2023-05-01, 17:44
Medlem
Jag gillade henne förut när man kunde lyssna på något youtubeklipp när man kände för det och snabbspola hennes två timmar långa utlägg om något man kunde sagt med tre ord egentligen om man överdriver lite och i bland inte alls.

Det där blev aldrig bra, hon är för långsam och skulle tränat på att vara kort i sina repliker, hon blev med som en komisk karikatyr på sig själv. Det är bra komiskt när talmannen avbryter tack nu har det gått tre minuter men hon hann knappt börja.

Sen att det hon far med patrask som vaccinmotsåndare och massa konspirationsteoretiker tja, då är det självklart att ingen vill ha med det raset att göra längre. By by...
Citera
2023-05-01, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Tack för denna instruktiva video, där Widding själv förklarar att hon inte närmar sig klimatfrågorna ur ett vetenskapligt perspektiv (hon är inte vetenskapsman), att hennes intressevinkel är densamma som energibolagens, och att hon ”försöker förstå” vad den så gott som entydiga forskningen om koldioxidutsläppens effekter på klimatet betyder (uppenbarligen har hon aldrig lämnat försöksstadiet då hon tydligt begriper noll).
Finns det verkligen någon vetenskapsman som säger att han förstår vår planets klimat till fullo?
Om klimatfrågan hade varit en simpel fråga skulle det nog inte finnas så väldigt många klimatforskare, och dom, som Elsa, försöker förstå, söka , och analysera information.
Det skulle varit mer uppseendeväckande om hon sagt att hon vet vad "koldioxidutsläppens effekter på klimatet betyder", eller hur
Citera
2023-05-01, 17:57
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Det är det här som jag menar med att hon hör hemma i ett litet parti. Den här bilden, att hon är sakkunnig och faktiskt kompetent på ämnet, den fungerar kanske att upprätthålla i ett mindre mer lokalt sammanhang, där det inte finns någon riktig expert att uttala sig. Men på den nationella arenan fungerar det inte. Alla faktiska experter underkänner hennes uttalanden om klimatet.

Professor Lennart Bengtsson som är Sveriges mest namnkunniga klimatexpert underkänner inte Elsa Widding. Lennart Bengtsson är också internationellt känd.
Citera
2023-05-01, 18:01
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obisvenkanobi
Tror inte det blir några större konsekvenser. Hon borde visat klart bättre omdöme än att vara med på den konferens som det blev liv om. Kan bara kalla det ett rejält självmål....

Man ger gratis ammunition åt motståndarlaget... Som SD politiker måste man ha lite mer fingertoppskänsla.

Säger rätt mycket om hennes personlighet då hon ilsket avgår istället för att acceptera att hennes omdöme fallerat. Hon verkar ha jäkligt svårt att se saker från ett alternativt perspektiv.

Jag tror inte hon var där för att diskutera förintelsen snarare klimatet och tendensen till överförmynderi från EU håll.

Jag tycker hennes kritik mot klimatforskningen varit relevant och hade förväntat mig att motståndarlaget varit lika påläst vilket de inte varit.

Själv står jag någonstans i mitten... kan bara konstatera att klimatmodellerna fått revideras ett antal gånger.

Sista stora gällde väl att jorden blivit ca 30% grönare pg.a koldioxid. Växterna klarar sig bättre i torra delar av världen.

intressant artikel:
https://www.scientificamerican.com/article/the-worst-climate-scenarios-may-no-longer-be-the-most-likely/

Jag håller med dig om det mesta du skriver. Samtidigt är det ju rätt sjukt, att Elsa Widding inte kan hålla ett tal med rubriken: ”Energikrisen – ett resultat av oproportionerliga åtgärder för att tackla klimatförändringarna” på en konferens - utan att bli utmålad som en Förintelseförnekare, eftersom en del andra deltagare på konferensen i andra sammanhang har utmålats som det.

Förintelseförnekare är kanske den allvarligaste smutskastningen idag, det bräcker nog att bli kallad för rasist.
Citera
2023-05-01, 18:10
Bannlyst
Idiotiskt av SD att ta in ett oprövat kort så snabbt i riksdagen.
När jag lyssnade på henne så skämdes jag för hon svarade alltid med massa siffror och facktermer ingen begrep.
Om hon varit vettig så hade hon förstått det och bytt retorik och pratat så folk fattat vad hon menade.
Skulle inte politiska vildar förbjudas?
Nästa i kö tror jag den iranska gubben i SD, han svamlar mycket i riksdagen och har inte synts till på ett tag.
Citera
2023-05-01, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Uppenbarligen inte när Tidöavtalet inte följs.

Då har vi ett stundande extraval snart kanske! Tack Elsa!
Citera
2023-05-01, 18:19
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Idiotiskt av SD att ta in ett oprövat kort så snabbt i riksdagen.
När jag lyssnade på henne så skämdes jag för hon svarade alltid med massa siffror och facktermer ingen begrep.
Om hon varit vettig så hade hon förstått det och bytt retorik och pratat så folk fattat vad hon menade.
Skulle inte politiska vildar förbjudas?
Nästa i kö tror jag den iranska gubben i SD, han svamlar mycket i riksdagen och har inte synts till på ett tag.
I stora delar av övriga världen anses det viktigt att de folkvalda har en hög utbildning och kan förstå komplicerade sammanhang samt debattera kring dessa. I Sverige vill du att alla offentliga anföranden skall föras så att den allra dummaste förstår. Inte undra på att landet imploderar inför öppen ridå.
Citera
2023-05-01, 18:20
Medlem
Anktalares avatar
Vilken jävla idiot hon är, SD kan vara glada med lite självsanering här.
Citera
2023-05-01, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Later
Då har vi ett stundande extraval snart kanske! Tack Elsa!

Ja det vore väl bra men tyvärr lär det inte hända.
Citera
2023-05-01, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
I stora delar av övriga världen anses det viktigt att de folkvalda har en hög utbildning och kan förstå komplicerade sammanhang samt debattera kring dessa. I Sverige vill du att alla offentliga anföranden skall föras så att den allra dummaste förstår. Inte undra på att landet imploderar inför öppen ridå.
Inte ens hennes politiska motståndare förstod vad hon menade då hon slängde sig med massa siffror och facktermer, på vilket sätt skulle det vara bra lr värva väljare?
Kvinnan är tokig, det såg man snabbt, sparka den idiot som värvade henne.
Elsa passar swebb=tv och AFS.
Citera
2023-05-01, 18:28
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66

Bra att du skämdes över din bristande utbildning och svaga förstånd.

Men du har fel, många tycker tvärtom att Elsa Widding är lättbegriplig och pedagogisk, hennes filmer som handlar om miljö, klimat och energi är mycket spridda och uppskattade.
Citera
2023-05-01, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Bra att du skämdes över din bristande utbildning och svaga förstånd.

Men du har fel, många tycker tvärtom att Elsa Widding är lättbegriplig och pedagogisk, hennes filmer som handlar om miljö, klimat och energi är mycket spridda och uppskattade.
Många tycker?
Har du hört henne debattera i riksdagen?
Det har jag gjort, ett flertal gånger och det var pinsamt att lyssna på.
Eftersom hon nu har blivit politisk vilde och lämnat partiet så hade jag tydligen rätt, människan är stollig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in