2023-04-24, 11:43
Medlem
Jag tycker det är intressant hur han håller uppe fasaden eftersom bakom det här påklistrade leendet och positiviteten måste det finnas en sorglig ledsen liten pojke.

En annan sak jag tycker är intressant är hur han tycks hålla allting ovanför ytan.. borde inte hans pengar tagit slut eller har han hittat nya sätt att fylla skattkistan?
Citera
2023-04-25, 13:55
Medlem
swedishghostloverss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Jag tycker det är intressant hur han håller uppe fasaden eftersom bakom det här påklistrade leendet och positiviteten måste det finnas en sorglig ledsen liten pojke.

En annan sak jag tycker är intressant är hur han tycks hålla allting ovanför ytan.. borde inte hans pengar tagit slut eller har han hittat nya sätt att fylla skattkistan?

Han är aktiv på "Rumble" numera, som generellt används i USA av högern. Alla som blir bannade ifrån YouTube pga de bryter mot reglerna, hamnar på Rumble.

Gällande hans inkomst så tjänar han betydligt mindre nu än på YouTube. Det lär vara knapert i spargrisen.

Gjorde btw en kort skräckfilm om Pontus Rasmusson:
https://www.youtube.com/watch?v=FraIuLzRhrY
Citera
2023-04-25, 17:33
Medlem
dekadentens avatar
Tror det är dåligt med pengar för Pontus, hans lives dyker upp ibland på Tiktok (Inspelade av andra) och han framstår som väldigt desperat, hetsig och utåtagerande. Något med honom har förändrats och jag har svårt att sätta fingret på det. Det är som att han är uppskruvad till max?
Citera
2023-04-26, 12:48
Avslutad
Åh herregud, råkade se en video på youtube som lades upp för 10 dagar sedan där Pontus hävdar att han tappat minnet och hans föräldrar spelar med.

Fan bland det sjukaste jag sett. Maken till sinnessjuka människor har jag aldrig varit med om. Dom är helt från vettet.
Citera
2023-04-28, 16:41
Medlem
I en video talade han om att han var sjuk. Och han sade "ni kanske inte tror att kändisar blir sjuka, men det blir vi!" Han verkar inte förstå att han är kändis eftersom han är ökänd. Och i nästa video talar han väl om att han faktiskt går på toaletten. Han tror visst att han är en gud som står över alla andra. Men nog verkar han bli mer och mer desperat, och härmade Paul Breach men blev bara utskrattad. Om han inte stjäl material från andra, eller gör covers, vad kan han egentligen? Stå och skrika framför en mikrofon i pojkrummet hemma hos mamma och pappa. Så han är egentligen en nobody.
Citera
2023-04-28, 17:30
Medlem
Pontus själv, eller någon som låtsas vara honom har skapat en ny kanal och laddat upp flera av hans gamla videos.

In och anmäl

https://www.youtube.com/@Zdressy1/videos
Citera
2023-04-28, 23:54
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekadenten
Tror det är dåligt med pengar för Pontus, hans lives dyker upp ibland på Tiktok (Inspelade av andra) och han framstår som väldigt desperat, hetsig och utåtagerande. Något med honom har förändrats och jag har svårt att sätta fingret på det. Det är som att han är uppskruvad till max?

Det är nog svårt för någon med odiagnosticerad autism att hantera stora förändringar som han ju fått uppleva på sista tiden.
Citera
2023-04-29, 16:07
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cupcake86
Jag har nu följt P.R ett tag på sociala medier då jag finner detta så otroligt märkligt och förvånande, hur man inte visar på någon större insikt eller tar till sig av kritik.
Jag upplever också att Pontus tycker att han är mycket snygg, en mycket bra sångare, mycket originell, och att de flesta i Sverige är avundsjuka på honom (på vad vet jag dock inte, då han är mer ö-känd än känd nu).
Detta baserar jag på de posande selfies med filter han lägger upp, andra bilder/klipp med ibland sexuella anspelningar, captions samt sina covers som han hajpar upp.

Jag tror tyvärr att självinsikten blir helt förvrängd när man är relativt isolerad, och man får kommentarer från främlingar som skriver "du är så snygg" etc. För han får ju dessa kommentarer, och skyltar gärna med dessa till någon selfie.
Jag tror dock att många av dessa inte är menade att vara seriösa, utan många driver och provocerar, men Pontus förstår inte detta. Eller att många är från mycket unga personer, vilket inte på något sätt förbättrar situationen.
Alternativt att han försöker intala och hjärntvätta sig själv, om att han är jättebra och perfekt, för jag tror att han vet sanningen innerst inne.

Den där morsan som ständigt hänger i kjolarna på honom har nog inte heller gjort något för att dra ner honom på jorden direkt eller förbättrat hans diagnos/diagnoser..
Det där kan omöjligt vara ett normalt och nyttigt mamma-son förhållande.

#storhetsvansinnenågon
Citera
2023-04-29, 20:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Pontus själv, eller någon som låtsas vara honom har skapat en ny kanal och laddat upp flera av hans gamla videos.

In och anmäl

Anmält, uppmanar alla andra att anmäla
Citera
2023-04-30, 19:48
Medlem
nach0ss avatar
Fyfan. Nu håller han på att skicka bilder på hans calvin klein kalsonger på sin story på snapchat och att han säger folk skriker pappa till honom på stan. Jag påpekade att han har barn som följer honom och då blockerade han mig.

Någon borde ju verkligen ge denna snubbe ett hembesök och tala lite vett i honom.
Citera
2023-05-01, 02:48
Medlem
Citat:

In och anmäl

Men denna kanal känns ganska så misslyckad, i princip noll kommentarer.
Citera
2023-05-02, 08:15
Medlem
swedishghostloverss avatar
Citat:

In och anmäl

Good catch! Anmäld ~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in