Citat:
Ursprungligen postat av
BayouX
Johanna ska alltså hunnit flytta/gömma Tove medans Maja ligger och snarkar i den lilla lägenheten OCH sedan flytta tillbaka den till hallen, även lindat in den i lakan utan att sömntutan märker något alls..?
Sedan behövs hjälp med bärandet och Maja frågar absolut ingenting om varför det ligger en död Tove på hallgolvet utan hugger bara i och hjälper till med bortflyttandet.
Inser ni inte hur ologiskt och efterhandskonstruerat det händelseförloppet är så vet jag inte om man ska skratta eller gråta.
Det finns även en annan aspekt som aldrig nämnts här i tråden - om Majas historia stämmer så motsäger jag mig starkt att hon är okej med att lämnas ensam hemma i en minilägenhet med en insvept lik, av just obehag. 18 år, ung och har haft mycket ångest.
Det är 3-4 minuter mellan att Maja går upp med mobilen, mot toa, och stöter på en kropp i hallen. Hon hinner upptäcka, bli chockad, johanna ska förklara, johanna säger att hon ska ut och flytta cykel, samt hinna acceptera att hon måste ensam vakta liket under tiden.