Tror inte det blir några större konsekvenser. Hon borde visat klart bättre omdöme än att vara med på den konferens som det blev liv om. Kan bara kalla det ett rejält självmål....
Man ger gratis ammunition åt motståndarlaget... Som SD politiker måste man ha lite mer fingertoppskänsla.
Säger rätt mycket om hennes personlighet då hon ilsket avgår istället för att acceptera att hennes omdöme fallerat. Hon verkar ha jäkligt svårt att se saker från ett alternativt perspektiv.
Jag tror inte hon var där för att diskutera förintelsen snarare klimatet och tendensen till överförmynderi från EU håll.
Jag tycker hennes kritik mot klimatforskningen varit relevant och hade förväntat mig att motståndarlaget varit lika påläst vilket de inte varit.
Själv står jag någonstans i mitten... kan bara konstatera att klimatmodellerna fått revideras ett antal gånger.
Sista stora gällde väl att jorden blivit ca 30% grönare pg.a koldioxid. Växterna klarar sig bättre i torra delar av världen.
intressant artikel:
https://www.scientificamerican.com/article/the-worst-climate-scenarios-may-no-longer-be-the-most-likely/