Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-30, 15:16
Medlem
Naghinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Du vänder ju helt på det hela. Den starkaste kvinnan är den som väckt mest hat hos de andra svagare deltagarna.
Är man en stark kvinna så blir man inte hotad av en annan stark kvinna.
Men tjejpakten + de äldre kvinnorna är alla hotade av Amanda. Avundsjuka, skitsnackande... klassiskt beteende från svagare individer.
Därtill är de obildade, svaga på tävlingar och skriker könsord när saker går emot dem.
Plus förlitar sig på lite new age flum för att få universum på sin sida.
De är absolut värsta sortens kvinnor.

Exakt. Tjejernas pakt har endast bestått pga att de är i majoritet. Det har inte utsatts för någon prövning överhuvudtaget.

Nej, Amanda har inte gjort något fel.
Ja, det är de andra som det är fel på. Kolla bara vad det är för typ av människor...
Osäkra, svaga fysiskt och mentalt, avundsjuka, skitsnackande, falska, skadeglada, mobbarmentalitet.
Om såna människor tycker illa om en ska man ta det som en komplimang, för det visar hur mycket bättre man är själv.

Okej, vi fattar, du gillar Amanda och visst det får du gör hur mycket du vill.
Dock så har hon fortfarande ett gigantiskt ego och hon är både självupptagen och högfärdig. Man kan ha bra självförtroende utan att känna att man måste skryta upp sig själv och påpeka hur mycket bättre man är än alla andra i tid och otid

Det känns också lite skevt att du på fullaste allvar anser att det är alla andra det är fel på då vi ändå snackar om 20 personer som det alltså skulle vara fel på, medan Amanda skulle vara bättre än alla dess. Du verkar dock ha missat att det finns flera andra deltagare som är starka både psykiskt och fysiskt och att även Amanda snackat skit både om Christina i början och sedan om tjejpakten.
Amanda är varken bättre eller sämre än någon annan, utan alla där är av samma skrot och korn.
2023-04-30, 15:25
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naghini
Okej, vi fattar, du gillar Amanda och visst det får du gör hur mycket du vill.
Dock så har hon fortfarande ett gigantiskt ego och hon är både självupptagen och högfärdig. Man kan ha bra självförtroende utan att känna att man måste skryta upp sig själv och påpeka hur mycket bättre man är än alla andra i tid och otid

Det känns också lite skevt att du på fullaste allvar anser att det är alla andra det är fel på då vi ändå snackar om 20 personer som det alltså skulle vara fel på, medan Amanda skulle vara bättre än alla dess. Du verkar dock ha missat att det finns flera andra deltagare som är starka både psykiskt och fysiskt och att även Amanda snackat skit både om Christina i början och sedan om tjejpakten.
Amanda är varken bättre eller sämre än någon annan, utan alla där är av samma skrot och korn.

"Amanda är varken bättre eller sämre än någon annan, utan alla där är av samma skrot och korn."

Hehe vilken cope, alla är likadana, finns ingen bättre eller sämre.

Finns ingen tjej som är i närheten av Amanda fysiskt och psykiskt.
Kolla bara hur bra hon skötte snacket med gruppen efter tävlingen när de anklagade henne för en massa saker. Hade någon annan tjej klarat det?
2023-04-30, 15:25
Medlem
Eustaches avatar
2023-04-30, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Om tävlingen hette Robinson Crusoe så borde man förvänta sig nåt i den stilen men nu heter den ju bara Robinson. Ett namn som burits av många, t.ex den bisexuella sångaren Tom Robinson, boxaren Sugar Ray Robinson, Irlands första kvinnliga president Mary Robinson och så Mrs Robinson, en roman- och filmfigur, en äldre kvinna med faiblesse för unga pojkar. Och så hette ju Barack Obamas fru Robinson som ogift.

Så man kan förvänta sig ungefär vad som helst utifrån programtiteln och ungefär vad som helst händer också.

I utlandet däremot, där heter programmet Survivor, utan nån som helst koppling till Robinson Crusoe. Då kan man förvänta sig att de ska "överleva".
Jo.. haha..
Men det är ganska uppenbart att det är Robinson Crusoe programmet är döpt efter och inte den bisexuella sångaren Tom Robinson, boxaren Sugar Ray Robinson eller Irlands första kvinnliga president.

Men jag håller med. Programmet är vad det är, man behöver inte haka upp sig på namnet så mycket. Det hade inte varit så intressant att se om det bara hade med överlevnad att göra.
2023-04-30, 15:29
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Hon är inte där och arbetar utan är där för att delta i en tävling. Sälja sina tjänster så som skedning om nätterna, hålla hand och hångel på stranden till de manliga deltagarna för att få fördelar är inte girlpower utan bara förnedrande och som antyder att hon som tjej inte kan stå på egna ben. Sen att hela Sverige ser på medans hon "säljer sina tjänster" gör ju det hela mycket värre.
Vadå "säljer sina tjänster"?

Stå på egna ben är ju precis det hon gör, eller försöker göra i varje fall. Alla människor är olika, även män och kvinnor. Hur mycket hon spelar eller inte kan man diskutera, men det är klart att hon inte kan låta bli att använda sin charm för att uppnå sina mål. Det gör hon och andra attraktiva kvinnor överallt, dagligen, och det är väl inget fel med det.

Du låter frustrerad och lite irriterad, antagligen för att du är en sån som aldrig skulle ha chans på en sådan brud. Håll med om att hon är oerhört attraktiv i alla fall?
2023-04-30, 15:38
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Va? haha Vad är det du har svårt att förstå?
Jag har verkligen svårt att förstå vad du menar eftersom jag jämför med de andra deltagarna. Därför skulle jag gärna vilja att du specificerar horandet. Men det finns väl bara i ditt eget huvud antar jag.
2023-04-30, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Vadå "säljer sina tjänster"?

Stå på egna ben är ju precis det hon gör, eller försöker göra i varje fall. Alla människor är olika, även män och kvinnor. Hur mycket hon spelar eller inte kan man diskutera, men det är klart att hon inte kan låta bli att använda sin charm för att uppnå sina mål. Det gör hon och andra attraktiva kvinnor överallt, dagligen, och det är väl inget fel med det.
Det är bra att du ställer en fråga sen svarar du på den själv genom att förklara att hon använder sin "charm" till för att få fördelar av killarna.
Jag vet inte om man behöver så mycket charm för att som 28 få en 40 årig gubbe på fall. Jag tror inte ens att han tycker att hon är speciellt snygg, han är bara förblindad av tanken att det finns nån som kan visa honom den uppmärksamheten. Det är bara hans ego som har fått en näringskälla.

Jasså, det är alltså inget fel med att spela på människor känslor?

Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Du låter frustrerad och lite irriterad, antagligen för att du är en sån som aldrig skulle ha chans på en sådan brud. Håll med om att hon är oerhört attraktiv i alla fall?
Haha Det är bra att du tänker till vad folk kan ha för agendan med sina inlägg
Oerhört attraktiv? Hon är den näst fulaste bruden där (förutom Sofia) Det där ansiktet skulle jag få mardrömmar av, som jag har skrivit förr så ser hon ut som häxan i wizard of oz, lite grön färg i ansiktet så skulle hon kunna ta hennes roll i filmen.

Edit: nej det är inte sånt som attraktiva kvinnor gör utan det är sånt vissa (en specifik typ) kvinnor gör. Och som jag har skrivit förr, jag vet inte ens om jag tycker det är så jävla fel, låt henne blåsa idioterna, det är kul att se. Blir bara förvånad när vissa här påstår att det inte sker.
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-04-30 kl. 15:53.
2023-04-30, 15:50
Medlem
Vad är det för obehaglig överraskning i örådet ikväll? Vill bara veta det.
2023-04-30, 15:51
Medlem
Längtar till ikväll!
Hoppas Amanda och Erik åker!
2023-04-30, 16:15
Medlem
XtraXs avatar
Pernilla påminner om ett djur med sina fula tänder men vilket?
2023-04-30, 16:21
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Pernilla påminner om ett djur med sina fula tänder men vilket?

velociraptor
2023-04-30, 16:25
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
velociraptor

Mer åt bäverhållet.

https://lohdownonscience.com/wp-content/uploads/2017/11/103428-eight.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto