Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-28, 14:22
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Igår la den äldsta deltagaren Peter Andersson upp ett inlägg på facebook där han uttalade sitt hat mot Zeki. Folk började kommentera, men inlägget togs bort jävligt snabbt. Undrar om han ångrade vad han skrev.

Han skrev väl blatte eller neger eller något annat ”boomer” som gjorde att folk gnällde.

Men han är ju bara gammal!
2023-04-28, 14:25
Medlem
santos_devilles avatar
Fan vad jag stör mig på den fläckiga läpp-bögen. Vilken lismande jävla cuck. Han är ju sämst på allt, men ändå anser alla andra som också är sämst på allt att han är en värdig vinnare.

Brukar inte gnälla men Robinson var verkligen bättre förr.
2023-04-28, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Säga vad man vill om Zeki men han har ju i alla fall skrivit in sig i tv-historien som Robinsonturken, i gott sällskap med andra stjärnor som Skogsturken, Laserturken, Körkortsturken m.fl.

Han kommer att nämnas i flera framtida trådar om kommande Robinsonsäsonger.

Ja där satt den 😂 vikken clown!
2023-04-28, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Men du missar fullständigt poängen här.
- De gillar inte Amanda och Erik
- De gillar Chris och Dennis som duperat tanterna

Chris är ett monster socialt. Tanterna avgudar honom.

Därför kör de med Chris och Dennis.

Självklart kommer tanterna bli blåsta av tjejpakten senare.

Finns ingen anledning att rösta ut tanterna enligt mig knappt.

Dom är nämnligen perfekta motståndare i en robinsson final för dom flesta där.
LillDennis och Oskar möjligt Chris (socialt) är dom farligaste spelarna. Även Erik utan amanda.

Stordennis är lite smygfarlig och kommer behöva tas ut någon gång. Han är en typisk robinssonvinnare som kan glida räkmacka till final om dom låter honom (första gången han kämpade) jag tror han var allvarlig. Han säger bara att han är tjock, han är grymmt charmig och man kan knappt ana ett ont öga i honom.
Möjligtvis så charmig och go att han skulle kunna varaven psykopat, troligen inte men vi får se. Han är ju lite favorit faktiskt, också Markus.

Tanterna kan väl vara farliga socialt mot de andra tjejorna däremot ifall dom flockar sig mer med chris o lilldennis och börjar gå bakom ryggar o tassla.
Senast redigerad av Ivehadit 2023-04-28 kl. 15:17.
2023-04-28, 15:43
Medlem
Naghinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollosausdal
Tjejligan var riktigt dåliga på tävlingen, tufft att lägga sig i en sån match.

Jag tror inte Pernilla retat sig på Amanda, det hon sagt är ju att Amanda slutade prata med henne och Camilla när dom kom till syd, då var det ju tydligen bara killarna som gällde.
Om Amanda varit smart så hade hon behållt det dom hade i nord, för Amanda hade behövt dom som stöd. Camilla och Pernilla är inga hot så dom kommer inte att bli utröstade.
Något jävelskap måste Amanda ha gjort annars skulle ju inte både nord och delar av syd vilja ha ut henne.
Det finns ju starkare kandidater att rösta ut före henne.

Jaaa precis! Att amanda bliv impopulär i varje lag hon kommit till beror ju på någonting. I början så verkar ju alla ändå gilla henne, men efter ett tag så är det ingen som pallar med henne och detta beror antagligen på någonting.

Jag tror tyvärr inte att det är en framgångsrik taktik att hela tiden skryta och höja upp sig själv till skyarna när man befinner sig i en grupp. Likaså är det inte sådär jättesmart att välja ut en enda person att umgås med, samtidigt som man ignorerar alla andra (vilket Amanda gjort i båda lagen). Det kan ju eventuellt faktiskt vara bra att upprätthålla en god relation till alla i laget istället för att enbart umgås med en enda person.
2023-04-28, 15:45
Medlem
Naghinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Han skrev väl blatte eller neger eller något annat ”boomer” som gjorde att folk gnällde.

Men han är ju bara gammal!

Hahaha snart dyker väl Zeki upp med sina 40 kusiner från Syrien utanför Peters hus och vill hämnas...
2023-04-28, 16:41
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naghini

Inför spoliern till söndagens avsnitt så bölar ju också Amanda och tycker att Erik ska vinna allting eftersom hon faktiskt vill åka till Rio som hon och Erik tydligen bestämt. Ehhhh okej? ...
Jaså, hon vill till Rio om Erik vinner en halv miljon? Det är väl därför hon smörar, för att få smaka på vinsten om hon inte vinner själv. Tror inte hon bjudit honom på någon resa om hon vunnit. Han hade blivit dumpad fortare än någon hinner säga drinkluder.
2023-04-28, 16:44
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Fan vad jag stör mig på den fläckiga läpp-bögen. Vilken lismande jävla cuck. Han är ju sämst på allt, men ändå anser alla andra som också är sämst på allt att han är en värdig vinnare.

Brukar inte gnälla men Robinson var verkligen bättre förr.

Då har du helt missat att han är ett socialt geni - alla gillar ju honom.
2023-04-28, 16:46
Bannlyst
Citat:
Jaaa precis! Att amanda bliv impopulär i varje lag hon kommit till beror ju på någonting. I början så verkar ju alla ändå gilla henne, men efter ett tag så är det ingen som pallar med henne och detta beror antagligen på någonting.

Jag tror tyvärr inte att det är en framgångsrik taktik att hela tiden skryta och höja upp sig själv till skyarna när man befinner sig i en grupp. Likaså är det inte sådär jättesmart att välja ut en enda person att umgås med, samtidigt som man ignorerar alla andra (vilket Amanda gjort i båda lagen). Det kan ju eventuellt faktiskt vara bra att upprätthålla en god relation till alla i laget istället för att enbart umgås med en enda person.
En till sak som avslöjar hur Amanda är som person är det som lill-Dennis berättade att hon hade hållit honom i handen samtidigt som hon hade skedat Erik och när Erik hade upptäckt det och frågat varför så hade hon sagt att han frös, vilket han inte alls gjorde. Om hon nu bara är kompis med båda och är så dum att hon inte fattar att de har fallit för henne varför då ljuga om det, varför inte bara säga "vaddå han är också min kompis precis som du, det är såhär jag beter mig med mina killkompisar".

Det är klart folk ogillar henne när de upptäcker hur hon är, Hon smörar och lurar killarna samtidigt som hon snackar skit om tjejerna.

Sen är lill-Dennis lite av en råtta han också, han sa efter tävlingen att han hade förlorat för att rädda tjejerna men i själva verket är han bara bitter och svartsjuk över att Amanda har bytt ut honom mot en bättre åsna som skyddar henne mer och kan göra allt för henne.
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-04-28 kl. 16:56.
2023-04-28, 16:48
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Att amanda bliv impopulär i varje lag hon kommit till beror ju på någonting. I början så verkar ju alla ändå gilla henne, men efter ett tag så är det ingen som pallar med henne och detta beror antagligen på någonting.

Det räcker ju med att de tvingats lyssna på henne när hon pratar. Och när de hör henne dygnet runt räcker det gott för att de flesta ska lessna på henne. Blattesvenska med hälften engelska uttryck som nån ortenrappare. Ska enligt uppgift vara från Östersund men nån jämtländska finns det inga spår av. Hon är bara irriterande. Rätt så ful också
2023-04-28, 17:51
Avslutad
Bögen chris knullar väl med bögen dennis.. Vilken rutten säsong.
2023-04-28, 18:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Tjejerna gör det de kan för att vara kvar i tävlingen, och det är att pakta och hålla ihop. Det är iallafall bättre än det brukar vara vilket är att de sviker varandra och fjäskar för killarna samtidigt som killarna skickar ut dem en efter en. Man kan inte tycka illa om dem för att de inte är fysiskt starka och gör det som krävs för att hålla sig kvar. Själv tycker jag att det är intressant att se hur lång de tar sig med sin taktik.

Visst, de gör väl vad de kan men de är också värdelösa på precis allt de tar sig an. De är som du säger sämre fysiskt, men de är inte intelligenta heller för fem öre. Kan inte ens öppna kokosnötter och när de ska göra eld åker tändstålet direkt in i elden…

Och de lyckas inte sova för att de är rädda för djur… otroligt värdigt en Robinson-vinnare, verkligen. De lyckas knappt vinna en tävling; till och med när motståndarlaget gör allt för att förlora schabblar de rejält.

Sen sitter de och myser på stranden medan någon annan fiskar (Oskar) och så sitter de där och berömmer varandra för hur duktiga och snälla de är

Egentligen är allt den lilla tjejgruppen bryr sig om alla likes och följare de kommer få nu när allting sänds på TV. Tvivlar på att de ens bryr sig om det upplevelsen ska vara. Som det är nu kunde de lika gärna suttit på svensk strand och snackat skit, de gör ju ändå inget annat. Äcklig generation med bekräftelsebehov som är så patetiskt att se.

I år finns det tyvärr bara fyra värdiga Robinson-vinnare i mina ögon.

Marcus
Oskar (han har växt hos mig trots det äckliga sveket mot Marcus)
Amanda
Erik

De två sistnämnda är rakryggade och gör bra ifrån sig på tävlingar.

Senast redigerad av Sinlo89 2023-04-28 kl. 18:05.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in