2023-05-01, 21:41
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jo du behöver länka om du vill vinna diskussionen, för allt som har delats handlade bara om hur många som dog i Uman, inte om det var ryssarnas avsikt.

Vill du bara bråka som vissa av särskolebarnen i tråden, så börja ljug om användare istället. Hitta på grejer om dem och feltolka vad de säger, och insinuera att de är efterblivna. Gärna tjata om samma användare i minst 30 inlägg. Du kan se de värsta i min signatur.
Eftersom det bara fanns civila i Uman så är ryzzens avsikt därmed redan bevisad.
Kolla kartan vart det ligger så förstår du. Men det vore ett nederlag för dig så fortsätt skrika emot sanningen högt istället. Det är trovärdigt. Du är trovärdig.
Citera
2023-05-01, 21:41
Medlem
Varför Patriot i Stockholm nu i övningen Aurora 23? Frågade någon.
Kördes upp i natt från Halmstad.

Enkelt svar. Ryzzarna har då inte en chans, vare sig med robotar, strids- eller bombflyg. Det är just det som händer i Ukraina nu, som numera har Patriot.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/forsvarsmakten-ovar-med-patriot-mitt-i-stockholm/

Vare sig ryzzland eller desinformatörerna har fattat det än.
Citera
2023-05-01, 21:42
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Xi "Ryssland är mer än en allierad" Jinping kommer aldrig vända Putin ryggen din narkoman.

Fortsätt drömma
BFF kanske.
I den verkliga världen gäller realpolitik. Då är Putin bara en bonde på schackbordet. Lätt att offra.
Citera
2023-05-01, 21:43
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Xi "Ryssland är mer än en allierad" Jinping kommer aldrig vända Putin ryggen din narkoman.

Fortsätt drömma
Dom vände ryggen idag.
Idag!
Jag förstår att det måste vara jobbigt att vara ett ägt rysstroll men ni kan inte byta färg på valknapparna i efterhand, inte utanför Ryssland ialla fall!
Senast redigerad av StigEngstrom 2023-05-01 kl. 21:45.
Citera
2023-05-01, 21:43
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Eftersom det bara fanns civila i Uman så är ryzzens avsikt därmed redan bevisad.
Kolla kartan vart det ligger så förstår du. Men det vore ett nederlag för dig så fortsätt skrika emot sanningen högt istället. Det är trovärdigt. Du är trovärdig.

Titta på listan över tidigare möjliga anledningar som jag gav dig, så ser du. Jag tror inte vi kommer vidare här. Fortfarande inga länkar från dig. Du fick 8 försök, ger upp på dig för den här gången.
Citera
2023-05-01, 21:44
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Titta på listan över tidigare möjliga anledningar som jag gav dig, så ser du. Jag tror inte vi kommer vidare här.
Nä vi kommer inte vidare.
Om du inte förstår att en attack mot en stad LÅNGT från allt militärt är avsiktlig terror så kommer du tyvärr aldrig bli en människa med en vettig moralisk kompass.
Kan du förklara hur du har mage att sitta och försvara dylika illdåd? Varför tycker du det är okej att putler mördade massvis med civila i Uman?
Citera
2023-05-01, 21:44
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etonjohn
Du måste ha kommit in sent i detta.

Ryssland har INTE använt sina senaste vapen med undantag för en och annan missil.
Ryssland har INTE använt sina bästa trupper

Men kul att se att någon av de indoktrinerade börjar nyktra till och inser att slaget nog snart är förlorat

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

Här har vi en anhängare till lagren i Uralbergen!!

Så du säger att ryssland är starkare/har bättre krigsmaterial nu än i februari 22?

Snälla svara ja på den frågan
Citera
2023-05-01, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
De har använt Tu-95 flera gånger tidigare och brukar inte sällan lägga sig över Kaspiska havet. Tror inte det hänt en endaste gång att de avfyrat robotarna från ukrainskt luftrum. Låter som ett självmordsuppdrag. Ryskt jaktflyg visar sig ju sporadiskt för att det är riskabelt att flyga i Ukraina.

Tu-95 har f.ö. tidigare attackerat mål i Syrien från Kaspiska havet. Det är så de gör, helt enkelt.

Numera är det värre än så. De ligger långt över Kolahalvön och avlossade som ett exempel. Därför hann alla ,Kievbor ner i skydd och luftvärnet fick gott om tid.
Citera
2023-05-01, 21:46
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etonjohn
Ryssland har INTE använt sina bästa trupper.

Ryssland har använt VDV och Spetsnaz-soldater och deras bästa stridsvagnsdivisioner. Men fått det mesta förintat.

Men du menar att de har något mer någonstans i bakfickan, som de (fortfarande) väntar med att sätta in? Trots att de kört fast sedan förra sommaren?

Det låter helt ologiskt.

Se också:
https://www.flashback.org/sp84302254
Citera
2023-05-01, 21:51
Moderator
vfs avatar
Massor av skräp raderat, skärp er eller bli varnade/Mod
Citera
2023-05-01, 21:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ryssen beskyller Ukraina för tågurspårningen tidigare idag. Men jag fattar inte riktigt vad Z-dåren här tycker om det? En ordentligt urspårning blev det iaf oavsett vem som ligger bakom.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1653091539839598616

Öööh ni bombar vårt land till ruiner och sen klagar ni på att vi spårar ur ett tåg? WTF?
Citera
2023-05-01, 21:53
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Numera är det värre än så. De ligger långt över Kolahalvön och avlossade som ett exempel. Därför hann alla ,Kievbor ner i skydd och luftvärnet fick gott om tid.
Det var i alla fall därifrån de flesta av dem lyfte i går kväll (några från Engels), men det är rätt att det tog extremt lång tid för robotarna att nå fram. Flyglarmet gick i god tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in