Amanda hamnade väl lite i Helen-fällan, blev illa omtyckt för egentligen inte mycket förutom att hon hittade en nära bundsförvant haha
Men höll faktiskt med henne när de andra sade att hon inte ska ta det personligt och att det är spel och att hon då kontrade med "När man får höra vilken dålig människa man är och varför man är illa omtyckt så är det svårt att inte se det som nåt personligt". Sen får man även se en bild på Chris som sitter och ler och njuter av spektaklet, blä säger jag bara.
Amanda hamnade väl lite i Helen-fällan, blev illa omtyckt för egentligen inte mycket förutom att hon hittade en nära bundsförvant haha
Men höll faktiskt med henne när de andra sade att hon inte ska ta det personligt och att det är spel och att hon då kontrade med "När man får höra vilken dålig människa man är och varför man är illa omtyckt så är det svårt att inte se det som nåt personligt". Sen får man även se en bild på Chris som sitter och ler och njuter av spektaklet, blä säger jag bara.
Fast Helen var ju ganska otrevlig redan från start (och igenom hela säsongen) mot de andra. Hon och Sofia stack ju iväg för sig själva hela tiden och vägrade hänga med övriga gruppen. Sedan gick de och snackade skit om hon de knubbiga tjejen som de ville rösta ut direkt samtidigt som de försökte få med sig alla andra i gruppen (vilket dock misslyckades då det istället blev Helen som blev utröstad). I Gränslandet var Helen fortfarande lika grinig och otrevlig, vilket gjorde att hon blev ensam.
Amanda har väl egentligen aldrig varit otrevlig mot ngn utan bara extremt självupptagen och högfärdig. Men visst hon har ju valt att bara umgås med en enda person (först Dennis jr och sedan Erik) samtidigt som hon inte verkar ha bemödat sig att umgås/snacka med de övriga i grupperna, vilket Helen också gjorde med Sofia.
Fast Helen var ju ganska otrevlig redan från start (och igenom hela säsongen) mot de andra. Hon och Sofia stack ju iväg för sig själva hela tiden och vägrade hänga med övriga gruppen. Sedan gick de och snackade skit om hon de knubbiga tjejen som de ville rösta ut direkt samtidigt som de försökte få med sig alla andra i gruppen (vilket dock misslyckades då det istället blev Helen som blev utröstad). I Gränslandet var Helen fortfarande lika grinig och otrevlig, vilket gjorde att hon blev ensam.
Amanda har väl egentligen aldrig varit otrevlig mot ngn utan bara extremt självupptagen och högfärdig. Men visst hon har ju valt att bara umgås med en enda person (först Dennis jr och sedan Erik) samtidigt som hon inte verkar ha bemödat sig att umgås/snacka med de övriga i grupperna, vilket Helen också gjorde med Sofia.
Förra säsongen gick pakten öppet ut med att man skulle rösta Helen eftersom hon inte hade öppnat upp sig och pratat om några mörka sidor vilket de andra tydligen förväntade sig (mins adhd-Andreas). Självklart var hon heller ingen favorit socialt. Det vi blev en form av mobbing över en längre tid som inte var vacker att se på och de flesta höll därför på Helen. Även eftersom Helen var rak och tydlig i syncarna hela säsongen och aldrig långsint utan istället berättade att hon skulle försöka ändra sig.
Skillnaden den här säsongen är att även om man blåser varandra så är man inte onödigt otrevlig mot varandra eller sårar folk i onödan.
Senast redigerad av greta75 2023-04-30 kl. 11:24.
Deltagarna är sig själva, åt den saken kan de inte göra något åt.
Det är castingen i produktionen som har till uppgift att sätta ihop ett intressant gäng. Deltagarna tyckte det skulle bli roligt eller blev övertalade av duktiga castare.
Det enda som man är helt säker på är att du inte gillar Alva.
Det enda man kan vara säker på är att du har höga tankar om din egen förträfflighet. Robinson är en tuff överlevnadstävling och då anser jag att man bör ha lite talanger åt det hållet. Att "vara sig själv" räcker inte i ett sånt här program. Undrar vem som är korkad...
Förra säsongen gick pakten öppet ut med att man skulle rösta Helen eftersom hon inte hade öppnat upp sig och pratat om några mörka sidor vilket de andra tydligen förväntade sig (mins adhd-Andreas). Självklart var hon heller ingen favorit socialt. Det vi blev en form av mobbing som inte var vacker att se på och de flesta höll därför på Helen. Även eftersom Helen var rak och tydlig i syncarna hela säsongen och aldrig långsint utan istället berättade att hon skulle försöka ändra sig.
Skillnaden den här säsongen är att även om man blåser varandra så är man inte onödigt otrevlig mot varandra eller sårar folk i onödan.
Sant! Fast paktandet att få bort Helen pga. hennes missanpassade sociala skills startade ju efter att hon kommit till gränslandet och sedan igen efter att hon kommit tillbaka.
Allra första veckan innan lagen lärt känna varandra riktigt så var Helen ganska otrevlig i allmänhet mot allt och alla + att hon och Sofia gick iväg för sig själva och snackade skit om knubbisen som de ville ha bort. Sedan försökte de få med sig Homayon och Pelle, men Homayon gick ju direkt och skvallrade till knubbisen och de andra tjejerna vilket gjorde att hela laget vände sig emot Helen och Sofia. Om jag minns rätt så fick Sofia immunitet vid örådet pga att hon vunnit tidigare immunitetstävling vilket gjorde att alla röster hamnade på Helen.
Jag har alltid ogillat Chris då han verkar vara en elak person. Efter dagens program är jag nog beredd på att ändra mig och ge han en ny chans. Fint att han faktiskt visade lite medkänsla gentemot Erik.
tom. Bättre än verksamhetschef och golvläggare, hamnarbetare osv. i jämförelse listan ovan.
Haha. 525 000 kr är en normallön för en person i 40-årsåldern. Det är till och med en ganska låg lön om man bor i en storstad (vilket S-tälje nog får räknas som med närheten till Sthlm). Att så många blir imponerade av dessa löner här på flashback säger en hel del om hur lågavlönade folk generellt sätt är som följer programmet.
Sant! Fast paktandet att få bort Helen pga. hennes missanpassade sociala skills startade ju efter att hon kommit till gränslandet och sedan igen efter att hon kommit tillbaka.
Allra första veckan innan lagen lärt känna varandra riktigt så var Helen ganska otrevlig i allmänhet mot allt och alla + att hon och Sofia gick iväg för sig själva och snackade skit om knubbisen som de ville ha bort. Sedan försökte de få med sig Homayon och Pelle, men Homayon gick ju direkt och skvallrade till knubbisen och de andra tjejerna vilket gjorde att hela laget vände sig emot Helen och Sofia. Om jag minns rätt så fick Sofia immunitet vid örådet pga att hon vunnit tidigare immunitetstävling vilket gjorde att alla röster hamnade på Helen.
Du har bra koll. Säger inte emot din historiebeskrivning . 👏👏👏
Men några avsnitt förra året blev det verkligen alla mot Helen och det var inte var vackert (just eftersom hon levererade i syncarna)
Folk får ha vilka favoriter de vill - i årets Robinson respekterar jag alla så för mig är det enkelt att titta. Edit: jag har tom börjat respektera tanterna.
Senast redigerad av greta75 2023-04-30 kl. 11:42.
R sön 30/4 innehåller en mycket välformulerad spoiler
Ursprungligen postat av Eustache
Har egentligen inte haft någon favorit bortsett från Oskar, men två av mina nya favoriter är garanterat Erik och Markus, av förklariga skäl.
Fy fan vad tungt och kyligt av Markus att välja den absolut starkaste spelaren, Dennis, i duellen på örådet, och sedan stå kvar i över en timme och skicka honom till Gränslandet. Hade han valt någon någon av de svagare honorna istället hade det kunnat vara över på under en minut, men han spelade det svåra spelet, det högsta spelet, minst sagt, och han gjorde det oerhört bra. Sophies blick när Markus kom tillbaka till bänken sade allt.
Han har dessutom jobbat i stenhård motvind bortsett från en kortare tid nu på senaste tiden. Han hamnade utanför direkt i början och blev utröstad men kom tillbaka med ett leende, han har bara försökt att vara sig själv och ta en välförtjänt plats socialt. Markus kan nu vara mer än nöjd med sin Robinson-resa oavsett vad som händer framöver, detsamma gäller Erik. Honom behöver vi väl inte ens prata om?
Nu hoppas i alla fall jag att Oskar och Amanda kommer tillbaka från Gränslandet, det vore överlägset mest roliga.
Har exakt samma uppfattning som dennes inlägg som h*n tyvärr inte lade i en spoilertag och därför redan är raderat. Fick tag i det då någon spoila det vidare genom att oförsiktigt citera det. Vi måste tänka på det att det såklart också är att spoila att göra så!!
Egen text
Marcus reste sig i mina ögon som värsta spaceraketen. Så oerhört kyligt agerat och så väl han bemötte Dennis psykningar. Så förbannat stiligt. Förstår nu alla som haft överseende med hans debacle vad det gäller överlevnadsfärdigheter där han är way back Oskar. Än en gång till Marcus.
Ja det var en fröjd att se alla miner på Örådet och likaså var det när det gällde bouletävlingarna - härligt när karma vräker sig in
Haha. 525 000 kr är en normallön för en person i 40-årsåldern. Det är till och med en ganska låg lön om man bor i en storstad (vilket S-tälje nog får räknas som med närheten till Sthlm). Att så många blir imponerade av dessa löner här på flashback säger en hel del om hur lågavlönade folk generellt sätt är som följer programmet.
Haha! Medellönen i Sverige är runt 450000 och i Slöddertälje vill få bo så där är den garanterat lägre.
Snacka om att ha noll koll på allt vad Robinson innebär om man tror att deltagarna är sig själva. Pin att kalla någon annan korkad...
Är drabbad själv Som man sa när jag var barn : " den som sa det hon var det" Hahahaha. Skämt åsido. Det är allt bra naivt att tro att man går in i Robinson och bara vara sig själv. Glida runt och bara vara sig själv. Det är fan det töntigaste jag hört härinne.
Jaha lite analys-Tajm igen efter senaste avsnittet som var väldigt bra!
Om man ska sammanfatta avsnittet så är det väl kanske lite karma som kommer in, vem vet… Både Erik och Markus kanske hade fått det lite för tufft så de kanske fick lite hjälp på traven från nån högre makt… Eller så var de bara sjukt bra på att tävla, helt enkelt.
Jag har inte haft ngt emot Lill-Dennis innan men idag tyckte jag han var rätt så ovärdig när han höll på dels att gnälla över att det blev han i duell. Dels med de fjantiga psykningarna han höll på med också. Nej det var bara barnsligt.
Ännu mer respekt än tidigare för Markus idag. Vilken iskyla på duellen. Snyggt.
Hoppas Amanda åker ut från Gränslandet, ögonaböj. Man orkar inte höra hennes gälla självgoda stämma längre. 😂
Att Oskar och Stor-Dennis kommer tillbaka blir ju spännande.. Gillar båda skarpt. Skall de återigen ty sig till den tjejpakt som redan röstat ut dem? Det vore ju osmart. Men kanske tänker de ”better the devil you know” ?