2022-11-04, 10:01
Medlem
Sacredsecretions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FragvisKarring
Tack för ditt svar

Jag försöker att ta det tidigt på morgonen för att sedan avvakta med mat till lunch. Så det borde vara okej då, ifall det ändå tas upp av kroppen. Oroade mig lite på grund av att jag generellt är väldigt resistent mot ja... det mesta. Av samma anledning kör jag på fem-sex små/mellan toppisar istället för 2-4.

Vet du ifall det går bra att ta mikro varannan dag istället för var tredje? Åtminstone nu i början, för att få mer av den positiva sinnesstämningen.

Skall kolla upp det med Lions Mane

Kroppen hinner knappt få någon tolerans eftersom psilocinet från svampen bryts ned snabbt så du kan faktiskt ta varje dag i 30 dagar. Jag mikrodoserade först var tredje dag men har nu upptäckt att det går att få dessa fina egenskaper dagligen. Däremot om du bestämmer dig för att äta många svampar som exempelvis 30-40st kommer toleransen att bli hög och då måste man vänta för att den tröskeln ska sänkas men under mikrodosering är det ingen fara, du kan mikrodosera dagligen, varannan dag går också alldeles utmärkt.
Senast redigerad av Sacredsecretion 2022-11-04 kl. 10:04.
Citera
2022-11-04, 14:17
Medlem
Popetoterors avatar
Det finns en medicinsk test av detta på sjukhuset SU samt även karolinska såg jag nu där folk fick prova i olika doser, det handlar om syntetisk framställt resultatet vet jag inte om det är klart än.
Citera
2022-11-04, 23:07
Medlem
Sacredsecretions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popetoteror
Det finns en medicinsk test av detta på sjukhuset SU samt även karolinska såg jag nu där folk fick prova i olika doser, det handlar om syntetisk framställt resultatet vet jag inte om det är klart än.

Det är stora nyheter att Sverige äntligen väljer att forska inom psilocybin, ska bli spännande att följa utvecklingen!
Citera
2022-11-05, 00:54
Medlem
Vetefan vad mikrodosing ska ge egentligen. Misstänker att brassa fullt ett par g ger mer.

Har tagit aya på låga doser. Kanske 1g cabrerana ca 1 gång och kanske 2g ca 1gång. Med full deaktivering. OcH det gav nada kan jag meddela. Kunde lika gärna sugit negerkuk.

Man behöver en viss mängd. Annars funkar inte skiten. Så enkelt är det. Ta en bra dos, annars kan du skita i det imo.
Citera
2022-11-05, 10:01
Medlem
Sacredsecretions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penisman
Vetefan vad mikrodosing ska ge egentligen. Misstänker att brassa fullt ett par g ger mer.

Har tagit aya på låga doser. Kanske 1g cabrerana ca 1 gång och kanske 2g ca 1gång. Med full deaktivering. OcH det gav nada kan jag meddela. Kunde lika gärna sugit negerkuk.

Man behöver en viss mängd. Annars funkar inte skiten. Så enkelt är det. Ta en bra dos, annars kan du skita i det imo.

Mikrodosering = långsiktig utveckling i neuroplasticiteten

Hög dos = kortsiktig utveckling i neuroplasticiteten

Vissa människor väljer att transformeras tryggare och långsammare. Är kroppen och sinnet rent så känner du mikrodoseringens fina egenskaper. Låt människor mikrodosera eller blasta heroiska doser, det är varje individs val och sedan om det inte fungerar på din anatomi kan inte jag svara på, du är väl built different men vi alla är unika.
Senast redigerad av Sacredsecretion 2022-11-05 kl. 10:04.
Citera
2023-04-23, 11:29
Medlem
Någon som microdoserar svamp mot psykisk ohälsa?

Skulle vilja koma i kontakt med någon som använder Psylocybin mot ångest och depression.

Någon?
Citera
2023-04-23, 11:50
Bannlyst
Nej, sluta lyssna på Joe Rogan och försök inte punda bort dina besvär, jobba med roten till din problem, du har skallen och fokuset i fel ände…
Citera
2023-04-23, 12:00
Medlem
Sillsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Nej, sluta lyssna på Joe Rogan och försök inte punda bort dina besvär, jobba med roten till din problem, du har skallen och fokuset i fel ände…

”Microdosering” handlar knappast om att punda. Finns ett gäng bra program på SVT-play kring ämnet.
Citera
2023-04-23, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillsvin
”Microdosering” handlar knappast om att punda. Finns ett gäng bra program på SVT-play kring ämnet.
Hade hellre velat ”prata” med någon som använder det själv
Tack för tipset ändå.
Citera
2023-04-23, 12:41
Medlem
Sillsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidansidan
Hade hellre velat ”prata” med någon som använder det själv
Tack för tipset ändå.

Det förstår jag… Jag har en polare som ”microdoserar” och han säger att det fungerar suveränt. Men jag vet inte mer än så. För egen del är det ordentliga doser nån gång per år som gäller men det hjälper givetvis inte mot depression.

Vi får hoppas att någon med erfarenhet kommer in för det är ett jäkligt intressant ämne som verkligen är på tapeten.
Citera
2023-04-23, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillsvin
Det förstår jag… Jag har en polare som ”microdoserar” och han säger att det fungerar suveränt. Men jag vet inte mer än så. För egen del är det ordentliga doser nån gång per år som gäller men det hjälper givetvis inte mot depression.

Vi får hoppas att någon med erfarenhet kommer in för det är ett jäkligt intressant ämne som verkligen är på tapeten.
Varför tar du en gång per år?
Hoppas ok att jag frågar, bara nyfiken
Citera
2023-04-23, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Problemet är att hjärnan är för bedövad av alla barndoms vaccin, alkohol i barndommen/ungdomen, gifter i miljön, så hjärnan funkar inte optimalt nyktert.

Medans svamp skapar neurogenesis (nya hjärnceller) så personen förstår bättre och inser grejer om sitt liv hen behöver jobba med.

Tacka gud att rogan hjälpt så många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in