Citat:
Ursprungligen postat av
SiamGnome
Man kan anse vad som helst. Det är ju säkert det blir rätt. Till ex kan ju någon anse att du är en smart person som ofta har rätt - Men de flesta vet att det är fel.
Att slänga nazistanklagelser på varandra är löjligt. Vi kan titta på handlingar i stället.
1 Ryssland har ockuperat och annekterat land - Det får man inte göra.
putin hävdar artikel 51 tror jag den heter i FN stadgan bland annat, och en massa annat skojjigt. Han är ju jurist i botten, inom KGB såklart(en klart nazistisk organisation för övrigt)
Citat:
2 Rysslands Putin har erkänt krigsbrott - Kidnappning av barn. Sen är Ryssar misstänkta för en massa andra brott
ukrainska soldater och liknande är också misstänkta, det är inte samma sak som att man är skyldig.
jag har inte sett att varken Ryssland eller Putin erkänt krigsbrott, kanske för enskilda fall. ukraina har ehller inte gjort det, fastän överväldigande bevis på en massa händelser, men det verkar inte vara systematiskt, de har ännu inte avrättat fångar osv, fastän de påstått att de skulle göra det
Citat:
3 Vem vinner kriget? Det vet vi inte. Jag hävdar att Ryssland har redan förlorat och de har de gjort även om de på något sätt lyckas erövra hela Ukraina. Frågan är nu bara kan Ukraina vinna? Vad innebär vinna för Ukraina? Ta tillbaks allt sitt förlorat territorium och få Ryssland att sluta upp med dumheterna skulle innebära en seger för Ukraina. Jag tror Ukraina har god chans till detta. Är den 100 procent? Nej vi talar om krig.
fred avgörs av politiker, deras militär kan endast skaffa sig så bra utgångsläge för en fördelaktig fred som de kan.
Ukraina kommer inte att få tillbaks donbass eller krim, usa har inte nog lager för att underhålla det som pågår just nu (under det sista året, fastän de lovat) ryssland har större lager och kapacitet att tillverka, iallafall under några år, även en betydligt större befolkning att offra som soldater.
Citat:
4 Sverige ska stöda Ukraina även om landet skulle vara djävulen själv för Ukraina är inget hot emot Sverige. Men det är Ryssland. Det är värre: Ryssland är ett hot emot Sverige, väst och världen.
finns det något som helst bevis för det då man ser till USA's utbredning av baser runt om i värden, deras närmaste krav på länder som om de är vasaller, deras ekonomiska tvång att använda dollarn som betalningsmedel det är det de lever på... och att tillverka och sälja vad, till stridande länder?
USA kanske är nöjda med att få Sverige och Finland, samt någon ytterligare forna öststat, moldavien, serbien, ungern och allt vad det nu är, så de offrar Ukraina.
en tanke bara