Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-29, 19:25
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Alva har ju på ett sätt varit smart. Först såg hon till att en av de arga blattarna förpassades till Gränslandet, sen såg hon till att visa sig vek och att hon inte är något "hot" och under tiden säkerställde sin plats i tjejpakten och i Robinson. Än så länge inte hamnat i konflikter som riskerar utmynna i en bortröstning.

Och har man kommit så långt som till sammanslagningen utan en enda röst på sig har man spelat spelet hyfsat bra.

Fast det är ju inget spel, hon är inget hot och hon är vek.
Och hon har så lite egen personlighet(inte nödvändigtvis dåligt) att hon bara smälter in bland de andra tjejerna.
Att hon förpassade den första snubben till Gränslandet var för att han passade in i gänget minst, eller som hon sa att han var den personen som minst antal personer skulle bli ledsna över att han lämnade.
Var ingen taktik bakom det utan ett känslobeslut för att hon ville ha så få personer som möjligt som var arga på henne.

Det brukar ju också vara de som inte säger eller gör någonting som glider igenom och vinner hela skiten. Dock kräver det att man är bättre än de andra i finaltävlingen så chanserna kanske inte är jättestora för henne, fast vem vet det beror ju på vem man möter också.
Senast redigerad av mendokse 2023-04-29 kl. 19:29.
2023-04-29, 19:32
Medlem
Tycker att den här säsongen är den bästa på länge. Äntligen lite effektivt paktande och vändningar i det sociala spelet. Kul med en svensk Macedonian Jesus junior också 🙂

Blir så konfunderad av tittare som efterfrågar heder och överlevnadsskills i ett format som handlar om ränksmideri och list. Det finns så många andra program om att klara sig i vildmarken. Det här är inte ett av dem.
2023-04-29, 21:36
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Alva har ju på ett sätt varit smart. Först såg hon till att en av de arga blattarna förpassades till Gränslandet, sen såg hon till att visa sig vek och att hon inte är något "hot" och under tiden säkerställde sin plats i tjejpakten och i Robinson. Än så länge inte hamnat i konflikter som riskerar utmynna i en bortröstning.

Och har man kommit så långt som till sammanslagningen utan en enda röst på sig har man spelat spelet hyfsat bra.

Alva - Spelat bra??? Hon ar nog inte spelat alls - enligt mig. Enbart visat sig vek och konflikträdd. Att hon har klarat sig hittills att vara kvar i Robinson är att hon (pga av sin vekhet) är ingen konkurrent utan enbart en spelbricka "bra att ha kvar"!
2023-04-29, 22:59
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neseri
2023-04-29, 23:05
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neseri

Tredje personen med en säker källa. Jävligt underligt att alla tre haft olika vinnare... Förr eller senare kommer någon få rätt pga slump.
2023-04-29, 23:16
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag tycker inte att jag försvarar henne "till vilket pris som helst", det är ditt påstående.
Jag försvarar mot uppenbara lögner samt de åsikter jag ej håller med om.
Detta är ett diskussionsforum, jag har all rätt till det.

Din uppfattning. Jag och många med mig tror inte att hon spelar på någons känslor eller har illvilligt uppsåt utan att det mer handlar om att hon är fysisk av sig som person.

Det är ingen av dem som antytt eller sagt det, det är dina fantasier + att du låter dig påverkas av vad pakten säger om dem och formar din uppfattning utifrån det.

Återigen, det behöver inte betyda att hon förleder någon bara för att hon är fysisk av sig.
Finns många, framförallt unga, som är det mot varandra idag utan att mena något allvarligt med det hela.
De har bildat sig en uppfattning som inte allas behöver vara detsamma som sanningen. En uppfattning utifrån deras egen svaghet, osäkerhet och avundsjuka. De är småaktiga, snackar skit, har mobbarmentalitet, flera av dem brister i intelligens - och du litar på deras uppfattning och omdöme?
De ser vad de vill se, för de vill tro henne om ont, de projicerar sina egna svagheter osv. Det är enkel psykologi men antar att du inte har kunskap inom det området heller.

Du låter väldigt omogen. "Häxansikte"... vem uttrycker sig ens så? Otroligt.

Ful personlighet? Vilka har bra personlighet där då? Småbrudarna som skriker könsord och inte klarar av någonting? Skvallertanterna? De osäkra killarna? Samtliga kapabla att hugga en i ryggen.
Fina personligheter verkligen.

Förnekar - det innebär alltså att jag förnekar något som måste vara sant, dvs att DINA påstående är sanna. Ok... ha ha. Kul att du kan hoppa in människor och veta hur de tänker och deras motiv med 100% säkerhet.
En unik talang, ta vara på den

Allvarligt, det här är enbart tröttsamt och jag är inte intresserad av att lägga någon mer tid på att diskutera med någon som tror sig ha helt rätt i sina påståenden om andra personer.
Du verkar förövrigt fixerad och lika blind i ditt hat gentemot Amanda som Chris.
Over and out.
Det är girl power i Amanda. Just den typen av supertjej man inte som ung på något sätt avvisade när hon kom - sexy. Stark i sin person och hon stortrivs säkert med det jobb hon ägnar sig åt irl. Hon är ett energiknippe av stora mått. Det är bara till att gratulera de som får del av hennes tjänster.

Kommer hon till finalsöndagen så kan hon mycket väl också ta hem statyetten
2023-04-29, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
"Skrattar så vi kiknar"???? Snarare ni. Jag ser 3 olika grupper här, de som njuter av svek och knivar i ryggen medan andra avskyr det. En tredje grupp är likgiltig.

Ingen jävel njuter väl av svek ditt dumhuvud! Det är ett spel och du sitter hemma och överdriver, går du ens ut om dagarna och har ett socialt liv eller är du en korkad jävel som bara tycker saker du inte vet ett skit om! Det är ett spel och folk lismar, ljuger och går bakom ryggen på varandra. Det är 500000 jävla kronor inte ett kontorsjobb! Så ttrött på folk som tror att det är vardagen.
2023-04-30, 00:07
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Har för mig att de inte får döda djur.

Käkade de inte leguan några gånger i de första Robinsonomgångarna?
2023-04-30, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Fast det påverkar väl dock inte ögonfärgen? då borde hon vara svartögd

Melanotan påverkar ögonfärgen.
2023-04-30, 00:26
Medlem
När släpps nästa avsnitt? Brukar det inte komma ett nytt avsnitt efter kl 12?
2023-04-30, 00:29
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Melanotan påverkar ögonfärgen.
Mjo, jag om någon borde ha tänkt på att ögonfärg också styrs av Melatonin

Finns det några bilder på hennes tidigare bleka kropp så vi kan jämföra?
2023-04-30, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splir0n
När släpps nästa avsnitt? Brukar det inte komma ett nytt avsnitt efter kl 12?

02

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in