Citat:
Ursprungligen postat av
Niggward
Drogförsäljning sker överallt. Verkligen överallt. Där det finns människor, finns droger. Allt annat är fantasi.
Dock är det hur mycket kriminaliteten strypt områdena. Ifall gård är OK är allt runt om OK, då de är värst vad jag minns och allt annat spiller över. Strand och gård är en station i mellan och jag ser ingen större skillnad kriminellt vid förutom att det BOR mer i gård
Alltså Det är i Gård kidsen hänger vid korvmojen som de alltid gjort. Nänis slush, speldosans v75, the Corner (fd Nisses som flyttat), på det hela taget har det blivit bättre av att det bara finns ett ölhak på torget förutom ett system.
Nya invandrargrupper, öststatare och asiater som pratar kinesiska. Det finns en asiatisk wok, en superdålig sushi som ingen fattar hur den går runt, en bra indier, en bra kolgrill som gör pide och shish.
Det finns weed på torget men det är ärligt bara turister och småbarn som köper på gatan, ingen normal unge från orten köper på gatan. Dels vet man inte vad man får och dels blir man trackad av fältassistenter och snut om de ser en med det sällskapet.
Jag bodde när hon dokusåpans pappa blev mördad med AK47, jag träffade honom ofta på väg till ICA han var en bra karl fattar inte varför någon ville döda honom. Han brukade iofs vara skitfull på torget och mucka med alla när han blandade, men han var väldigt rättskaffens med ungarna han gillade inte alls att de hamnade snett.
Allt det där stora bråken handlade väl mest om att MENA ungarna tog över torgen från MC-killarna för 10 år sen, sen dess är det väl mest interna grejer som inte har med 165 att göra?
Det är helt OK om man bor på rätt ställen i Gård. Bekvämt avstånd till allt, typ Barkaby och Bromma Blocks osv.