2023-04-29, 15:33
  #13441
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Förklara för mig hur man känner igen en psykopat, narcissist och mördare.

Tror inte att Lotta någonsin har träffat en så sjuk människa som Martin.
Men när hon blev rädd och försökte bryta med avarten så började han hota Lottas familj.

Vem tror ens att man ska stöta på en så sjuk människa som Martin?

Det kan hända vem som helst och när som helst.

Helt ärligt.
En kille som ser ut som Martin rent fysiskt med tatuering på skallen och som har en öppen bakgrund som han har. Jag lovar dig, 99 procent av både män och kvinnor inser efter endast en bild och möjligen kort googlande att det är en livsfarlig galning.
Citera
2023-04-29, 15:35
  #13442
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I Lottas fall utan barn, så hade jag gått till polisen i hemlighet, berättat allting, och försökt förlita mig på att de kan sitt jobb. Lotta hade kunnat få en ny identitet, och polisen hade även - om de tog hoten på allvar, jag har själv svårt att tro att en sådan som Martin skulle leta upp främmande kvinnor uppe i Norrland och döda dem i kallt blod, det låter inte som han - ha fått polisbeskydd under en tid. Eller någon form av larmpaket.




Enda vettiga lösning hadde varit att ta livet av Martin. Låter helt bizarrt, men så är det faktiskt.
Han är farlig på riktigt. Glömmer inte heller.
Citera
2023-04-29, 15:37
  #13443
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Ett barn fattar att Martin var manipulativ. Att vissa fortfarande inte erkänner det handlar bara om att dom är rädda om sitt eget skinn.

Man får faktiskt lära sig saker.. det är inte förbjudet..

Om en kille tatuerad med hakkors och kängor inte upplevs som nazist eftersom han är ”manipulativ” hade knappast någon gått på.
Martins våldsamma person var lika fysiskt utmärkande som en nazists hakkors i pannan.
Allt annat är skitsnack.
Citera
2023-04-29, 15:38
  #13444
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det vore naturligtvis alldeles förfärligt.

I Lottas fall utan barn, så hade jag gått till polisen i hemlighet, berättat allting, och försökt förlita mig på att de kan sitt jobb. Lotta hade kunnat få en ny identitet, och polisen hade även - om de tog hoten på allvar, jag har själv svårt att tro att en sådan som Martin skulle leta upp främmande kvinnor uppe i Norrland och döda dem i kallt blod, det låter inte som han - ha fått polisbeskydd under en tid. Eller någon form av larmpaket.
Håll fast vid fetat.
Det är nämligen den situation Lotta befann sig i. Hennes rädsla är reell.

Hon är vettskrämd att just exakt en anmälan ska generera det han hotar med.

Det är en mycket psykopatisk och kallblodig hotbild och Lotta var redan viss om hans kapacitet efter allt våld.

Det är även mycket psykopatiskt att hota med hans galna bror som redan mördat.

Hans bekantskapskrets använder han i egenmäktigt syfte.
Han manipulerar. Lotta vet dock inte vad de är kapabla till. Hot om våldtäkt och att sen bli nedgrävd i skogen är inte småpotatis.

Vad du sen har svårt att tro om att han skulle iscensätta är totalt ovidkommande.
Det är MJ vi pratar om.

Tror du Lotta ville försätta sina anhöriga i den situationen?
Att de skulle behöva vara livrädda och ryckas upp ur sin tillvaro?
Hon uppskattade sitt syskonbarn som om det vore hennes eget.

Det är en ganska massiv hotbild och att ordna med skyddad id åt en hel släkt tror väl inte ens du på?

Krass verklighet är att inte ens den utsatta kvinnan skyddas i Sverige.

Vad är att "gå i hemlighet" till polisen värt?
Hotbilden handlar om att oavsett så kommer han plocka hennes nära och kära.
Han lär bli varse om anmälan.
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-29 kl. 15:59.
Citera
2023-04-29, 15:45
  #13445
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Om en kille tatuerad med hakkors och kängor inte upplevs som nazist eftersom han är ”manipulativ” hade knappast någon gått på.
Martins våldsamma person var lika fysiskt utmärkande som en nazists hakkors i pannan.
Allt annat är skitsnack.

Martin är manipulativ, så är det bara. Ett barn fattar det här.
Citera
2023-04-29, 15:49
  #13446
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Martin är manipulativ, så är det bara. Ett barn fattar det här.

Okej, så om du tittar ut genom fönstret och ser det är mulet och snö och termometern visar -10 grader så kommer du tro att det är lugnt med shorts och t-shirt eftersom din manipulative pojkvän säger det.
Sedan blir du chockad när du går ut och upptäcker att, fan det är ju askallt.
Citera
2023-04-29, 15:59
  #13447
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Håll fast vid fetat.
Det är nämligen den situation Lotta befann sig i. Hennes rädsla är reell.

Hon är vettskrämd att just exakt en anmälan ska generera det han hotar med.

Det är en mycket psykopatisk och kallblodig hotbild och Lotta var redan viss om hans kapacitet efter allt våld.

Det är även mycket psykopatiskt att hota med hans galna bror som redan mördat.

Hans bekantskapskrets använder han i egenmäktigt syfte.
Han manipulerar. Lotta vet dock inte vad de är kapabla till. Hot om våldtäkt och att sen bli nedgrävd i skogen är inte småpotatis.

Vad du sen har svårt att tro om att han skulle iscensätta är totalt ovidkommande.
Det är MJ vi pratar om.

Tror du Lotta ville försätta sina anhöriga i den situationen?
Att de skulle behöva vara livrädda och ryckas upp ur sin tillvaro?
Hon uppskattade sitt syskonbarn som om det vore hennes eget.

Det är en ganska massiv hotbild och att ordna med skyddad id åt en hel släkt tror väl inte ens du på?

Krass verklighet är att inte ens den utsatta kvinnan skyddas i Sverige.

Min människokännedom säger mig att han inte skulle ha gett sig på Lottas systrar och syskonbarn, för då hade han gått för långt utanför gängens hederskodex. Som de ofta inte följer själva när det gäller att dänga sina kvinnor, men att ge sig på helt främmande kvinnor och barn i kallt blod för att hämnas - nä. Det hade han inte kommit undan med i den kriminella världen där han umgicks. Och det visste han. Just detta var i alla fall tomma hot.

Ja, det är ett stort problem att samhället inte kan ta hand om misshandlade kvinnor. Ett vanligt förlopp (som inte gällde Lotta för hon bodde aldrig ihop med Martin, men jag skriver det ändå), är att kvinnan får några månader på en kvinnojour. Sedan anses den akuta faran vara över, och det finns alltid nya akuta fall som behöver en plats. Då måste hon ut, och det händer - fast föreståndarna inte FÅR göra så - att de skriver ut kvinnan till ingenting. Det vill säga hon blir hemlös, måste vandra omkring på gatorna på dagen, och hoppas på en plats på ett natthärbärge till natten. En fruktansvärd tillvaro!

Och där går många tillbaka till mannen, för de har inget val... Samtidigt får "våra nya svenskar" alltid en egen lägenhet med värme och el och varmt och kallt vatten, när de har erhållit sitt PUT. De är nämligen viktigare än våra egna olycksbarn.

...och ytterligare ett problem är, att det förekommer våld och misshandel även från kvinna till kvinna, på dessa kvinnojourer. För många kvinnor som hamnar där, har ju själva aggressions- och missbruksproblem. Man blandar för mycket. Kvinnorna borde sorteras upp på olika kvinnojourer, beroende på vilken sort de är! Men det här får man inte prata om.
Citera
2023-04-29, 16:04
  #13448
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Okej, så om du tittar ut genom fönstret och ser det är mulet och snö och termometern visar -10 grader så kommer du tro att det är lugnt med shorts och t-shirt eftersom din manipulative pojkvän säger det.
Sedan blir du chockad när du går ut och upptäcker att, fan det är ju askallt.

...det FINNS faktiskt personer som kan sälja salt i saltöknen, och som skulle kunna få någon att tvivla på sina egna ögons vittnesbörd och springa ut i snön i bikini - men Martin var definitivt inte en av dem. Han behövde inte ha den förmågan heller - det räckte med råstyrkan. Och bara åsynen av honom.
Citera
2023-04-29, 16:06
  #13449
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...det FINNS faktiskt personer som kan sälja salt i saltöknen, och som skulle kunna få någon att tvivla på sina egna ögons vittnesbörd och springa ut i snön i bikini - men Martin var definitivt inte en av dem. Han behövde inte ha den förmågan heller - det räckte med råstyrkan. Och bara åsynen av honom.

Absolut.
Klart det finns manipulativa personer som kan lura sin omgivning.

Men Martin såg livsfarlig ut, hade en livsfarlig historia, betedde sig som en livsfarlig person.
Det enda manipulativa hade ju nu varit om han egentligen var jättesnäll.
Citera
2023-04-29, 16:07
  #13450
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Min människokännedom säger mig att han inte skulle ha gett sig på Lottas systrar och syskonbarn, för då hade han gått för långt utanför gängens hederskodex. Som de ofta inte följer själva när det gäller att dänga sina kvinnor, men att ge sig på helt främmande kvinnor och barn i kallt blod för att hämnas - nä. Det hade han inte kommit undan med i den kriminella världen där han umgicks. Och det visste han. Just detta var i alla fall tomma hot.

Ja, det är ett stort problem att samhället inte kan ta hand om misshandlade kvinnor. Ett vanligt förlopp (som inte gällde Lotta för hon bodde aldrig ihop med Martin, men jag skriver det ändå), är att kvinnan får några månader på en kvinnojour. Sedan anses den akuta faran vara över, och det finns alltid nya akuta fall som behöver en plats. Då måste hon ut, och det händer - fast föreståndarna inte FÅR göra så - att de skriver ut kvinnan till ingenting. Det vill säga hon blir hemlös, måste vandra omkring på gatorna på dagen, och hoppas på en plats på ett natthärbärge till natten. En fruktansvärd tillvaro!

Och där går många tillbaka till mannen, för de har inget val... Samtidigt får "våra nya svenskar" alltid en egen lägenhet med värme och el och varmt och kallt vatten, när de har erhållit sitt PUT. De är nämligen viktigare än våra egna olycksbarn.


För det första är din människokännedom totalt värdelös.
Du har nyss dragit upp Madsen självmant.

För det andra är det MJ vi snackar om som är psykopat och skiter blankt i om han åker in.
Han vet knappt om ett annat liv.

Han är psykopat och anser han sig kränkt och har lust att hämnas så gör han det.
Han kunde inte ens ta att Lotta gjort slut och mördade henne.
Han skulle bestämma när det tog slut.

För det tredje har inte en psykopat nåt hederskodex.
Du förväxlar gängkriminalitet och antisocial personlighetsstörning* med psykopati.

De* kan ha en viss hederskodex till gruppen, om än att reglerna inte är att betrakta som normala normer.

Vet du vad skillnaden huvudsakligen ligger i?
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-29 kl. 16:29.
Citera
2023-04-29, 16:41
  #13451
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Absolut.
Klart det finns manipulativa personer som kan lura sin omgivning.

Men Martin såg livsfarlig ut, hade en livsfarlig historia, betedde sig som en livsfarlig person.
Det enda manipulativa hade ju nu varit om han egentligen var jättesnäll.

Han var ju det i början. Hur svårt är egentligen det här att fatta?
Citera
2023-04-29, 19:34
  #13452
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Madsen var allt det PÅ RIKTIGT som develi påstår att Martin är. Madsen VAR verkligen en mästermanipulatör och psykopat. Han lurade en hel värld (..)
För det första lurade inte Madsen en hel värld.
Det är att verkligen göra honom större än han var. Att du fortsatt beundrar honom går inte att ta miste på bland alla översvallande beskrivningar av honom - även i denna tråd.
Kim var det mindre noga med och hans brutala våld mot henne vill du helst undvika.

Det är även en jäkla skillnad på hur han bedrog folk fram tills du blir hans groupie, dvs fascinerad, rent förtrollad av en misstänkt sexualsadistisk mördare.
Det är rent fascinerande hur du kan sätta dig på höga hästar gentemot Lotta med den historiken. Höjden av självbedrägeri och pinsamt värre är väl att lura sig själv men inte andra?

För det andra förmår du inte skilja på begreppen overt narcissism och manipulativ förmåga.
Att yta/utseende, IQ och utåtriktad narcissim är som valla under skidor - men det förtar inte en psykopats manipulativa sida.

Därför är det direkt fel att att påstå att MJ inte var manipulativ som psykopat.
Uppgifterna finns nämligen i media och FUP, även via kriminalvårdare.
Så du försöker även förvanska uppgifter via att ljuga.
Exakt som jag skrev här:
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04

Det är även direkt fel att jämföra olika psykopater och tro att den manipulativa förmågan är borta ang MJ.

MJ var en mer våldsbenägen psykopat, en farlig cocktail som sagt med sitt missbruk av främst anabola steroider och likaväl adhd.
Men han har trots detta psykopatens karaktärsdrag. Annars hade han inte inte erhållit framträdande psykopatiska drag.

Madsen jagar på en annan arena.
Han var betydligt mer extrovert i sin narcissism. Han horade uppmärksamhet.
Han var mindre våldsbenägen rent allmänt, men absolut inte när det kommer till mord.

Han var vedervärdigt brutal.
Han har snarare ett annan typ av våld då han tänder på att köra kniven i underlivet på en fastspänd kvinna och perforera hennes livmoder med en halvmeter lång skruvmejsel.
Runkade till pågående halsavskärning ang en kvinna på videon strax innan mord.

Detta handlar om att sexuellt njuta av det makt- och kontrollbehov som båda besitter.

Att du då skulle ha tolkningsföreträde, som inte ens vet vad psykopati innebär, är rätt weird.
Citat:
Så jag förstår inte varför develi inte bara kan ge sig, och erkänna att hon är vilse i pannkakan i den här tråden? På galen planet?

Ska jag ge mig och lyssna på dig menar du?
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-29 kl. 19:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in