Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Nato är en del av skyddandet av demokratin. Det är dock något av en återvändsgränd. Demokratin är också på tillbakamarsch. Vi borde leva som vi lär istället för att göra fejkdemokratiska revolutioner i Ukraina. Just nu tror jag många smarta unga människor i BRICS ser på väst och de blir inte imponerade av vad de ser. Det är demokratins största problem på sikt. De gillar inte Ryssland heller, ska sägas, vilket är bra.
Att demokratin är på tillbakamarsch är inte bra, nej. Det kommer leda till fler krig. Rent statistiskt så är väpnad konflikt mellan 2 demokratiska länder ovanligt.
De unga och smarta människorna i BRICS vill fortfarande till Princeton och Yale för att plugga och skapa sig en framtid. Om de är tveksamma till väst så är de ännu mer tveksamma till sina egna länder. Jag garanterar att det är så.
Förövrigt så tycker jag att det är magstarkt och historielöst att kalla Ukrainas nya väg för en fejkrevolution. Om den nu var så fejk, så borde väl Ryssland bara ha viftat bort det och inte blivit så oroliga?
Nej du, Ukrainas vägval var legit och deras process kommer att bana väg för flera ”revolutioner” till Putins förtret. Vem vet, Ryssland kanske snart står på tur?