2023-04-29, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1912gammal
När hans sida var öppen, och jag kunde se den, var bilderna relaterade till den stora glädjen över hans nya lägenhet, som inte hade haft inflyttning.
Takk for informasjon Hvilken dato skrev han dette? Betyr " som inte hade haft inflyttning" at han ikke hadde flyttet inn ennå?

Jeg tenker på dette: "Mystisk, hvit Hyundai-bil startet på minuttet da hun sto aleine". Kanskje det finnes video-opptak av MGM gående mot bilen, eller video-opptak som eventuelt viser at bilen hadde stått i ro i lang tid (som kan tyde på at han var i bilen og ventet eller at han var et annet sted i en periode (eventuelt på toget)). Hvis han tok toget fra Slagelse til Korsør så burde det vel finnes opptak av han ettersom det var opptak av EM da hun skulle ta toget?

10.07.2017. "Ett år siden Emilie (17) forsvant: Mystisk, hvit Hyundai-bil startet på minuttet da hun sto aleine"
"En rekonstruksjon av en dårlig overvåkningsvideo fra Korsør stasjon natt til 10. juli ... har gitt politiet «noen ganske interessante tips» de siste dagene om en hvit Hyundai personbil av modellen i30"
https://www.dagbladet.no/nyheter/ett-ar-siden-emilie-17-forsvant-mystisk-hvit-hyundai-bil-startet-pa-minuttet-da-hun-sto-aleine/68491110

Spekulasjoner: Kanskje han hadde leilighet i Slagelse som hadde utsikt mot Slagelse stasjon og at han eventuelt holdt utkikk og fulgte med hvem som gikk til stasjonen?
Kanskje han tok toget (og eventuelt kan ha tenkt at "politiet vil aldri tro at det er jeg som er GM ettersom jeg var på samme tog som EM")?
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-29 kl. 16:15.
Citera
2023-04-29, 16:20
Medlem
1912gammals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for informasjon Hvilken dato skrev han dette? Betyr " som inte hade haft inflyttning" at han ikke hadde flyttet inn ennå?

Jeg tenker på dette: "Mystisk, hvit Hyundai-bil startet på minuttet da hun sto aleine". Kanskje det finnes video-opptak av MGM gående mot bilen, eller video-opptak som eventuelt viser at bilen hadde stått i ro i lang tid (som kan tyde på at han var i bilen og ventet eller at han var et annet sted i en periode (eventuelt på toget)). Hvis han tok toget fra Slagelse til Korsør så burde det vel finnes opptak av han ettersom det var opptak av EM da hun skulle ta toget?

10.07.2017. "Ett år siden Emilie (17) forsvant: Mystisk, hvit Hyundai-bil startet på minuttet da hun sto aleine"
"En rekonstruksjon av en dårlig overvåkningsvideo fra Korsør stasjon natt til 10. juli ... har gitt politiet «noen ganske interessante tips» de siste dagene om en hvit Hyundai personbil av modellen i30"
https://www.dagbladet.no/nyheter/ett-ar-siden-emilie-17-forsvant-mystisk-hvit-hyundai-bil-startet-pa-minuttet-da-hun-sto-aleine/68491110

Spekulasjoner: Kanskje han hadde leilighet i Slagelse som hadde utsikt mot Slagelse stasjon og at han eventuelt holdt utkikk og fulgte med hvem som gikk til stasjonen?
Kanskje han tok toget (og eventuelt kan ha tenkt at "politiet vil aldri tro at det er jeg som er GM ettersom jeg var på samme tog som EM")?
Japp, han hade inte flyttat in men hade fått eller köpt platsen. Vet inte dato. Han var glad.
Citera
2023-04-29, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Fan, jag skulle sova, så dök detta upp i mobilen.

Filippa, 13, tacksam för polisens agerande
Danmark
Publicerad 28 apr 2023 kl 23.43

https://www.expressen.se/nyheter/filippa-13-tacksam--for-polisens-agerande/https://www.expressen.se/nyheter/filippa-13-tacksam--for-polisens-agerande/

Mannen misstänks ha våldtagit och fört bort flickan. Och sedan gripandet har ytterligare misstankar tillkommit. Han utreds också för mordet på 17-åriga Emilie Meng i Korsør 2016, och för att ha försökt våldta en 15-årig flicka i Sorø 2022, meddelande polisen i onsdags.

Godnatt...
Borttagen hmm.
Citera
2023-04-29, 16:28
Medlem
1912gammals avatar
Citat:

Det såg ut som om det var långt från stationen.
DSB sparar videor från S-tog endast i 30 dagar.

https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2021-08-18-nu-kan-du-blive-filmet-imens-din-billet-bliver-tjekket-i-s-toget
Citera
2023-04-29, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Borttagen hmm.
Varför tar de bort den? De kanske har hittat på lite för mycket.. jag tror inte de direkt har gjort en intervju med familjen om detta..
Citera
2023-04-29, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1912gammal
Japp, han hade inte flyttat in men hade fått eller köpt platsen. Vet inte dato. Han var glad.
Takk
Politiet kan sikkert finne ut hvilken dato han postet den kommentaren. Jeg spekulerer på om det kan ha vært viktig for han å dokumentere at han "ikke hadde flyttet inn", og at han kanskje løy og hadde flyttet inn. Kanskje (hvis han er GM i EM-saken) det var viktig for han at politiet skulle tro at han fremdeles bodde i den forrige boligen i Roskilde (og at politiet dermed skulle tro at han ikke kunne ha rukket å kjøre fra Roskilde til Korsør i det aktuelle tidsvinduet for forbrytelsen)?
Og/eller det kan eventuelt ha vært viktig å dokumentere at han ikke hadde flyttet inn i boligen i Slagelse hvis han er GM og hvis han bortførte EM og plasserte henne i boligen i Roskilde før han eventuelt senere "fraktet noe tungt" fra den boligen til bilen, slik ar naboer skulle tro at han holdt på med flytting av eiendeler?

Observasjonen på Regnemarks Bakke var noen få timer etter at EM sist ble sett på Korsør.
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-29 kl. 16:51.
Citera
2023-04-29, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Borttagen hmm.
"Den 13-årige pige bortførte pige har nu via sin bistandsadvokat kommenteret den nye udvikling i sagen.
– Der er meget stor taknemmelighed fra familien og fra min klient over for myndighedernes håndtering af denne her sag og over for offentlighedens store hjælp. Ikke mindst i lyset af, hvad vi lærte under pressemødet her forleden dag, siger bistandsadvokat Hari Aaby Mandic.
– Nu har min klient og familien brug for ro til at bearbejde de tanker og følelser, der naturligt kommer efter det her, siger han.
Via sin bistandsadvokat udtaler bortført 13-årig sig, efter at hendes bortfører nu også er sigtet i Emilie Meng-sagen"
https://www.sn.dk/slagelse-kommune/filippa-sagen-seneste-nyt/
Citera
2023-04-29, 17:08
Medlem
Citat:
Jeg vet ikke om andre enn den nevnte mannen i denne artikkelen eventuelt har beskrevet han som genert:
"Den 32-årige, der nu er sigtet i Filippa-sagen, var genert, introvert og dygtig til poker.
Det fortæller en jævnaldrende mand
, der igennem en længere periode var i samme vennekreds som den 32-årige. De kom i kontakt gennem en fælles kammerat.
Det er omkring tre år siden, de jævnligt mødtes til pokeraftener i Slagelse-området, fortæller han."
https://ekstrabladet.dk/krimi/sigtet-for-kidnapning-og-voldtaegt-genert-over-for-piger/9725048

Emilie och kompisarna hade varit på någon slags vape kafé i Slagelse den kvällen?

Det är inte umöjligt att PW hade varit i något lokale bredvid på poker night. Kanske han under kvällen hade varit i samma kafe.

Om det var så att 24-årige Louise blev försökt indragen i en Hyundai på Roskilde station tre timmar innan EM försvann, är det nog mer troligt att han har åkt runt och letat efter någon han kunde dra in i bilen.

https://podcasts.nu/avsnitt/emilie-meng-mysteriet/s1-afsnit-9-manden-fra-roskilde-station
Citera
2023-04-29, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Emilie och kompisarna hade varit på någon slags vape kafé i Slagelse den kvällen?

Det är inte umöjligt att PW hade varit i något lokale bredvid på poker night. Kanske han under kvällen hade varit i samma kafe.

Om det var så att 24-årige Louise blev försökt indragen i en Hyundai på Roskilde station tre timmar innan EM försvann, är det nog mer troligt att han har åkt runt och letat efter någon han kunde dra in i bilen.

https://podcasts.nu/avsnitt/emilie-meng-mysteriet/s1-afsnit-9-manden-fra-roskilde-station
Ja, de hadde vært på en slags kafe.
Enig i at det kanskje kan ha vært slik at MGM også var på kafe el.l.

Den andre kvinnen: Var det på Roskilde og ikke på Korsør stasjon?
Var ikke den hendelsen på søndag kveld (og mange timer etter at EM forsvant)? Jeg kan ha misforstått det jeg har lest.

Jeg må ha misforstått dette med "samme kveld" og trodd at det var søndag kveld ettersom EM forsvant søndag morgen.
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Det finns ett vittne som samma kväll Meng försvann blivit tillfrågad om hon ville ha skjuts ? Tjejen tackade nej pga en magkänsla och att mannen var så " på " Denne person körde en vit bil , en vit bil har setts lasta ur något där Meng hittades död . Bil modellen har nämns som en skåpbil bla ( bra att ha vid en ev flytt )
Var det två GM som misstänks nu kan ju den ena vara äldre och den som plockade upp Meng ? Vittnet till mannen som försökte få henne att åka m den natten har jag inte för mig läst om ålder, utseende men jag tror en ung tjej hellre skulle hoppa in i en bil m en yngre man än en äldre ( hade i alla fall jag gjort )
Var dette lørdag kveld/natt til søndag?
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-29 kl. 17:24.
Citera
2023-04-29, 17:28
Medlem
Citat:
Ja, de hadde vært på en slags kafe.
Enig i at det kanskje kan ha vært slik at MGM også var på kafe el.l.

Den andre kvinnen: Var det på Roskilde og ikke på Korsør stasjon?
Var ikke den hendelsen på søndag kveld (og mange timer etter at EM forsvant)? Jeg kan ha misforstått det jeg har lest.

På podcasten som jeg lenket til tidligere, sies det at det hendte ved Roskilde station og tre timer tidligere på natten. Louise hadde vært på studentfest og mannen stoppet og spurte om hun ville sitte på, noe hun sa nei til. Men etter at den hvite huyndaien ble etterlyst i 2017, var hun sikker på at det var samme mann og samme bil.

https://www.expressen.se/kvallsposten/mordet-pa-emilie-meng-nyckelvittne-trader-fram/

https://www.bt.dk/emilie-meng-mysteriet/afsnit-11-efter-afsloering-i-emilie-meng-podcast-politiet

Citat:
Føreren af bilen – en familielignende mand i alderen 40-50 år, 170-180 cm høj, tæt bygget – forsøgte meget insisterende at få Louise ind i bilen.

Alderen stemmer ikke helt, men det kan være at det var mørkt, ikke alltid lett å vurdere folks alder. Eller så kan det ha vært en medhjelper.
Senast redigerad av Bakvendt 2023-04-29 kl. 17:35.
Citera
2023-04-29, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
På podcasten som jeg lenket til tidligere, sies det at det hendte ved Roskilde station og tre timer tidligere på natten. Louise hadde vært på studentfest og mannen stoppet og spurte om hun ville sitte på, noe hun sa nei til. Men etter at den hvite huyndaien ble ettersøkt i 2017, var hun sikker på at det var samme mann og samme bil.

https://www.expressen.se/kvallsposten/mordet-pa-emilie-meng-nyckelvittne-trader-fram/
Citat:
Føreren af bilen – en familielignende mand i alderen 40-50 år, 170-180 cm høj, tæt bygget – forsøgte meget insisterende at få Louise ind i bilen.
Alderen stemmer ikke helt, men det kan være at det var mørkt, ikke alltid lett å vurdere folks alder. Eller så kan det ha vært en medhjelper.
Takk for informasjon. Var hun sikker på at det var huyndaien? Og når det var på Roskilde stasjon tenker jeg at det ganske sikkert kan ha vært MGM bl.a. fordi han flyttet fra en bolig i Roskilde den sommeren (og antakelig hadde tilgang på begge boligene i en periode under flytting og eventuell oppussing).Edit: Angående alder, så er det lett å ta feil av alderen, og han kan eventuelt ha gjort noe for å se eldre ut enn han er. Eller det kan, som du skrev, ha vært en medhjelper.
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-29 kl. 17:42.
Citera
2023-04-29, 17:40
Medlem
Citat:
Takk for informasjon. Var hun sikker på at det var huyndaien? Og når det var på Roskilde stasjon tenker jeg at det ganske sikkert kan ha vært MGM bl.a. fordi han flyttet fra en bolig i Roskilde den sommeren (og antakelig hadde tilgang på begge boligene i en periode under flytting og eventuell oppussing).

Citat:
Detaljerne om en mistænkelig mand, der kørte rundt i en hvid bil på Roskilde Station den samme nat, som Emilie Meng forsvandt, er politiet nu meget interesserede i at høre mere om.

Citat:
Det er nu anden gang, at Louise taler med politiet i forbindelse med Emilie Meng-sagen.

Første gang var i dagene efter, at politiet den 20. juni 2017 gik ud med overvågningsbilleder fra Korsør Station og efterlyste en hvid eller lys Hyundai i30, som var blevet set forlade stationen, kort tid efter Emilie Meng havde passeret den.

Dengang fortalte Louise ligeledes politiet om sin oplevelse på Roskilde Station, men følte ikke, at hun fik givet den bedste forklaring, fordi hun var nervøs og fik lagt vægt på nogle andre detaljer.

https://www.bt.dk/emilie-meng-mysteriet/afsnit-11-efter-afsloering-i-emilie-meng-podcast-politiet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in