2023-05-01, 12:59
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Systemisk skleros
En riktigt vidrig sjukdom. Kroppen växer bokstavligen igen inifrån. Finns ingen bot. Inget man skulle önska sin värste ovän.
Citera
2023-05-01, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Man undrar om det är en tillfällighet att många som arbetar i Tv-huset endera blir sjuka eller dör i relativt ung ålder

LOtta Bouvin Sundberg 63 år.

Jarl Alfredius ca 65 år prostatacancer

Avlidna i bröstcancer:

Agneta Bolme 67 år
Ingela Agard 60 år

Fått bröstancer: Justin Kirk (programhallåa)
Katarina Hultling

Fler?

Sara Boëthius 60 år
Citera
2023-05-01, 13:04
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Systemisk skleros

Vet du att hon led av det?
Citera
2023-05-01, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
En helt legitim fråga från en journalist men kanske inte i tokhögerns värld. Det var inte hennes fel att Joakim Ruist, en opolitisk figur, inte hade något svar.

Jo, just hennes fel. Han kunde väl aldrig drömma om en sådan fråga/ påstående från en erfaren aktad journalist, som dessutom hade en framträdande plats i svt finrum.

Jag önskar henne ändå vila i frid. Tänker på hennes anhöriga. 🌹
Citera
2023-05-01, 13:06
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Milf får stå för dig. Närmare gilf i så fall. Men utan L.
Gilf utan L? "Grandmother I Fuck"?
Knullar du Lotta?
Citera
2023-05-01, 13:06
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Man undrar om det är en tillfällighet att många som arbetar i Tv-huset endera blir sjuka eller dör i relativt ung ålder

Avlidna i bröstcancer:

Agneta Bolme 67 år
Ingela Agard 60 år

Katarina Hultling

Fler?

Ann Britt Ryd Persson https://www.femina.se/i-rampljuset/ann-britt-ryd-pettersson-drabbades-av-cancer-efter-reumatismen/8041958
Sven Melander
Annika Lantz https://www.hemtrevligt.se/icakuriren/artiklar/intervju/20180522/annika-lantz-jag-har-alltid-varit-livradd-for-cancer-och-sa-fick-jag-det/ intressant att hon nämner en grå limoleummatta i tv huset i intervjun, hon fick cancer efter att ha spelat in sin egen talkshow. Kan ju vara asbest under linoleummattan.

Är väl för övrigt många andra skådespelare m.m. som vistats i tv huset på Gärdet som fått cancer.
Citera
2023-05-01, 13:09
Medlem
Eastwings avatar
Citat:

Avlidna i bröstcancer:

Agneta Bolme 67 år
Ingela Agard 60 år

Katarina Hultling

Fler?

SVT/SR husen är sedan länge nedsolkade av asbest vilket man inte har sanerat på ett korrekt vis. Detta är känt både hos ledningen och diverse entreprenörer som slagit larm vid underhållsarbeten.
Citera
2023-05-01, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
En helt legitim fråga från en journalist men kanske inte i tokhögerns värld. Det var inte hennes fel att Joakim Ruist, en opolitisk figur, inte hade något svar.

Jo, just hennes fel. Han kunde väl aldrig drömma om en sådan fråga/ påstående från en erfaren aktad journalist, som dessutom hade en framträdande plats i svt finrum.

Jag önskar henne ändå vila i frid. Tänker på hennes anhöriga. 🌹
Citera
2023-05-01, 13:11
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Gilf utan L? "Grandmother I Fuck"?
Knullar du Lotta?
Snarare byt ut L mot H då. Från Love till Hesitate. Hon var inte min typ av gilf.

Numera blir hon väl dock snarare ett Cilf, för de som går igång på det. På svenska borde det bli LJVK eller bara KL (för K-bart L).
Senast redigerad av HassanVonEssen 2023-05-01 kl. 13:14.
Citera
2023-05-01, 13:18
Medlem
Hon kommer (av mig) att bli ihågkommen för en sak...

När hon får representera politiska ideer och möter Joakim Ruist som levererar relevanta faktabaserade siffror.

Det var så pinsamt att en facepalm inte räcker till. Och det är INTE den medialt otränade Joakim som är pinsam någonstans, det är önskan från vänsterkanten att vilja DÖLJA det som inte styrker deras teser. Skämmes SVT !!!
Där stod ni upp för mörkrets krafter representerat av Lotta.

Så illa dolt att (mellan raderna) "Ska du verkligen leverera sanningen i valtider när det är så känsligt och provocerande" likadant mellan raderna att "Du skulle nog ljugit så att våra politiska ideal inte fått sig en knäck".
Citera
2023-05-01, 13:19
Medlem
dansquelcass avatar
Har Alexander Norén ännu uttalat sig om hennes död?

Båda var radarpar på SVT:s "Gomorron Sverige", som var mycket populär.
Citera
2023-05-01, 13:22
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Hon kommer (av mig) att bli ihågkommen för en sak...

När hon får representera politiska ideer och möter Joakim Ruist som levererar relevanta faktabaserade siffror.

Det var så pinsamt att en facepalm inte räcker till. Och det är INTE den medialt otränade Joakim som är pinsam någonstans, det är önskan från vänsterkanten att vilja DÖLJA det som inte styrker deras teser. Skämmes SVT !!!
Där stod ni upp för mörkrets krafter representerat av Lotta.

Så illa dolt att (mellan raderna) "Ska du verkligen leverera sanningen i valtider när det är så känsligt och provocerande" likadant mellan raderna att "Du skulle nog ljugit så att våra politiska ideal inte fått sig en knäck".
Det där minns jag med. Fan vad SVT och Lotta gjorde bort sig. Helt otroligt. Nu önskar jag inte livet ur någon, men någon bra eller opartisk journalist/programledare var hon i alla fall inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in