2023-05-01, 01:47
Medlem
Lustigt att Maja återkallar vittnesförhöret med pappan i lägenheten under Johannas???

Infon finns på sid 14 i TR's dom.
Citera
2023-05-01, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Lustigt att Maja återkallar vittnesförhöret med pappan i lägenheten under Johannas???

Infon finns på sid 14 i TR's dom.
Jag har inte fup filer kvar
Var det något nytt som framgick i det nya förhöret
Citera
2023-05-01, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag har inte fup filer kvar
Var det något nytt som framgick i det nya förhöret
Står inte i FUP utan i domen som tingsrätten beslutade om efter huvudförhandlingarna hållits i rätten.
Citera
2023-05-01, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Ja just det. När du säger det, vill jag också minnas att jag läst det någonstans (bland alla tusentals sidor…).

Oklart hur T var som person och vad hon kan varit kapabel till, men att J skulle kunnat vara den som verkligen slog till T inne på Nöjet råder det nog ingen tvekan om.
Det hade J utan större tvekan kunnat göra om hon blev arg på T, den våldspotential besitter J med råge.

Om man idag skulle gissat vem som mest sannolikt utdelade ett slag, så ligger J väldigt bra till.
Det tror jag också
Inte hade T sänt detta sms till A om det var en lögn
Den där Maja som var med och såg skulle ju kunna berätta

Vad är till hennes fördel eftersom hon troligtvis inte berättar sanningen om händelsen?
Citera
2023-05-01, 02:28
Medlem
Citat:
Det är ett välkänt faktum att rödhåriga behöver större mängd av de flesta preparat för att få effekt.
Inom sjukvården behövs mer narkosmedel och större dos lokalbedövning till rödhåriga.
De tål högre dos droger helt enkelt.

T var tydligt och kraftigt rödhårig.
Det finns goda möjligheter att T därför inte heller var särskilt påverkad av sin promillehalt.

https://www.cafe.se/rott-har-forskning/

Det visste inte jag
men jag känner en rödhårig som kan dricka mängder utan att det märks
Citera
2023-05-01, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Står inte i FUP utan i domen som tingsrätten beslutade om efter huvudförhandlingarna hållits i rätten.
Tack för info
Kan det ha att göra med klockslag/tider?
Om inte jag minns fel så minns väl pappan inte riktigt lika som sonen den natten
Citera
2023-05-01, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Som vanligt bara en massa påhitt helt utan grund.

Vilken grad av berusning Tove hade vet vi inte. 1,2 promille var den lägst uppmätta vid obduktionen och jag noterade att det i tråden tycktes finnas ett konsensus att det var hennes berusning under mordnatten, framförallt hos de som menar att Johanna och Maja utförde mordet tillsammans.

Och eftersom du som vanligt tycks sakna förmåga att presentera fakta, referenser och länkar, så gör jag, som vanligt, det istället.

https://www.beroendecentrum.se/fakta/alkohol/hur-andras-beteendet-vid-alkoholkonsumtion/

Du kanske saknar självinsikt nog att tro att du bara är måttligt berusad om du är så full så du knappt kan gå och mår illa, men de allra flesta människor har redan innan det insett att de är mycket mer än måttligt berusade vid det stadiet, och i stället som vi brukar säga, just fulla.
Nu har ju vittnen inte upplevt Tove som kraftigt berusad så vart vill du komma med att försöka motbevisa fakta?
Citera
2023-05-01, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tove var känd för att säga dumma saker på fyllan. Så när hon gjorde det igen - och åkte på en smocka/knuff - är min tolkning att hon inte ville prata om det. Det slog tillbaka på henne själv och hurdan hon var känd att vara.

Vadå inte ville prata om det?
Hon erkänner ju vad hon sagt till J
Att inte vilja stå mitt i natten ute på gatan bland folk att diskutera det på tel med pojkvän är väl inte konstigt
Och hon sa till vakten att det var J som slog
Vad mer skulle hon diskutera med vakten?
Senast redigerad av Anedin 2023-05-01 kl. 02:44.
Citera
2023-05-01, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvolModsiw
Hur säkra kan vi vara på att grannen hör sparkar/slag från T när han ringer på dörren? Han säger bara att han hör dessa ljud från vänster sida innanför dörren och antar att det är från badrummet eftersom han vet hur lägenheten ser ut. Skulle inte ljuden t.ex. också kunna komma från när J baxar in T:s kropp i walk in closeten, som är belägen på andra sidan badrumsväggen?
Tove var ju död så jag tror inte det skulle ge så mycket ljud av det som skulle låta som sparkar i en vögg
Och vi kan nog utesluta gömd i garderob eller förråd
Citera
2023-05-01, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Också förvånad. Finns ingenting som varken pekar på förrådet eller som någon tar upp i form av bevis/indicie i rätten. Varken J eller M vittnar heller om att så skett.
Inte skulle väl J heller dra ut ett lik i trappuppgången minuter efter grannen härjat vid hennes dörr.

Nej verkligen inte mycket långsökt ..
Citera
2023-05-01, 04:46
Medlem
colis avatar
Clea verkar ha hittat en villig Rättsläkare som vill ifrågasätta i HR.

Ur Oss•in Can•twells krönika i Aft.bladet 29 april.

”Dessutom är det allt annat än ovanligt att ambitiösa advokater skakar fram egna experter som petar i åklagarens bevisning.
Ett högaktuellt fall är mordet på Tove, där en av de livstidsdömda unga kvinnornas försvarare under rundan i hovrätten kommer att presentera en rättsläkare som ifrågasätter kvävning genom strypning.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Mopk95/riksaklagarens-overklagande-i-fallet-jeanette-ar-unikt
Citera
2023-05-01, 05:34
Medlem
Citat:
Clea verkar ha hittat en villig Rättsläkare som vill ifrågasätta i HR.

Ur Oss•in Can•twells krönika i Aft.bladet 29 april.

”Dessutom är det allt annat än ovanligt att ambitiösa advokater skakar fram egna experter som petar i åklagarens bevisning.
Ett högaktuellt fall är mordet på Tove, där en av de livstidsdömda unga kvinnornas försvarare under rundan i hovrätten kommer att presentera en rättsläkare som ifrågasätter kvävning genom strypning.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Mopk95/riksaklagarens-overklagande-i-fallet-jeanette-ar-unikt
Känns så otryggt att det går att komma lindrigt undan i våra domstolar

Jag hörde en polis säga en gång att de jobbar hårt för att få brottlingar inlåsta fr vårt samhälle
Sen faller allt i domstolen och ofta kommer de lindrigt undan
allt arbete de lagt ner blir bedömt som icke trovärdigt

Tove hade aldrig varit död nu om inte M och J hade misshandlat/strypt henne
. Och OM det nu skullle ha funnits en mycket liten mängd kräks i lungor så hade hon ej heller haft det utan M och J
För mig är det mord och så tror jag Toves anhöriga också tänker
2 monster tog hennes liv

Jag litar inte på vissa advokater Clea är en av dem och hur vet rätten att just den rättsläkaren har rätt i sin bedömning och de två som gjort obduktionsrapporten har fel
Senast redigerad av Anedin 2023-05-01 kl. 05:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in