2023-05-02, 08:41
Medlem
picapicans avatar
Bögen berättade att de parat ihop alla efter vad de gillar i sängen. Vilket/vilka (om något par), tror ni kör i prutten och utövar dominans-sex?

Märkligt med Linas medverkan och hälsotillstånd. Synd om hennes snubbe som vill bli lycklig och hitta en kvinna, men får en sjukling direkt.
Citera
2023-05-02, 09:01
Medlem
torrenttobbes avatar
Det första jag tänkte på när hon låg i sängen var "vafan hon ser ju helt frisk ut"
Man behöver vara rätt jävla sjuk för att ställa in sin bröllopsresa, nej luktar hypokondriker lång väg, fick en klump i magen när hon låg i sjukhussängen och pratade.
Det kändes utstuderat, fejk och plastigt.
Citera
2023-05-02, 09:20
Medlem
DeValeras avatar
Fick inte deltagarna i de första säsongerna åka utomlands på smekmånad? Känns rätt billigt av produktionen att deltagarna har honeymoons i städer som Västerås och Söderköping.
Citera
2023-05-02, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Fick inte deltagarna i de första säsongerna åka utomlands på smekmånad? Känns rätt billigt av produktionen att deltagarna har honeymoons i städer som Västerås och Söderköping.

Den sk psykologen Fredric Bohm blir så vansinnigt svartsjuk när alla nygifta par får åka utomlands, så produktionen blev tvungna att skicka iväg dem på tråkiga svenska orter istället.
Citera
2023-05-02, 09:51
Medlem
Lina borde aldrig ha varit med i det här programmet från början. Oavsett vilken problematik hon har så hjälper hennes medverkan inte henne att bli bättre, tvärtom nu läggs ytterligare ett stressmoment till som kommer göra saker värre. Jag hade en konstig känsla kring detta från första avsnittet och nu är Alexander tagen som gisslan, det är tveksamt att produktionen utsätter människor för sådana här saker. Man kan gå långt, väldigt långt, för att göra bra tv men det här tangerar gränsen i alla fall när det gäller SVT.
Citera
2023-05-02, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Man behöver vara rätt jävla sjuk för att ställa in sin bröllopsresa

Min första tanke var att det var väldigt lägligt av henne att bli sjuk just så pass nära inpå resan. Nu skippar ju paret ”ofrivilligt” den förmodligen finaste och viktigaste delen i deras relationsbyggande för nu kommer vardagen direkt. Alex som chef och Lina hemma i sängen vilket förmodligen är det ställe där Lina trivs som bäst. Finns inte en chans att det slår gnistor mellan dom om A ska vårda patienter hela dagarna för att sen komma hem och vårda sin fru hemma. De är alldeles för unga för att börja sin relation under de omständigheterna. Det blir en annan sak om man varit gift i 20 år och den ena blir sjuk.
Citera
2023-05-02, 10:04
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Hon kan bli sjuk och hon tror att hon är sjuk men hon är inte sjuk.
Men lägg av bara. Klart hon är sjuk varför ljuga om det? Det ökar inte direkt hennes chanser till ett förhållande att vara hjärtsjuk och kanske inte kunna skaffa barn.
Citera
2023-05-02, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Lina borde aldrig ha varit med i det här programmet från början. Oavsett vilken problematik hon har så hjälper hennes medverkan inte henne att bli bättre, tvärtom nu läggs ytterligare ett stressmoment till som kommer göra saker värre. Jag hade en konstig känsla kring detta från första avsnittet och nu är Alexander tagen som gisslan, det är tveksamt att produktionen utsätter människor för sådana här saker. Man kan gå långt, väldigt långt, för att göra bra tv men det här tangerar gränsen i alla fall när det gäller SVT.

Ja! När man inte själv får välja partner måste produktionen enbart para ihop personer utan konstigheter. Det vill säga deltagare som är friska och inte avviker på några sätt som påverkar tilltänkte partnern. Att vara ihop med sjuk partner måste få vara ett val. Det har ju inte Alexander nu.
Citera
2023-05-02, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Men lägg av bara. Klart hon är sjuk varför ljuga om det? Det ökar inte direkt hennes chanser till ett förhållande att vara hjärtsjuk och kanske inte kunna skaffa barn.

Ja, varför? Jag tror att hon gärna vill vara sjuk också. Något att skylla på.

Om hon är så sjuk som hon säger ska hon givetvis inte vara med i GVFÖ.
Citera
2023-05-02, 10:16
Medlem
Stina och Fredrik verkar vara platta personer. Främst Stina ger andefattigt intryck, helt tom på inspiration och tankar. Fredrik är kanske likadan. Hursom blir det dödgrävar-tv när vi får se dem sitta i en stuga på Åland utan att ha något att göra eller säga. Plågsamt att titta på.

Gällande Carro: Slår aldrig fel att folk på vänsterkanten ideologiskt oftast är de tråkigaste, djupaste, allvarligaste och största glädjedödarna. Medan de som är tydligt konservativa (Ida/Arvid) uppträder positivt och njuter mer av vad de upplever, tar sig för saker, är mer aktiva helt enkelt.

Edit: Förtydligat
Senast redigerad av bohonos 2023-05-02 kl. 11:12.
Citera
2023-05-02, 10:44
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Nästan alla kvinnor är manipulativa. Säkert en del män också men kvinnor är sociala varelser på ett annat sätt och sociala spel ligger närmare deras sätt att tänka.

Jag kan inte uttala mig när det gäller manipulation generellt, men när det gäller renodlat manipulativa, som narcissister, så är de väldigt ofta män.
Citera
2023-05-02, 10:45
Medlem
Audimans avatar
Citat:
Ja, varför? Jag tror att hon gärna vill vara sjuk också. Något att skylla på.

Om hon är så sjuk som hon säger ska hon givetvis inte vara med i GVFÖ.

Hon har säkert hittepå sjukdomen ME, myglare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in