Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Hur du kan vara så säker på det. Får vi se dig analysera lite motexempel istället för att komma med något slitet andra världskrigsexempel där Putin är som Hitler?
Ha ha, du kämpar på med ditt ryssvurmande. Långt efter att vi alla andra har insett att ryssen verkligen gått in i totalpsykos så försöker du "nyansera" bilden av Ryssland. Jag kommer ihåg en av våra diskussioner för ett tag sedan, 230112 kl 10:52, då skrev du (efter att jag påtalat att Sven Hirdman, som du försökte haussa, var en uppenbar Kreml-asset):
"Jag har inte DN. Du får gärna komma med det specifika citat/argumentet för att Hirdman är en "Kreml asset". Det är bekymrande i så fall, han har varit ambassadör i både Moskva och Kiev, om han är agent så är vi djupt infiltrerade av främmande makter."
Som det numer visat sig, efter läckta dokument, är Hirdman mycket riktigt en person ryssarna anser som ryss-asset. Se t ex:
https://www.expressen.se/nyheter/kremls-bluff-falsk-plan-ska-utnyttja-svenska-miljovanner-och-forskare/
Ett litet citat från artikeln ovan: "T
oppdiplomaten Ryssland vill utnyttja. En av de personerna är den tidigare diplomaten Sven Hirdman, 83. Under åren 1994–2004 var han Sveriges ambassadör i Moskva. Samma år som han åkte hem från Ryssland fick han Vänskapsorden av Vladimir Putin för sin insats i att utveckla de rysk-svenska relationerna. Långt efter sin tid som ambassadör har han behållit kontakterna med Ryssland. Nu är Sven Hirdman mest uppmärksammad för sin Nato-kritik. "
Man behöver inte ens vara smart för att upptäcka ryss-assets som Hirdman (och du), deras bakvända argumentation är tillräcklig för att de ska självidentifiera sig. Som du själv i citatet ovan konstaterar kan Sverige vara djupt infiltrerat av främmande makt (Ryssland). Dags alla börjar ta detta på allvar och lära av det som nu händer i Ukraina. Ju snabbare världen får stopp på ryssen desto bättre och säkrare blir världen. Bra också att i tid identifiera inhemska kollaboratörer som SÄPO kan uppmärksammas på.