Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-30, 20:55
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Chris kan nog vara den mest obehagliga person jag sett på tv i hela mitt liv och då har jag ändå sett en del. Tyckte han var motbjudande redan i det där datingprogrammet när han dejtade en fet präst.

Tycker Anders Lundin gör en riktigt usel insats som programledare, katastrofalt konflikträdd och mesig. När ena laget lägger sig i tävlingen så hade det varit annat ljud i skällan om Petra Malm eller Arga Snickaren varit programledare. Men Anders vill vara deras kompis och snäll mot alla, så han säger i princip ingenting. Han är för vek för att leda ett program som detta.

Produktionen får nog fundera lite inför nästa säsong hur de ska få ordning på programmet, nu har det gått för långt när paktandet är viktigare än de fundamentala egenskaper man måste besitta om man blir skeppsbruten på en öde ö.

Se ett gäng arbetsskygga lögnare baktala och gå bakom ryggen på varandra samtidigt som de inte ens byggt några hyddor och svälter pga att de varken vill eller kan försöka finna någon annan mat än att äta rå kokos en månad i sträck. De som visar att de kan eller vill något och faktiskt försöker göra något mer än att vila sig i form ligger i riskzonen att bli utröstade från första stund. Det blir liksom inte bra tv av det. Ta tjejgänget som exempel, de klarar inte av att vinna trots att det andra laget lägger sig - uselt dåliga är de.

Finns väl ingen som på allvar tror att personer som Chris eller Alva skulle klara sig mer än en timme eller två, om de har tur, på en öde ö - de är i total avsaknad av allt man behöver för att kunna överleva i en sån miljö. De är personer som aldrig borde blivit uttagna till programmet överhuvudtaget, där bara måste produktionen skärpa till sig.

Hoppas (förgäves såklart) att de slutar dela in deltagarna i två lag, utan har bara ett lag och den som åker ut gör det pga att han/hon kommit sist i en tävling. Samt att det blir åtminstone lite fokus på överlevnad i tävlingarna och programmet överlag.

Det är helt enkelt åt helvete för mycket paktande och för lite överlevnad i programmet.

Finns redan program av den typen du vill ha och de heter "mästarnas mästare" och "ensam i vildmarken".
2023-04-30, 21:01
Medlem
waynejohn2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naghini
Amanda har tydligen pojkvän (så där rök folks fantasier om att Amanda och Erik har en hemlig romans)

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/robinson-amandas-pojkv%C3%A4n-bryter-tystnaden-efter-romansryktet-med-erik-jag-vet/ar-AA1ayJ5Z?ocid=msedgntp&cvid=8046ded2b3ea44dcefa7cc f949c748ef&ei=10

Vem som nu står ut med henne i mer än 5 minuter, ärligt så trodde jag att hon spelade i andra laget.
2023-04-30, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Kurden blir utvisad, får packa bagen och resa hem.
De kvarvarande: ”va lugnt och trevligt det blev nu, nu är det så som det borde vara, vad skönt det känns nu ” osv.
Vilket budskap vill produktionen egentligen förmedla?
Det är en smekmånadsperiod efter deras lyckade kupp, vänta du ett tag så får du se att de hittar nått att störa sig hos varandra också.

Citat:
Ursprungligen postat av Datorhora
Haha, det skulle aldrig ske. Produktionen gör allt för att en tjej ska vinna.
Tycker det mer ser ut som att de är ute efter att få tjejerna att se ut så tafatta som möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Är det bättre att killarna sviker varandra och fjäskar för tjejerna som skickar ut dem en efter en?
Bättre och bättre ...Nja.. Men intressant. Jag skiter fullständigt i kille vs tjej grejen och jag skulle aldrig heja på tjejerna bara för ett en tjej ska vinna. Men jag tycker det är lite intressant det som pågår just nu. I rent underhållningssyfte, inget annat.
2023-04-30, 21:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Tycker det mer ser ut som att de är ute efter att få tjejerna att se ut så tafatta som möjligt.

Jaså, vilka på sätt då?

Jag tycker snarare tjejerna själva visar upp hur tafatta de är självmant.
2023-04-30, 21:09
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krachon
Lostworld
Det enda jag inte gillade var att Marcus efter vinsten kramade om tjejpakten och beklagade utgången (+ även ropade förlåt till Dennis när han slogs ut).
VARFÖR ska alla krypa för dessa tjejer? Äckligt att de svagaste ska ha sådan makt.

Nej, det var väl Dennis som sa , förlåt, för att han sade Fitta, när han tappade bollen och förlorade duellen?
Ja, Dennis sa förlåt för att han sa "fitta" (vad är det med alla dessa ungdomar och könsord, låg nivå minst sagt) men när Dennis tog sin fackla och gick så ropade Marcus förlåt efter honom.
Det var onödigt. På samma sätt som det var onödigt att han kramade om Carro och Sophie och beklagade utgången, dvs att han vann.
Så hur mycket jag än gillar Marcus så är han ibland för snäll och trevlig. Tycker inte om att han kryper för dessa människor.
2023-04-30, 21:14
Medlem
HVIT.s avatar
Skönt att slippa den vidriga Amanda. Äcklig mobbare som lipar när hon får motgång. Och storfjanten och Benranglet Erik, tror på allvar att Amanda var kär i honom.
2023-04-30, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Ja, Dennis sa förlåt för att han sa "fitta" (vad är det med alla dessa ungdomar och könsord, låg nivå minst sagt) men när Dennis tog sin fackla och gick så ropade Marcus förlåt efter honom.
Det var onödigt. På samma sätt som det var onödigt att han kramade om Carro och Sophie och beklagade utgången, dvs att han vann.
Så hur mycket jag än gillar Marcus så är han ibland för snäll och trevlig. Tycker inte om att han kryper för dessa människor.

Hästen Oskar och inkonsekvent a Pernilla! När vaknar TV4? Ärlighet, lojalitet juste spelande verkar inte ingå i Programideer hos TV4.
2023-04-30, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Datorhora
Jaså, vilka på sätt då?

Jag tycker snarare tjejerna själva visar upp hur tafatta de är självmant.
Men hjälp av klippning och musik. Filmat när de har börjat försöka göra upp eld och klippt till de andra när de precis har lyckas osv.
Sen tror jag inte har de har behövt anstränga sig så hårt för att redigera allt på det viset men de verkar verkligen inte vara på tjejerna sida heller. Att de har en feministiskt agenda att just en tjej ska vinna så som du antyder. Då skulle de redigera och lagt in rolig musik på det sättet de har gjort.
2023-04-30, 21:17
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Ja. Problemet är ju att de får Massa mat och lyxvaror hela tiden. Tänk om de verkligen behövt överleva på fisk och olika växter. Då hade ju halva laget av de svaga som nu är med åkt efter några dagar utan en sådan som Oskar. De hade väl aldrig tagits ut från början i en sån tävling. Oskar hade varit oumbärlig och aldrig kunna röstas bort.

Hade varit roligare att kolla på än detta där den svagaste men mest skrupelfria skitsnackaren har bäst chans.

Fanns en säsong, där de verkligen inte fick nån mat och det blev katastrofalt dålig teve av det. Alla låg på stranden och var trötta i vartenda avsnitt. Det tände till i de två sista avsnitten men dithän var det en ömklig transportsträcka. Det tog flera år, innan jag såg Robinson igen efter det. Det var den omgång som till slut vanns av Hans Brettschneider.

Måtte inget produktionsteam nånsin göra om det försöket.
2023-04-30, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Gillar inte Zeki , men fan vad han hade rört om i grytan om han kommit tillbaka.

Ja som grytomrörare är han kanske i en klass för sig! Och givetvis måste man ha med någon som Z för att skapa lite drama, och rubriker i kvällspress.

Citat:
Det är en smekmånadsperiod efter deras lyckade kupp, vänta du ett tag så får du se att de hittar nått att störa sig hos varandra också.

Bättre och bättre ...Nja.. Men intressant. Jag skiter fullständigt i kille vs tjej grejen och jag skulle aldrig heja på tjejerna bara för ett en tjej ska vinna. Men jag tycker det är lite intressant det som pågår just nu. I rent underhållningssyfte, inget annat.

Men det var väl inte så att de ’kuppade’ ut Zecki. Den biten klarade han ju av alldeles galant helt på (med) egen hand (knytnäve).
Men nog kan alltid den fina stämningen komma att raseras, krävs nog inte så mycket för det.
2023-04-30, 21:20
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Ja. Problemet är ju att de får Massa mat och lyxvaror hela tiden. Tänk om de verkligen behövt överleva på fisk och olika växter. Då hade ju halva laget av de svaga som nu är med åkt efter några dagar utan en sådan som Oskar. De hade väl aldrig tagits ut från början i en sån tävling. Oskar hade varit oumbärlig och aldrig kunna röstas bort.

Hade varit roligare att kolla på än detta där den svagaste men mest skrupelfria skitsnackaren har bäst chans.

Det går inte att återskapa en riktig överlevnadssituation. Få människor hamnar i en sådan situation i dagens samhälle med kommunikationsmöjligheter överallt.

Om alternativet är döden så skulle den som gömmer undan mat eller vill frysa ut någon annan ur gruppen få en väldigt styvmoderlig behandling. Man skulle inte låta svaga och äldre dö av svält om man inte är en fullblodspsykopat. Mer troligt skulle man riskera sin egen hälsa för att så många som möjligt skulle klara sig. Ungefär som i filmen "Alive" där ett plan kraschade i Anderna. Robinson är bara glättig underhållning.
2023-04-30, 21:22
Avslutad
Citat:
Men hjälp av klippning och musik. Filmat när de har börjat försöka göra upp eld och klippt till de andra när de precis har lyckas osv.
Sen tror jag inte har de har behövt anstränga sig så hårt för att redigera allt på det viset men de verkar verkligen inte vara på tjejerna sida heller. Att de har en feministiskt agenda att just en tjej ska vinna så som du antyder. Då skulle de redigera och lagt in rolig musik på det sättet de har gjort.

Vad tycker du annars de skulle gjort med just det klippet? Var ju en given redigering som en tolvåring hade tyckt varit logisk.

Mastiff är ju så PK de kan bli så inte konstigt att de vill ha en kvinnlig vinnare. Men visst, den redigeringen kanske inte var till deras fördel även om jag tycker den var ganska givet att göra på det sättet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in