2023-04-24, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
MH vill byta försvarare.

Det kan jag tycka är en god idé. Svegfors var synnerligen loj i TR. Tror JJ gör gott i att fundera över samma sak faktiskt.
Citera
2023-04-24, 11:56
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Det kan jag tycka är en god idé. Svegfors var synnerligen loj i TR. Tror JJ gör gott i att fundera över samma sak faktiskt.

Tveksamt om JJ får byta ytterligare en gång.
Citera
2023-04-24, 11:58
Medlem
Citat:

Definitivt inte att dedär är Majs handstil, inte i närheten.
Citera
2023-04-24, 11:59
Medlem
Tror även om Svegfors var rätt loj i rätten, tror jag inte de är en fördel att få en ny advokat som man ska känna som inte ens varit involverad i fallet alls..
Citera
2023-04-24, 11:59
Medlem
Ärligt talat, jag blev liksom irriterad under rättegångsdagarna när det rapporterades att Maja hade hoodies på sig, kom igen Svegfors, lite bättre coachning hade vi förväntat oss…
Missförstå mig inte nu, jag är definitivt ”Team-Tove” men tyckte nästan det blev för enkelt när Maja har en svart hoodie på sig den dagen hon skulle höras, det blev för farsmässigt.
Svegfors brast där och då.
Citera
2023-04-24, 12:01
Avslutad
Citat:
Hon vill väl ha nån kändisadvokat, jag blir inte förvånad om Björn Hurtig eller liknande hoppar på. Högprofilerat fall.
Citera
2023-04-24, 12:02
Medlem
Citat:

Det är alltid "tveksamt" om man får byta försvarare (så även i MHs fall såklart), men visst, det är nog sannolikt så att hon kan få avslag, trots att hennes försvar var bland det värsta jag har hört talas om iaf.
Citera
2023-04-24, 12:05
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Att byta försvarare hela tiden är inget bra tecken för dom skyldiga .
Citera
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Det är alltid "tveksamt" om man får byta försvarare (så även i MHs fall såklart), men visst, det är nog sannolikt så att hon kan få avslag, trots att hennes försvar var bland det värsta jag har hört talas om iaf.

Jag tror MH kan få byta med tanke på allvaret. En 18-åring som fått livstid torde ha rätt till bästa möjliga försvar. För rättssäkerhetens skull.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hon vill väl ha nån kändisadvokat, jag blir inte förvånad om Björn Hurtig eller liknande hoppar på. Högprofilerat fall.

Leif Silbersky är en lågoddsare. Enligt twitter vill han ta över fallet.

L_Silbersky:

Maja om du läser detta så välj mig till din försvarsadvokat🙈🙈😱😱🕵️🕵️
Citera
2023-04-24, 12:06
Medlem
Citat:
Det är MH som vill byta advokat.
Citera
2023-04-24, 12:07
Medlem
why123s avatar
Citat:
MH vill byta försvarare.

Wow den advokaten som har gjort allt för henne och behandlat henne som ett barn.

Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
En annan som ska försvara hennes sovande? Men visst, inte omöjligt någon skulle kunna slå hål på tidslinjen och därmed förmildra straffet. Undrar vem som hjälpt Maja komma på idén att byta, för hon har väl inte kommit på det helt själv?

Då har föräldrarna säkert funderat på vilken kändisadvokat som kan vara mest på hugget. Men att Maja dömdes berodde ju på vad hon sa och inte hennes försvarares tillkortakommande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in