2023-04-30, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är bara definitioner, precis som total arbetslöshet (inkluderar dold) och öppen arbetslöshet. Enligt Progozhins och din definition är naturligtvis inte Bakhmut helt intaget. Jag har inte pratat om "helt intaget". Jag kunde använt din definition också, då hade jag adderat någon månad till när Bakhmut skulle vara intaget, analogt med hur jag hade gjort ifall jag pratat om total arbetslöshet.

Robotar: Jaha? Tror du inte jag håller med dig om att deras robotar kan träffa varsomhelst i världen? Ännu en meningslös diskussion.
…och så slingras det igen. Du kan ha vilka definitioner du vill men jag anser nog att om inte ryssar anser att Bachmut har fallit så har det nog inte det. Sannolikheten att så är fallet är något högre än dina spekulationer.

Du får gärna tro att du bara hade 22 dagar fel, resten av tråden vet att du hade helt fel.
Citera
2023-04-30, 10:45
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etonjohn
Befängt eller inte, faktum kvarstår det finns nazister inom Kiev regimen och inom armen.

Du vill inte acceptera det så då blundar du, hade det varit det omvända hade du letat upp massor med länkar med bevis för det men du är en som kör propaganda bara inte diskuterar.

Detta var ett undantag att svara en sådan som dig, blir nog inga fler svar från mig till dig föränn du slutar med propaganda dvs troligvis inte föränn Ryssland krossat Ukraina.
Vilka är nazisterna inom Kiev-regimen? D v s du påstår att Ukraina har ministrar som är nazister.

Sen förstår jag inte er fixering av att ettikera högerextrema med "nazister". Det finns inget magiskt i ordet som gör att dessa individer måste utplånas till varje pris. Nazism är en ideologi som mer eller mindre utplånades 1945 och sedan dess inte utgjort något hot. Istället är det rysk fascim som tagit upp nazismens fackla och begår de brott naziregimen begick. Den allra största likheten mellan Tysklands nazism 1940 och dagens Ryssland är att man bedriver erövringskrig med precis samma motiv som nazisterna (lebensraum, skydda tysk/rysktalande, återställa gränser som ansågs vara ett tidigare misstag).
Citera
2023-04-30, 10:46
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
…och så slingras det igen. Du kan ha vilka definitioner du vill men jag anser nog att om inte ryssar anser att Bachmut har fallit så har det nog inte det. Sannolikheten att så är fallet är något högre än dina spekulationer.

Du får gärna tro att du bara hade 22 dagar fel, resten av tråden vet att du hade helt fel.

Du verkar inte förstå att man sätter upp definitioner för att lösa frågeställningar som "vem vinner slaget om Bakhmut?", "Vem är starkast nu, efter västlig vapentillförsel och rysk mobilisering?", osv. Istället ägnar du dig åt vad som kan kallas ordmärkeri. Varför skulle de som läser tråden bry sig om jag valde fel definition för 4 månader sedan? Varför protesterade du inte då om det är så viktigt?
Citera
2023-04-30, 10:46
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Det är en Wolfsangel vilket är en neo-nazi symbol. Z användes även av waffen SS så det är väl naturligt för Putler att välja Z.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Wolfsangel
Varghaken förknippas bl.a. med Azovbataljonen i dag, så det är kanske lite olyckligt att röra till det genom att dra in den symbolen i diskussionen — särskilt om diskussionen berör nazi-konnotationer, etc. Tråden har redan haft mer än sin beskärda del av detta.

Tyckte dock att detta var lustigt (från Wiki-länken):
In 2020, there was a brief trend of Generation Z TikTok users tattooing a "Generation Ƶ" symbol on the arm as "a symbol of unity in our generation but also as a sign of rebellion" (in the manner of the 15th-century peasant's revolts). The originator of the trend later renounced it when the use of the symbol by the Nazis was brought to her attention.[6]
"Generation Z". Jag utesluter faktiskt inte att ryssarna ville haka på eller skapa en ungdomstrend.
Citera
2023-04-30, 10:47
Medlem
Uppdatering från Ukraina I verkligheten
Från cornucopia.se utan vatnik ålning.

UPPDATERAS: Ryssarna intog två kvarter i Bakhmut – britterna köper 300 km-robotar till Ukraina
skriven av Lars Wilderang 2023-04-30 09:24

"Med stora förluster intog rysk trupp två kvarter i Bakhmut, medan Ukraina fortfarande håller ett femtiotal kvarter av staden. Storbrittannien har lagt ut en förfrågan om att köpa robotar med 100 – 300 km räckvidd till Ukraina, vilket innebär att Ukraina får kvalificerad förmåga att slå mot mål inom i princip samtliga ockuperade delar av landet, möjligen undantaget de mest avlägsna delarna av Krym."

https://cornucopia.se/2023/04/uppdateras-ryssarna-intog-tva-kvarter-i-bakhmut-britterna-koper-300-km-robotar-till-ukraina/

Stora ryzka förluster utan avgörande framgångar.
Citera
2023-04-30, 10:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tralfamadore
Vilka är nazisterna inom Kiev-regimen? D v s du påstår att Ukraina har ministrar som är nazister.

Sen förstår jag inte er fixering av att ettikera högerextrema med "nazister". Det finns inget magiskt i ordet som gör att dessa individer måste utplånas till varje pris. Nazism är en ideologi som mer eller mindre utplånades 1945 och sedan dess inte utgjort något hot. Istället är det rysk fascim som tagit upp nazismens fackla och begår de brott naziregimen begick. Den allra största likheten mellan Tysklands nazism 1940 och dagens Ryssland är att man bedriver erövringskrig med precis samma motiv som nazisterna (lebensraum, skydda tysk/rysktalande, återställa gränser som ansågs vara ett tidigare misstag).

Nu skrev jag inte ministrar, varför ljuger du vad var meningen med det?

Vad för ideologi tror du att denna herre driver och vad säger hans chef efter ett sådant uttalande?
"
‘Everything Russian’ must be eradicated in Crimea – Zelensky aide
"

https://www.azerbaycan24.com/en/everything-russian-must-be-eradicated-in-crimea-zelensky-aide/
Citera
2023-04-30, 10:50
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Befängt eller inte, faktum kvarstår det finns nazister inom Kiev regimen och inom armen.

Det finns nazister på många olika positioner i många delar av samhället, och i många länder. Ryssland har exempelvis haft väldiga mängder nazister både i ledande befattningar och i deras militära styrkor. ”Det faktum” att det säkert förekommer nazister också i Ukrainas led är lika intressant som att det också förekommer personer som är djupt religiösa eller har hemorrojder.

Här finns lite information om Rysslands stora problem med nazism:
https://www.latrobe.edu.au/news/articles/2022/opinion/russias-long-history-of-neo-nazis

Ps. Tips i all välmening: Vi svenskar skriver ”armén” när vi menar landbaserad trupp. Antar att du inte syftar på att det finns nazister i någons arm. Det heter också ”kievregimen” på svenska. Om du vill försöka framstå som något annat än en vatnik skulle du behöva bolla dina inlägg med din svenskalärare innan du postar.
Citera
2023-04-30, 10:51
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
det pågår inget sådant från rysk sida iallafall. Att ukrainska militären använder civila som sköldar är ju däremot väldokumenterat, inte att ryssar gör det. att ukrainska sk "frivilliga " sedan 2014 har mördat civila och anfallit bostadsområden sedan 2014 är oxå inför världens beskådan.

men många så som du väljer att inte ta del av den informationen, för det passar inte dina fördommar eller önskan.
Inte? Du vet bostadshuset där över 20 civila dog häromdagen? Ta fram en karta och luska ut vart det ligger så kanske även en ryssfitta som du kan inse att det inte fanns något militärt i närheten. Det var ett 100% utstuderat terrordåd enkom mot civila. Krigsbrott allan.

DU väljer uppenbarligen att inte ta del av den informationen eftersom det inte passar din kejsares agenda.
Citera
2023-04-30, 10:56
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ukraina är ett mycket stort land och fronterna är långa. Ryssland har inte resurser till att hålla tätt med trupper överallt.

Vad gäller de kommande offensiverna gäller det att slå hål på flera ställen och röra sig snabbt. Man skall utnyttja stelheten och långsamheten i det ryska kommandosystemet.
Absolut. Det är inget konstigt eller suspekt med att det övas nära fronten. Det är bara sådana kontraster. Det visar på att ryssarna fortfarande är på tok för få för att få ett så stort och folkrikt land som Ukraina ned på knä. Särskilt när det går så jävla långsamt. Pinsamt. Men bra för Ukraina, nu när det är som det är.
Citera
2023-04-30, 11:03
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Nu skrev jag inte ministrar, varför ljuger du vad var meningen med det?

Vad för ideologi tror du att denna herre driver och vad säger hans chef efter ett sådant uttalande?
"
‘Everything Russian’ must be eradicated in Crimea – Zelensky aide
"

https://www.azerbaycan24.com/en/everything-russian-must-be-eradicated-in-crimea-zelensky-aide/
Du skrev "regim" vilket är liktydigt med en regering som i sin tur består av ministrar.

Konstig länk. Jag hittar inget om nazism i den.
Citera
2023-04-30, 11:17
Medlem
Nazzar hit i biolab dit - varje land bestämmer så klart vad de gör inom sina gränser.

Dock inte irak, kuba o libyen.

Nazism är en politisk åskådning som varje enskilt land bestämmer tillåtligheten o nivån av.

De fabriker som finns i ett land har med all sannolikhet fått sina tillstånd av regimen o de som
inte fått detta brukar leda till konfiskation o fängelse för inblandade.

Med vilken rätt skall ryssland få bestämma vad som sker inrikesmässigt i ukraina - vilket är rysslands förevändning för invasionen - ja ukraina trackade ryssar - men det har både sverige usa o andra länder förutom ukraina gjort o de har inte blivit invaderade av ryssland
Citera
2023-04-30, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du verkar inte förstå att man sätter upp definitioner för att lösa frågeställningar som "vem vinner slaget om Bakhmut?", "Vem är starkast nu, efter västlig vapentillförsel och rysk mobilisering?", osv. Istället ägnar du dig åt vad som kan kallas ordmärkeri. Varför skulle de som läser tråden bry sig om jag valde fel definition för 4 månader sedan? Varför protesterade du inte då om det är så viktigt?
Ge dig! Jag märker inte ord, jag påpekar att du har fel när du glorifierar ryska framgångar.
Bachmut håller och i morgon är det första maj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in