Citat:
Ursprungligen postat av
etonjohn
... Men hur kommer det att mottas av Kina och Frankrike då, internt och externt hur kommer dom i sin tur att agera mot det som introduceras dessa sanktioner? Frankrike kommer kanske att sluta exportera till dessa samma sak med Kina och vad säger folket i dessa länder då, blir politikerna omvalda då, blir det massupplopp?
Kina kommer bli sura, men de har alltid varit mer snack än handling. Inget att bry sig om.
Till och med Kinas allierade driver med dem och säger att de skäller mycket men biter aldrig:
https://en.wikipedia.org/wiki/China%27s_final_warning
Macron skulle nog bli avsatt. Han är redan ute på det hala, och även om vissa hävdar att han blivit hänvisad sin nya roll för att vara kontrollerad opposition i WEFs tjänst, så tvivlar jag på det.
Jag tror inte Macron är så skicklig att han fått order att samla ihop motståndare till Ukraina inom EU och sedan leda dem runt i cirkel. Jag tror att hans uppsåt är mer direkt och kanske han är en av de som varit emot Ukrainas EU-medlemskap och varför deras ansökan inte bifallits under de senaste 15 åren?