2023-04-24, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Var väl inte så många år sedan Kenneth Andersson tog guld i friidrotts SM för veteraner. Laget skulle naturligtvis inte ha samma startelva som 94. Vissa är för gamla, andra är för feta. Denna startelvan är troligare.

Mv Hedman

Hb M Nilsson
Mb Jocke Björklund
Mb Teddy Lučić
Vb Pontus Kåmark

Hm Anders Limpar
Mm Schwartz
Mm Håkan Mild
Vm Jesper Blomqvist

Anfall Henrik Larsson
Anfall Kenneth Andersson

Får de bara träna lite och få upp flåset och konditionen så gör de lätt tvåsiffrigt. De är snabbare, starkare, tyngre, bättre på allt.

Bra startelva!

Vill ha ett starkt innermittfält, men om Schwarz och Mild håller hyfsad form, så är det ju helt rätt att spelarna har sina naturliga positioner..

Annars är den rätt identisk med de tankebanor jag haft och att Damlandslaget skulle göra tvåsiffrigt på detta gäng är ju rent löjligt..
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-04-24 kl. 00:10.
Citera
2023-04-24, 00:23
Avstängd
Damerna hade vunnit lätt. Damlandslaget håller ändå runt Div4 klass.
Citera
2023-04-24, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Tror inte ens man behöver en försäsong, räcker med att alla är någorlunda utsövda och nyktra.
Så är det. Även deras söner skulle vunnit och kanske även barnbarn av manlig sort.
Citera
2023-04-24, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben

Och dessa herrar skulle inte platsa i division 4?

Har själv spelat mot ett par damlandslagsspelare, de var busenkla att markera och rena semestern jämfört med att möta herrar på division 4-5 nivå..
Citera
2023-04-24, 01:10
Avslutad
Citat:

Kanske om division 4-klass innebär att laget haft en sjuhelsikes fylla kvällen innan och fem ordinarie spelare drabbats av frakturer men tvingas spela ändå. Då kan jag sträcka mig till att hålla med om att damlandslaget håller division 4-nivå.
Citera
2023-04-24, 01:27
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:

Skämtar du med mig? Ett div 4 lag slaktar damlandslaget
Citera
2023-04-24, 01:40
Medlem
-Andreas-s avatar
En tredjedel av 'GES - Vi Gräver Guld i USA' laget hade fått bäras in på sjukbår, resten i rullstolar eller på kryckor med stelopererade knän o leder.
Gamla russin som ska behöva möta ungdomar, ganska orättvis match..
Citera
2023-04-24, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Skämtar du med mig? Ett div 4 lag slaktar damlandslaget

Kan beskriva det såhär, om jag blir bortvänd av en herrspelare, så är han förbi och då hinner man inte ikapp, skarpt läge direkt och bara ett fritt skottläge kan vara farligt..

Mot en damspelare kände jag mig först och främst starkare fysiskt i närkampsspelet, sedan om jag skulle bli bortvänd, så var jag även snabbare och kunde hinna ikapp..

Dessutom skjuter damerna inte alls lika bra, så har du en herrmålvakt i buren måste de vara betydligt närmare målet för att det ska bli ett farligt skottläge..
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-04-24 kl. 02:32.
Citera
2023-04-24, 02:48
Medlem
Ganonitos avatar
Ja självklart. Damlandslaget skulle förlora mot ett pojklag på 12 år.
Citera
2023-04-24, 05:18
Medlem
Ni tror alltså att folk som varit elitidrottare hela livet, redan under 50 års ålder inte längre kan spela en fotbollsmatch i kvinnors tempo?

Jag hoppas att ni skojar, allvarligt talat.
Damfotboll fungerar för att de spelar mot damer.
Ett hopplock av män från gatan (även överviktiga) skulle slå damlandslaget.
Kvinnor har inte fysiken jämfört med män, det är inte svårare än så.

Typ samma logik där kvinnor går på kampsport och tror att dem klarar av ett överfall av en man.
Senast redigerad av MrSvensson 2023-04-24 kl. 05:30.
Citera
2023-04-24, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Säg att hela VM 94-laget får en försäsong på sig att komma i form. Brolin hinner väl inte banta bort myskilona men övriga bör väl kunna komma i hyfsad form för sin ålder. Skulle de då kunna slå dagens damlandslag i en 90-minutersmatch år 2023?

Bonusfråga (om det känns självklart att herrarna kommer vinna):

Vi plockar in 94-hjältarna direkt från gatan utan någon försäsong. De får dra på sig matchtröjorna helt oförberedda. Skulle de ändå vinna?

Ja. Ett pojklag 14 år skulle slå damlandslaget.
Citera
2023-04-24, 06:05
Medlem
Citat:

Nej, det gör de inte alls. Kanske div6, eller ett dåligt div5 lag. Div4 seniorer springer åttor runt damlandslaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in