.

Att de inte ens kunde stå upp för denna kvinnan utan mer eller mindre bad henne sluta. Så kan jag nog faktiskt inte längre förstå hur SD tror de skall kunna vinna tillbaka sina forna väljare nästa val.
Alla partier står upp för sina ministrar och ledare. Kolla bara in hur sossarna lät den där Eliasson förstöra myndighet efter myndighet utan att få sparken.

SD gör inte ett skit för att försvara de sina. Så vilken vettig person vill företräda dem egentligen?
Citera
2023-05-02, 19:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OptimismPrime
Frågan är om vi inte ska ändra på detta. Personröster utgör inte längre ett valresultat och folk röstar på partier, inte personer.

Det kabnske är din åsikt, men det är inte min.
Jag röstade på SD för jag höll på Björn Söder. Jag röstade inte på SD för Jimmie Åkesson eller Mattias Karlsson.

Så nej där har du verkligen fel. Det där med personröster skall vi ha kvar om något.
Citera
2023-05-02, 19:18
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
För att Widding deltog i en konferens organiserad av folk som relativiserat förintelsen. Berätta gärna hur du tänker kring förtal här, vem är det som förtalar vem?

Den s.k. relativiseringen av förintelsen verkar bestå av, att en (1) deltagare på konferensen twittrade följande i januari 2023 om covidvaccinationen:
“As one consultant cardiologist said to me this is the biggest crime against humanity since the holocaust.”
Berätta gärna hur du tänker kring "relativisering av förintelsen", när du beskriver denna tweet som en relativisering av förintelsen.
Citera
2023-05-02, 19:18
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Länka gärna till det. Jag följer inte Elsa Widdings göranden och låtanden.
Då kanske du ska vara försiktig med att skriva "App, app Elsa Widding har bara sagt, att eventuella biverkningar av covidvaccin borde granskas."
Citera
2023-05-02, 19:20
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Då kanske du ska vara försiktig med att skriva "App, app Elsa Widding har bara sagt, att eventuella biverkningar av covidvaccin borde granskas."

Jag uttalade mig om vad hon sa i den video, som länkades i trådstarten.
Citera
2023-05-02, 19:22
Medlem
OptimismPrimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Det kabnske är din åsikt, men det är inte min.
Jag röstade på SD för jag höll på Björn Söder. Jag röstade inte på SD för Jimmie Åkesson eller Mattias Karlsson.

Så nej där har du verkligen fel. Det där med personröster skall vi ha kvar om något.

Utifrån vad folkets mandat utgår ifrån så spelar det liten roll att du avviker i frågan.
Citera
2023-05-02, 19:22
Medlem
1and2and3s avatar
Som många skriver, det är en frisk fläkt av sanning som hon delger oss.
Alla talar om kris, vi har en miljökris, vi lever i en miljökris, vad är det? Det är väldigt skönt att det finns ett område som politiker inte kan styra än hur mycket man vill.
Jorden har funnits i 4,5 miljarder år, vårt liv på planeten är lika mycket som ”.” i en roman på 1000 sidor. På Svtplay finns en film om en mammutgrav i södra England som är 360 000 år gammal. Bland benbitar och sådant har man hittat en kniv av flinta som troligen har använts av ”människor” som levde för 360 000 år sedan. England satt fast i Europa, norra delen var täkt av is. Dessa människor som levde då var det under en kristid? Det måste har varit en miljökris då eller vad.

Det inte miljönissar förstår är att vi lever på föränderlig planet med vulkaner, stormar, hetta om vart annat. Det är inte en kris det är livet självt.

Det Elsa gör är att visa detta att det inte finns någon kris utan naturliga förändringar som miljöfolk inte vill acceptera. Varje år flyttas 189 miljoner ton sand från Sahara öken över Atlanten och landar i Brasilien, c:a 130 miljoner kommer fram resten hamnar i havet. Inte en miljövän har nämnt detta att vi skall asfaltera Sahara så att sanden inte blåser iväg.

Det är en förlust för SD att tappa Elsa, jag känner inte henne hon kan ha fel som vi inte vet om, men när det gäller klimat och energi är hon ytterst påläst och det är trist att hon lämnar. Fakta gör oss bättre.
Citera
2023-05-02, 19:23
Medlem
gubbroras avatar
Kan någon förklara för mig varför inte samtliga partier kräver att ledamöterna lämnar riksdagen om dom lämnar sitt medlemskap i partiet/ utesluts. Det borde vara enkelt att skriva in det i den ledamotsförsäkran som riksdagsledamöterna lämnar till sina partier
Citera
2023-05-02, 19:26
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Vilka ”juridiska påståenden” tänker du på?

Du har redan glömt det här?
(FB) Elsa Widding lämnar SD - konsekvenser för regeringen?
Iofs begripligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du har t.ex. skrivit såhär: ”För att Widding deltog i en konferens organiserad av folk som relativiserat förintelsen. Berätta gärna hur du tänker kring förtal här, vem är det som förtalar vem?” och ”Elsa Widding var affischnamn på en konferens arrangerad av konspirationsteoretiker ” och så vidare.

Det är en för tråden intressant fråga om du med det menar att Elsa Widding agerat olämpligt på något sätt. Om du anser att hon agerat olämpligt, och att utbildningsministerns tweet därmed är befogad, är din inställning till åsiktsfrihet intressant för tråden.
Du glömde ge mig en bra anledning, men jag är snäll och ger dig följande svar på din följande fråga, som alltså löd så här:
Du är flitig med inlägg där du tycks vara emot åsiktsfrihet och du tycks lägga skuld på Elsa Widding. Har jag uppfattat det rätt?
Är du beredd? Här kommer svaret: Huruvida jag är flitig med inlägg där jag tycks vara emot åsiktsfrihet och jag tycks lägga skuld på Elsa Widding är helt och hållet en fråga om tycke och smak. Jag saknar förutsättningar att avgöra huruvida du har uppfattat din egen bedömning i den här frågan rätt.

^^ Detta kändes fullständigt meningslöst, och jag vet inte vad du ska ha det till. Men varsågod. Hoppas det kommer till användning.
Senast redigerad av Bimbolina 2023-05-02 kl. 19:32.
Citera
2023-05-02, 19:28
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Den s.k. relativiseringen av förintelsen verkar bestå av, att en (1) deltagare på konferensen twittrade följande i januari 2023 om covidvaccinationen:
“As one consultant cardiologist said to me this is the biggest crime against humanity since the holocaust.”
Berätta gärna hur du tänker kring "relativisering av förintelsen", när du beskriver denna tweet som en relativisering av förintelsen.
Här verkar något ha blivit fel; jag har inte beskrivit tweeten du citerar som en relativisering av förintelsen. Vill du diskutera huruvida det är fråga om grovt förtal eller ej här rekommenderar jag denna tråd: (FB) Har Elsa Widding blivit utsatt för grovt förtal?
Citera
2023-05-02, 19:29
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
“They get the shot, that night they have a fever of a hundred and three, they go to sleep, and three months later their brain is gone,” Kennedy said. “This is a holocaust, what this is doing to our country.”
https://web.archive.org/web/20150411002553/http://www.sacbee.com/news/politics-government/capitol-alert/article17814440.html

At a rally against vaccine mandates in Washington, DC, on Sunday, Robert F. Kennedy Jr. likened vaccine policies in the US to the actions of a totalitarian state, even suggesting Anne Frank was in a better situation when she was hiding from the Nazis.

“Even in Hitler Germany (sic), you could, you could cross the Alps into Switzerland. You could hide in an attic, like Anne Frank did,” said Kennedy, a prominent anti-vaccine advocate, in a speech at the Lincoln Memorial.
https://edition.cnn.com/2022/01/23/politics/robert-f-kennedy-nazi-germany-offensive-anti-vaccine-speech/index.html
Senast redigerad av VetVemDuAr 2023-05-02 kl. 19:35.
Citera
2023-05-02, 19:31
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dw5R3X/mejl-fran-elsa-widding-sd-visar-vaccinkritik

Citat:
Länka gärna till det. Jag följer inte Elsa Widdings göranden och låtanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in