2023-04-25, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Tack jag vet att det är rätten som avgör
Frågan är om de egentligen har rätt kunskap att bedömma om det finns tvivel i en redan nogrant utfört rättsprotokoll
bara för att en ny rättsläkare gör en ny bedömning och som ev vill hitta brister åt en försvarare som beställt det
Jag har svårt att tro på att Clea tar in någon utan att ha någon vinning av det

Känns lurigt

Jo, det är såklart sant. Men samtidigt är det rättens uppgift att just göra sådana bedömningar, och avgöra om det finns utrymme för rimligt tvivel eller inte. Tror det är helt avgöranden vem Sangborn lyckas ta in och vilket intryck hen gör i rätten.
Citera
2023-04-25, 00:59
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStation
Och varför skulle JJ gått runt me mhs mobil precis efter hon mördat någon?

Tja detta är en solklar psykopat.
Låt oss titta på psykopati checklistan.
Ytlig charm och karisma.
Känslolöshet.
Dåligt omdöme.
Impulsivitet.
Kan inte känna kärlek.
Dålig eller ingen insikt.
Likgiltig inför andras vänlighet.
Hotar med självmord.
Opålitlig.
Ansvarslöshet.
Citera
2023-04-25, 01:00
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/sa-ska-clea-sangborn--fa-toves-mordare-friad/

Advokaten vill få dom friade.
Citera
2023-04-25, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Varför inte? Varför är det långsökt? Hon kan ha tagit fel mobil. Hon kan ha sett det som en "försäkring". Hon kan ha tagit den för att den fanns till hands. Vad vet vi om hur mycket Johanna och Maja använde varandras mobiler, de var ju väldigt tajta det är klart.

Maja hade inte med sig mobilen när de åkte för att dumpa Tove. Men hon hade den på sig när hon styltade omkring i lägenheten mitt under natten. Varför skulle hon ha lagt ifrån sig den? Det om något är långsökt. Kanske var det så att hon inte fick med sig sin mobil när de åkte iväg för att dumpa Tove, för att Johanna hade tagit den när Maja sov. Det är kanske det minst långsökta och lösningen som ger svaret på alla frågor.

Så kan det ha varit. Det inser alla, utom de som blundar för alla alternativ som inte passar det egna narrativet

Ja men detsamma! Brukar du gå runt med dina vänners mobiler?! Inte troligt. Tror MH var slug och inte tog med sig sin mobil till dumpningsplatsen, där var hon smartare än JJ. Visade sig senare att det var genom JJ.s mobil som de hittade Tove.
Citera
2023-04-25, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Nej det är bara trams.

👍☺️
Citera
2023-04-25, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Tja detta är en solklar psykopat.
Låt oss titta på psykopati checklistan.
Ytlig charm och karisma.
Känslolöshet.
Dåligt omdöme.
Impulsivitet.
Kan inte känna kärlek.
Dålig eller ingen insikt.
Likgiltig inför andras vänlighet.
Hotar med självmord.
Opålitlig.
Ansvarslöshet.
Men J hade ju inte ens koll på sin egna mobil
Därför hittade polisen fyndplatsen.

Ska vi nu snurra till det önnu mer och göra M helt oskyldig till allt bara för att vi vet att J är psykopat
Citera
2023-04-25, 01:10
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Men J hade ju inte ens koll på sin egna mobil
Därför hittade polisen fyndplatsen.

Ska vi nu snurra till det önnu mer och göra M helt oskyldig till allt bara för att vi vet att J är psykopat

Nej tvärtom säger båda visar tecken på psykopati.
Citera
2023-04-25, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suffragistviolence
Jo, det är såklart sant. Men samtidigt är det rättens uppgift att just göra sådana bedömningar, och avgöra om det finns utrymme för rimligt tvivel eller inte. Tror det är helt avgöranden vem Sangborn lyckas ta in och vilket intryck hen gör i rätten.
Jag tror också att avgörandet beror på vem Clea tar in
och det skulle inte förvåna mig om GW ev andra advokatvänner hjälper att hitta just den rätta
för sin egna vinning
Nu får vi lägga hoppet på att de i rätten inte är så lättlurade
Citera
2023-04-25, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016

Fy fan för advokater som kan uttnyttja våra lagar så att mördare inte behöver bli inlåsta så länge som de borde
När ska vårt rättsystem börja ta ansvar och ge offer respekt
Citera
2023-04-25, 01:22
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
Om man lyssnar på JJs förhör är det en sak jag tänkt på... När man blir pressad är det väldigt lätt att försäga sig i de små orden. Orden jag och vi till exempel. Kan inte höra att JJ råkar säga ett jag där det i hennes historia borde varit ett vi. Någon som uppfattat något jag missat där?

JJ talar hela tiden i plural när hon beskriver vad de gjort. Hittar inte heller något ställe där hon råkar ”försäga sig” och bara talar i jag-form.
Senast redigerad av coli 2023-04-25 kl. 01:33.
Citera
2023-04-25, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016

Inget konstigt. Det är väl hennes jobb tänker jag.

Däremot väldigt förvånad över Leif GWs uttalande att han tror att Maja kommer bli friad i Hovrätten och Johanna få en mycket mildare dom. Kändes nästan som han tror att Maja inte varit delaktig/ovetande och att det var en olyckshändelse.
Citera
2023-04-25, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Varför inte? Varför är det långsökt? Hon kan ha tagit fel mobil. Hon kan ha sett det som en "försäkring". Hon kan ha tagit den för att den fanns till hands. Vad vet vi om hur mycket Johanna och Maja använde varandras mobiler, de var ju väldigt tajta det är klart.

Maja hade inte med sig mobilen när de åkte för att dumpa Tove. Men hon hade den på sig när hon styltade omkring i lägenheten mitt under natten. Varför skulle hon ha lagt ifrån sig den? Det om något är långsökt. Kanske var det så att hon inte fick med sig sin mobil när de åkte iväg för att dumpa Tove, för att Johanna hade tagit den när Maja sov. Det är kanske det minst långsökta och lösningen som ger svaret på alla frågor.

Så kan det ha varit. Det inser alla, utom de som blundar för alla alternativ som inte passar det egna narrativet
Såg här att du hade radat upp några ”möjliga” orsaker till att JJ skulle ha tagit MHs mobil. Verkar extremt långsökt som d mesta av dina skriverier. Man kan inte säga att d är mycket möjligt bara för att d finns en chans att nåt ska ha hänt. Då kan man hitta på vad som helst.

Ta fel mobil verkar otroligt, dels för att folk ofta inte bara lägger mobilen på måfå varsomhelst. Speciellt folk i den åldern lever me sin mobil, dessutom har JJ en iphone 11 o mh en iphone 12. D är rätt klar skillnad
Som försäkring medans hon är i lägenheten men sen går o ger mh mobilen när hon väl går?
D är väl väldigt vanligt att ha med mobilen om man går runt i lgh o ska till toa? Och att inte ta med mobilen på likresan är inte svårt att lista ut varför man inte tar med den

Du får jobba på med argumenten, du lyckas inget vidare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in