2023-04-27, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Tack som jag minns det
J hade inget långärmat på sig som vissa skriver här och hon var även barbent
Jag tänkte på om J nu satt gränsle öv T och spänner benen hårt öv T armar
borde hon då få skrubbmärken på sina knän?
Hon har en kämpande T som sprattlar så gott hon kan
Det borde inte varit helt omöjligt att J knän stötte i golv?
Eller så blev det inte så stor kamp efter att M troligtvis hjälpte till att hålla T stilla och därför fick inte J några skrubbmärken?

Tror precis som du. Hon hade haft märken, rivsår lite här och var som allra minst. Jag tycker det är helt otroligt att vissa tror att J klarar detta helt själv och dessutom utan ett enda märke. Det är helt osannolikt enligt mig.
Citera
2023-04-27, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Tror precis som du. Hon hade haft märken, rivsår lite här och var som allra minst. Jag tycker det är helt otroligt att vissa tror att J klarar detta helt själv och dessutom utan ett enda märke. Det är helt osannolikt enligt mig.
För mig också och jag får inget som kan övertyga mig om annat i de teorier som beskrivs av de som tror att M är oskyldig
Det är för mycket konstigheter
Citera
2023-04-27, 00:35
Medlem
Citat:
Hade verkligen J långärmat på sig?
Jag minns det som en rosa kortärmad top/blus
FUP sid 478, förhör med grannen
Kan du beskriva Johanna, hur var hon klädd.
L berättade att hon hade korta kläder som shorts eller kjol och en kofta.
L tillfrågas om han kan beskriva färg på kläderna.
L säger att det var mörkt på kläderna typ svart eller mörkgrå.
Koftan är mörkgrå eller om det var svart.
Citera
2023-04-27, 00:44
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Bild 5. Beslag 2022-5000-BG124763-5, jacka
Undersökningsprotokoll klädundersökning BG124763, 2022-11-22 09:41 diarienr: 5000-K1226065-22 86

Undersökningsmetoder
Kläderna har undersökts med forensisk ljuskälla tillsammans med betraktningsfilter.
Kläderna har undersökts efter blod med IR-belysning med kamera avsedd för ändamålet
Besudlingar har förprövats för blod med leukomalakitgrönt
Krimsökshund utbildad för att markera blod har sökt på jackan

Undersökningsprotokoll klädundersökning BG124763, 2022-11-22 09:41 diarienr: 5000-K1226065-22 88
En svart jacka, enligt mamman kavajliknande, är väl vad hon kan ha behållit på inne. Men de hängde av sig ytterkläderna vid ankomsten så det är inte särskilt troligt. Tvättades efter utekvällen.
Samma jacka som hon ses bära nästa dag på Dollarstore.
Citera
2023-04-27, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvolModsiw
FUP sid 478, förhör med grannen
Kan du beskriva Johanna, hur var hon klädd.
L berättade att hon hade korta kläder som shorts eller kjol och en kofta.
L tillfrågas om han kan beskriva färg på kläderna.
L säger att det var mörkt på kläderna typ svart eller mörkgrå.
Koftan är mörkgrå eller om det var svart.
Tack!
J var ju på väg ut så det könns naturligt att hon satt på sig något
Enl M om jag inte minns fel så säger hon att J har en jeansjacka på sig när hon står i hallen

Önskar att jag kunde kolla själv men har inte fup kvar

Om någon som har fup kanske kan vid tillfälle lägga ut vilka av J kläder som tvättades och vad M sa om jacka då J stod i hallen
Citera
2023-04-27, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
En svart jacka, enligt mamman kavajliknande, är väl vad hon kan ha behållit på inne. Men de hängde av sig ytterkläderna vid ankomsten så det är inte särskilt troligt. Tvättades efter utekvällen.
Samma jacka som hon ses bära nästa dag på Dollarstore.
Tack! Då tvättades den kavajjackan hon hade till nöjet

Men nu blev det snurrigt
hur kunde hon ha den till Dollarstore på sön när mamman tvättade den?
Citera
2023-04-27, 00:59
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Enda anledningen jag kommer på är att M verkligen inte var med i badrummet utan låg o sov och J ville dölja mordet för M.... och sa att T blivit hämtad av A ifall M skulle se cykeln utanför...

Annars förstår jag inte varför M skulle säga så...
Det talar i så fall för att M inte var med.
Just så. Sedan inser hon att M:s hjälp behövs och ser då till att M får lite krafter först i form av en hamburgare, för att orka. I ett av de första förhören säger J att M var slö och hade låg energi.
Citera
2023-04-27, 01:04
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Tack! Då tvättades den kavajjackan hon hade till nöjet

Men nu blev det snurrigt
hur kunde hon ha den till Dollarstore på sön när mamman tvättade den?
Kan inte med säkerhet säga att det är en och samma jacka. Den blev väl tvättad efteråt.

För övrigt, se till att fixa FUP nu.
Citera
2023-04-27, 01:20
Medlem
Mad monks avatar
Undrar om de blir frisläppta tänk att få någon sån som granne? Tänk att se Johannas falska psykopat leende när du går utanför dörren.
Citera
2023-04-27, 01:23
Medlem
Citat:
Kan inte med säkerhet säga att det är en och samma jacka. Den blev väl tvättad efteråt.

J bär en svart luvjacka/tröja på dollarstore enl FUP bild
Citera
2023-04-27, 01:27
Medlem
Citat:
Just så. Sedan inser hon att M:s hjälp behövs och ser då till att M får lite krafter först i form av en hamburgare, för att orka. I ett av de första förhören säger J att M var slö och hade låg energi.

Lägenheten var väl under renovering. Och J hade väl inte bott där på.någon vecka. Hittade polisen någon mat i kylskåpet eller var det tomt? Donken kanske blev en lösning. Är man illamående så kan man behöva något att äta ändå typ en liten hamburgare. För att få energi och illamåendet kan lätta lite. Men en meny blir för mycket då, för mig i alla fall.

Tänkte på det kända men anspråkslösa creperiet som under många år gav nattamat till kroggäster i Linne (Gbg).Och även den klassiska varmkorven som nattamat efter bröllop.(numera även vegokorv!) Så med det perspektivet är det högst möjligt att M önskade en cheeseburgare.

Medicinerna M tar kanske förstärker illamåendet lite. Tog hon de på em? Vet inte om Carro hann träffa henne innan de åkte till stugan. Det är ju oftast föräldrarna som ger M medicinerna. En bekant tar dagligen en likadan som hennes mediciner och blir trött och illamående när hon tagit den. Dock reagerar människor ju väldigt individuellt på mediciner.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-04-27 kl. 01:54.
Citera
2023-04-27, 01:29
Medlem
Citat:

Det som är mest intressant är om grannen och M har olika eller samma uppgiftet om vilken jacka/kofta J hade på sig mordnatten
Jag har haft hela fup och läst men har tagit bort filerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in