2023-05-02, 07:36
Avslutad
När det gäller klimatet så hänvisar Elsa till samma IPCC-rapport som klimatysterikorna. Om de nu är så övertygade om att de har rätt, varför sågar de då inte Elsa i en offentlig debatt? Bore ju vara plättlätt och mer effektivt än att kalla henne för epitet tagna ur luften.

Man borde införa ett mognadstest på politiker, det går inte att bete sig som en tonåring i den position de har. Låt folket höra alla sidor och bilda sig en uppfattning själva.
Citera
2023-05-02, 07:43
Avslutad
Typiskt SD-beteende, som dagisungar när de inte får som de vill. Elsa då, buuhuuu stackars mig buhuuu... usch vilket dåligt parti SD är med omogen personal som borde lära sig att veta hut istället för att gnälla med offerkoftan.
Citera
2023-05-02, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
När det gäller klimatet så hänvisar Elsa till samma IPCC-rapport som klimatysterikorna. Om de nu är så övertygade om att de har rätt, varför sågar de då inte Elsa i en offentlig debatt? Bore ju vara plättlätt och mer effektivt än att kalla henne för epitet tagna ur luften.
Elsa gillar att påstå att hon baserar sig på IPCC:s rapporter, men det gör hon sällan. Ibland körsbärsplockar hon citat därifrån, men andra gångar plockar hon figurer och påståenden från diverse förnekarbloggar. Elsa kör med klassisk Gish gallopp* och det är närmast omöjligt att bemöta en sådan på ett vettigt sätt.

Wiki:
Citat:
*En Gish gallop innebär att debattören snabbt lägger fram en lång följd av tvivelaktiga argument, halvsanningar och feltolkningar. För motståndaren blir det omöjligt att avfärda alla inom den tidsram som ges under en formell debatt. Varje argument tar mycket längre tid att avfärda eller kontrollera än att lägga fram. På så vis förspills motståndarens tid, och tvivel kan sås kring hans eller hennes förmåga att föra en debatt, särskilt om åhörarna är obekanta med tekniken, om påståenden som läggs fram inte kontrolleras av någon oberoende part[6] eller om åhörarna har begränsade kunskaper inom det ämne som diskuteras.
Citera
2023-05-02, 07:49
Medlem
Oregon petition

There is no convincing scientific evidence that human release of carbon dioxide, methane, or other greenhouse gasses is causing or will, in the foreseeable future, cause catastrophic heating of the Earth's atmosphere and disruption of the Earth's climate. Moreover, there is substantial scientific evidence that increases in atmospheric carbon dioxide produce many beneficial effects upon the natural plant and animal environments of the Earth.

Signed by 31487 scientist.

Det är bara ett par % av CO2 utsläppen som kommer från fossilt bränsle, lejonparten kommer från naturliga källor typ ruttnande löv.
Citera
2023-05-02, 07:49
Medlem
Benny98s avatar
Hon påpekar ofta att hon är en expert, men folkkär är hon knappast. Om hon är konsekvent lämnar hon riksdagen, men det tror jag inte att hon kommer att göra. Hon kommer att lyfta en generös lön i 3,5 år till för att göra exakt ingenting. Tyvärr. Man borde på något sätt ändra på regelverket, det är inte bra för demokratin.
Citera
2023-05-02, 07:50
Medlem
1and2and3s avatar
Hon lämnar för att man påstår att hon förnekar förintelsen av Judar på något sätt.
Hade någon sagt detta om Jimmie eller någon annan högt uppe hade det blivit ett jäkla liv. Nu inte ens en gäspning.
Hon är påläst, kunnig, har bra argument mot alla typer av miljörapporter som hon i princip sågar jäms med fotknölarna med fakta. Jag påstår att detta är en stor förlust för SD.

Elsa smular i sönder alla motståndare med fakta, fakta som vi inte trodde fanns eller som vi kan hitta. Sätter alla dessa utredningar i rätt prioritet och jag tror hon tar del av samtliga, hon är en klippa, en av få i hela riksdagen.

Det man ska göra är att ställa Mats Persson och Liberalerna till svars, anmäla för förtal, begära hans avgång.

Jimmie köp en stor bukett blommor avtalar med Elsa om ett besök, ber offentligt om ursäkt och försöker få Elsa att återta sin avgång eller återskapa medlemskapet vilket som nu är rätt. Elsa är en bit av vägen till större majoritet i nästa val.
Citera
2023-05-02, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Elsa gillar att påstå att hon baserar sig på IPCC:s rapporter, men det gör hon sällan. Ibland körsbärsplockar hon citat därifrån, men andra gångar plockar hon figurer och påståenden från diverse förnekarbloggar. Elsa kör med klassisk Gish gallopp* och det är närmast omöjligt att bemöta en sådan på ett vettigt sätt.

Wiki:
Hade dom lyssnat på henne så hade Sverige tjänat sisådär 50 miljarder för några år sedan.
Citera
2023-05-02, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
SD har helt anammat Ms och den rådande lögnen om klimatkatastrofen för att passa in. Precis som med EU och NATO.
Såg Tobias Andersson gå upp i talarstolen häromdagen och börja yra om hur viktiga klimatmålen är.
Riktigt tråkigt. Sanning gjorde SD till ett 20+%-parti.
Lögner tror de ska hålla dom kvar där.
Jag tvivlar.
Jag är benägen att hålla med och jag är besviken.
Citera
2023-05-02, 08:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Typiskt SD-beteende, som dagisungar när de inte får som de vill. Elsa då, buuhuuu stackars mig buhuuu... usch vilket dåligt parti SD är med omogen personal som borde lära sig att veta hut istället för att gnälla med offerkoftan.
SDs dagisbeteende har tydligen smittat av sig på dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Hon påpekar ofta att hon är en expert, men folkkär är hon knappast. Om hon är konsekvent lämnar hon riksdagen, men det tror jag inte att hon kommer att göra. Hon kommer att lyfta en generös lön i 3,5 år till för att göra exakt ingenting. Tyvärr. Man borde på något sätt ändra på regelverket, det är inte bra för demokratin.
Som alla andra politiker, menar du?

Elsa har ett starkt stöd bland SD-väljare: (FB) Elsa Widding gick stark bland personkryssen för SD.
Citera
2023-05-02, 08:33
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1and2and3
Hon lämnar för att man påstår att hon förnekar förintelsen av Judar på något sätt.
Är det medvetet du far med osanning, eller orkar du inte ta reda på fakta i målet innan du uttalar dig? Avslöjandet i Expo gick ut på att hon har deltagit i en konferens där flera av talarna och arrangörerna är kända konspirationsteoretiker (bl a Robert F Kennedy Jr, som jämfört coronavacciner med förintelsen). Den enda som har kallat henne förintelseförnekare är hon själv, i videon hon la ut på propagandasajten SwebbTV.
Senast redigerad av Bimbolina 2023-05-02 kl. 08:36.
Citera
2023-05-02, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Är det medvetet du far med osanning, eller orkar du inte ta reda på fakta i målet innan du uttalar dig? Avslöjandet i Expo gick ut på att hon har deltagit i en konferens där flera av talarna och arrangörerna är kända konspirationsteoretiker (bl a Robert F Kennedy Jr, som jämfört coronavacciner med förintelsen). Den enda som har kallat henne förintelseförnekare är hon själv, i videon hon la ut på propagandasajten SwebbTV.

En annan syn är utbildningsminister M Persson tweet

"Widding visar prov på ett kunskapsförakt som inte anstår en riksdagsledamot. Det är allvarligt att ge stöd till konspirationsteorier om klimat, vaccin och förintelsen. Hon måste nu visa att hon står upp för vetenskap."

Det är ju det SD accepterar
Citera
2023-05-02, 08:50
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Hade dom lyssnat på henne så hade Sverige tjänat sisådär 50 miljarder för några år sedan.

Hon var knappast unik i sin uppfattning. Nuon köptes av fåfänga dels Mauds dels styrelseordförandens. Men visst det var bra jobbat av henne och hon var tydligen tydlig internt med sin åsikt. Men hon har kanske en oförmåga att framföra sina åsikter på sådant sätt att folk lyssnar på henne. Mitt intryck är att hon inte har någon större respekt bland sina kollegor i riksdagen. När jag såg hennes inlägg på youtube om att hon avgår framstår hon som en person men synnerligen stor beundran av sig själv. Sådana personer blir sällan framgångsrika eller respekterade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in