2023-04-23, 15:02
Medlem
Niggwards avatar
Hur är det där nuförtiden? Växte upp runt stora mossen för 10 - 15 år sen drygt innan man flyttade vidare mot stan. Vet att Lejonen härjade lite vilt för 8 - 10 år sen och man fick ett pistol hot en gång, men alla glada och ingen gick hem skadad. Man fick produkten så att säga. (Det var precis när skjutningarna började typ). Måste varit 10 år sen nu nästan

Hur är Hässelby gård idag? Är det fortfarande lite smått kriminellt kontrollerat? Saknar orten lite smått, sjukt som det kanske låter. Vill nästan hellre leva runt det än snobbiga Östermalmare och överväger flytt.

Spelar ingen roll vart man bor i kriminella syfte. Vill de spränga så spränger dem. De sprängde här bredvid SVT för något år sen ändå. (Garnisonen Östermalm). Men orten känslan är bättre än stan enligt mig själv. Frågan är dock hur området ser ut idag tillskillnad från 10 år sen
Senast redigerad av Niggward 2023-04-23 kl. 15:26.
Citera
2023-04-23, 15:23
Medlem
Det är fint vid Mälaren men tyvärr är det inte en säker plats i nuläget. Om du inte har barn, rör dig ute på kvällar och nätter och så är det väl okej att bo där. Flytta till Bromma istället är mitt råd.
Citera
2023-04-23, 15:27
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Det är fint vid Mälaren men tyvärr är det inte en säker plats i nuläget. Om du inte har barn, rör dig ute på kvällar och nätter och så är det väl okej att bo där. Flytta till Bromma istället är mitt råd.

Jag är uppvuxen i Bromma och har inga barn. Hängde i Västeror när jag växten upp, blev vän med lite fel personer och drog mig ur/flyttade. Annars hade jag nog själv dragits in i skiten då (vem vet). Nu är jag vuxen och i en annan position.

Dvs säjer lägenheten i stan och sen sitter på lite bra pengar och bor i orten. Men är Hässelby Gård starkt kriminellt kontrollerat idag? Tror det inte är något problem ändå men hamnar man på fel fot kan man inte bo där
Senast redigerad av Niggward 2023-04-23 kl. 15:32.
Citera
2023-04-23, 15:45
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Jag är uppvuxen i Bromma och har inga barn. Hängde i Västeror när jag växten upp, blev vän med lite fel personer och drog mig ur/flyttade. Annars hade jag nog själv dragits in i skiten då (vem vet). Nu är jag vuxen och i en annan position.

Dvs säjer lägenheten i stan och sen sitter på lite bra pengar och bor i orten. Men är Hässelby Gård starkt kriminellt kontrollerat idag? Tror det inte är något problem ändå men hamnar man på fel fot kan man inte bo där

Vi verkar vara lite samma. Hängde mycket i västerort på 90-talet. Bor också på ö-malm.
Ibland kan jag få den där känslan av att sakna orten.
Men jag skulle inte rekommendera Hässelby Gård. Hellre Hässelby Strand, Blackeberg eller Vällingby i så fall.
Åkte runt i v-ort för nått år sen och blev nostalgisk. Käkade en pizza i h-gård och det var hemskt. Bara ortenråttor och burkor. Blackeberg är en lite hemlig pärla skulle jag säga. Om jag skulle lämna stan skulle jag satsa på en nybyggd BR i blackan neråt vattnet.
Senast redigerad av 526 2023-04-23 kl. 15:48.
Citera
2023-04-23, 15:51
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Vi verkar vara lite samma. Hängde mycket i västerort på 90-talet. Bor också på ö-malm.
Ibland kan jag få den där känslan av att sakna orten.
Men jag skulle inte rekommendera Hässelby Gård. Hellre Hässelby Strand, Blackeberg eller Vällingby i så fall.
Åkte runt i v-ort för nått år sen och blev nostalgisk. Käkade en pizza i h-gård och det var hemskt. Bara ortenråttor och burkor. Blackeberg är en lite hemlig pärla skulle jag säga. Om jag skulle lämna stan skulle jag satsa på en nybyggd BR i blackan neråt vattnet.
.

Även om jag inombords är allt anti islamisering, så i verkliga livet är jag ”live and let live”. Dvs är de okej med mig är jag okej med dem vardagligen.

Hässelby strand är smått lockande också, men det behöver mer utbyggnad enligt mig själv. Strand är för villabor idag och inte en singel-boende, men jag vet inte. Blackeberg ska jag funta lite på, det är nog mysigt nu när jag tänker lite snabbt. Men vill ha lite ”community” känsla också, det är den
Citera
2023-04-23, 15:56
Avslutad
Citat:
.

Även om jag inombords är allt anti islamisering, så i verkliga livet är jag ”live and let live”. Dvs är de okej med mig är jag okej med dem vardagligen.

Hässelby strand är smått lockande också, men det behöver mer utbyggnad enligt mig själv. Strand är för villabor idag och inte en singel-boende, men jag vet inte. Blackeberg ska jag funta lite på, det är nog mysigt nu när jag tänker lite snabbt. Men vill ha lite ”community” känsla också, det är den

Fast det finns ju inga villor i Hässelby Strand. Då har du passerat gränsen in i Villastan. Hässelby Strand är bra mycket finare än Gård men brett utbredd kriminalitet med rivaliserande drogförsäljning, ja det förekommer.
Citera
2023-04-23, 15:56
Medlem
526s avatar
Citat:
.

Fattar vad du menar. Tror ju mer på Blackan och Vällingby om du vill ha community. Vet inte hur det är i blackan nuförtiden men på min tid var det ett gäng som hängde där och det kom folk utifrån på besök. Det var klart kul. Som en slags sekt Mkt cb var det ju, och det var det som var grejen då.

H-by gård är bara gängkriminella. Det var redan då känt för att vara v-orts rövhål. Fyll 12:an också. (stora huset på torget). Man kan ju tänka vilka som bor där nu.
Senast redigerad av 526 2023-04-23 kl. 16:03.
Citera
2023-04-23, 16:02
Medlem
laddkingens avatar
lätt få lägenhet via hässelby hem tänk vad det innebär i praktiken i en stad folk gnäller på det är svårt att få lägenhet i
Citera
2023-04-23, 16:10
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Fast det finns ju inga villor i Hässelby Strand. Då har du passerat gränsen in i Villastan. Hässelby Strand är bra mycket finare än Gård men brett utbredd kriminalitet med rivaliserande drogförsäljning, ja det förekommer.

Drogförsäljning sker överallt. Verkligen överallt. Där det finns människor, finns droger. Allt annat är fantasi.

Dock är det hur mycket kriminaliteten strypt områdena. Ifall gård är OK är allt runt om OK, då de är värst vad jag minns och allt annat spiller över. Strand och gård är en station i mellan och jag ser ingen större skillnad kriminellt vid förutom att det BOR mer i gård
Citera
2023-04-23, 16:32
Avslutad
Citat:
Drogförsäljning sker överallt. Verkligen överallt. Där det finns människor, finns droger. Allt annat är fantasi.

Dock är det hur mycket kriminaliteten strypt områdena. Ifall gård är OK är allt runt om OK, då de är värst vad jag minns och allt annat spiller över. Strand och gård är en station i mellan och jag ser ingen större skillnad kriminellt vid förutom att det BOR mer i gård

De är nog rätt lika på den fronten ja. Men det är finare i Strand vid vattnet
Citera
2023-04-23, 17:17
Avslutad
Citat:

Alltså Det är i Gård kidsen hänger vid korvmojen som de alltid gjort. Nänis slush, speldosans v75, the Corner (fd Nisses som flyttat), på det hela taget har det blivit bättre av att det bara finns ett ölhak på torget förutom ett system.

Nya invandrargrupper, öststatare och asiater som pratar kinesiska. Det finns en asiatisk wok, en superdålig sushi som ingen fattar hur den går runt, en bra indier, en bra kolgrill som gör pide och shish.

Det finns weed på torget men det är ärligt bara turister och småbarn som köper på gatan, ingen normal unge från orten köper på gatan. Dels vet man inte vad man får och dels blir man trackad av fältassistenter och snut om de ser en med det sällskapet.

Jag bodde när hon dokusåpans pappa blev mördad med AK47, jag träffade honom ofta på väg till ICA han var en bra karl fattar inte varför någon ville döda honom. Han brukade iofs vara skitfull på torget och mucka med alla när han blandade, men han var väldigt rättskaffens med ungarna han gillade inte alls att de hamnade snett.

Allt det där stora bråken handlade väl mest om att MENA ungarna tog över torgen från MC-killarna för 10 år sen, sen dess är det väl mest interna grejer som inte har med 165 att göra?

Det är helt OK om man bor på rätt ställen i Gård. Bekvämt avstånd till allt, typ Barkaby och Bromma Blocks osv.
Citera
2023-04-23, 17:19
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Fattar vad du menar. Tror ju mer på Blackan och Vällingby om du vill ha community. Vet inte hur det är i blackan nuförtiden men på min tid var det ett gäng som hängde där och det kom folk utifrån på besök. Det var klart kul. Som en slags sekt Mkt cb var det ju, och det var det som var grejen då.

H-by gård är bara gängkriminella. Det var redan då känt för att vara v-orts rövhål. Fyll 12:an också. (stora huset på torget). Man kan ju tänka vilka som bor där nu.

Personligen skiter jag i gängkriminella. Jag har varit nära vänner med dem och hatat dem. Sanningen är att är man schysst mot folk är de schyssta tillbaka. Man behöver inte oroa sig. Jag råkade en gång hamna i ett snett läge som slutade i pistolhot men det var pågrund av misstag och snuten och inte att någon hade något emot någon annan.

Aja
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in