Citat:
Ursprungligen postat av
blavinge
Fy fasen !! Stackars dig, glad att han är ditt ex!! Jag tror definitivt att Tove blev chockad speciellt efter fällningen. Men jag tror ändå att hon ganska snabbt började kämpa emot. De hade redan haft osämjan med slag inne på Nöjet även om stämningen blev bättre på vägen till JJ. När hon sedan hörde grannen vid dörren sparkade hon allt hon kunde i väggen 5-10 gånger.
Det du nämner har, tyvärr, blivit en "sanning", inte bara en trådsanning utan även en "sanning" för tingsrätten.
Men det kan inte ha gått till så. Det är inte möjligt. Och det är enkelt att förklara.
Två minuter efter att sparkarna hörs, så är Johanna med grannen på våningen nedanför. Detta har grannen vittnat om.
Det är helt omöjligt att Tove går från att vara vid medvetande, till att hon är död och Johanna är hos grannen på våningen under, på två minuter.
Det går inte. Det är omöjligt.
Inte undra på att Maja vill byta advokat just för att han inte påtalat detta problem med tidslinjen.
Jag tycker att Onlinchatters inlägg är väl värt att lyssna på, och det är dags att alla som verkligen är intresserade av vad som verkligen hände, börjar fundera över tidslinjen och vad som hände när, samt även börjar inse att sparkljuden inte kan ha kommit från Tove. För när grannen hörde sparkljuden. Då var Tove redan död. Antingen det, eller så ljuger grannen. Några andra alternativ finns inte, för det går inte ihop annars.