2023-04-22, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg vet ikke om andre enn den nevnte mannen i denne artikkelen eventuelt har beskrevet han som genert:
"Den 32-årige, der nu er sigtet i Filippa-sagen, var genert, introvert og dygtig til poker.
Det fortæller en jævnaldrende mand
, der igennem en længere periode var i samme vennekreds som den 32-årige. De kom i kontakt gennem en fælles kammerat.
Det er omkring tre år siden, de jævnligt mødtes til pokeraftener i Slagelse-området, fortæller han."
https://ekstrabladet.dk/krimi/sigtet-for-kidnapning-og-voldtaegt-genert-over-for-piger/9725048
Takk! Opplysningen kom altså fra en kamerat, som har hatt jevnlig kontakt siste 3 årene.
Det står at MGM var dyktig i poker.

Det er åpenbart at MGM har pokerfjes. Han har nok vært bevisst på at han måtte gi et uskyldig inntrykk. Han virker generelt målbevisst.

På FB fremstår han som en høflig og snill mann, som er glad i familien sin. Ingenting negativt å sette fingeren på.
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Var inte detta denna man som polisen gjorde husrannsakan hos vid 4 tillfällen och sedan avfärdade från Meng fallet? En medelålders/ äldre man ? Fd pedofil dömd också vad hag kan minnas . Han avskrevs sedan som misstänkt.
Nei, det er ikke samme mann.
Den du refererer til er antageligvis FP, som ble mistenkt pga naboen hører lyder.

Det ble foretatt ulovlig avlytting, og flere mente å høre rop om hjelp, bl.a. "slipp meg ut".

Han ble senere sjekket ut av politiet.

En lydekspert undersøkte lydfilen, og mente at lydene var "naturlig støy" (vind, rystninger i grunnen osv).
Senast redigerad av Havhest 2023-04-22 kl. 20:15.
Citera
2023-04-22, 20:25
Medlem
Citat:
Plussartikkel i VG:
"Danmark rystes: Filippa (13) funnet i live, Emilie (17) ble drept"

"Forsvinningsgåtene i Danmark."

"Julaften for syv år siden ble Emilie (17) funnet drept i en innsjø.
Ikke langt unna ble Filippa (13) holdt fanget.
Nå sjekkes samme unge mann mot flere ugjerninger.
PÅ SPORET AV DRAPSGÅTEN?"
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/l3e7OA/forsvinningsgaatene-i-danmark

22.04.2023. "Tidligere drapssjef:
- Usedvanlig oppsiktsvekkende og grov sak.
Onsdag bekreftet dansk politi at de undersøker relasjonen mellom drapet på Emilie Meng og kidnappingen av Filippa (13). Tidligere dansk drapssjef forklarer hvordan politiet etterforsker saken."
"Sakens sjeldenhet har ført til at flere trekker paralleller til drapet på Emilie Meng (17)."

"Ifølge Isager-Nielsen vil politiet nå sammenlikne DNA, fingeravtrykk, tekniske spor, historikk med biler og kjøretøy med andre uoppklarte saker.
- Politiet vil se på om det er noen likhet i atferden til siktede. Måten han snakker på og måten han har tatt kontakt med barn, sier han."
https://www.dagbladet.no/nyheter/usedvanlig-oppsiktsvekkende-og-grov-sak/79076842
"Ifølge Isager-Nielsen vil politiet nå sammenlikne DNA, fingeravtrykk, tekniske spor, historikk med biler og kjøretøy med andre uoppklarte saker.
- Politiet vil se på om det er noen likhet i atferden til siktede. Måten han snakker på og måten han har tatt kontakt med barn, sier han"

Jeg lurer på hva som ligger i dette, og om det eventuelt betyr at det er avdekket at han også tidligere har tatt kontakt med barn på en spesiell måte.
Citera
2023-04-22, 20:29
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
En tanke,
Även om nu MO är bortförelse och våldtäkt misstänker jag han börjat sin våldsbana med stöta på tjejer, blivit avvisad, fått ”Nej”. Sen därifrån börjat med överfallsvåldtäkter och därifrån har det eskalerat . Därför anser jag att våldtäktsförsök och våldtäkter är lika viktiga att matcha mot hans DNA.
Ja jag är övertygad av att han börjat sin bana tidigare med "mindre grova brott" ungefär så som du beskriver.

Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg tror det heller henger sammen med at han tenner på selve volden. Handlingen fremstår sadistisk.

Årsaken til at MGM er singel, kan være av praktiske årsaker.

Jeg tror PW er en serieovergriper, og hadde mest sannsynlig planer om å fortsette i samme bane.
Hans "snyggbilder" var tagna till sin Tinder profil så jag tror han ville ha en tjej men om det är så som vänner till honom berättat om svårigheterna han har så kanske eventuella tinder dejter inte gått så bra.

Jag såg med de bilderna på honom som du berättade i ett senare inlägg, de var tagna runt 2010 nån gång på en hemmafest. Jag fick känslan av att de var kompisar och 1 av tjejerna var tillsammans med hans kompis (på sättet de pratade i kommentarerna till inlägget)
Det var de enda bilderna som fanns med andra tjejer.
"i vanliga fall" när man kollar igenom en profil brukar man i alla fall nån gång hitta "blev tillsammans med X" eller hitta små hjärtan o sånt i kommentarer men hans FB var helt tomt på sånt, jag påpekade det här i tråden redan innan man fick veta att han var "introvert" och tyckte det verkade konstigt redan då.
Citera
2023-04-22, 20:33
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
- Politiet vil se på om det er noen likhet i atferden til siktede. Måten han snakker på og måten han har tatt kontakt med barn, sier han"

Jeg lurer på hva som ligger i dette, og om det eventuelt betyr at det er avdekket at han også tidligere har tatt kontakt med barn på en spesiell måte.
Jag blev faktiskt lite orolig när jag såg bilderna på hans FB där han var på tivoli (med systern och hennes barn?) man kan ju hoppas han inte rört den flickan "på ett olämpligt sätt"
Citera
2023-04-22, 20:36
Medlem
Mercedes avatar
någon dansk här i tråden som kan hitta honom på tinder btw? . vore intressant och se hur hans profil och beskrivning är.
Jag har aldrig haft tinder så vet inte om det går att söka specifikt på namn eller om ni bara kan "swipa" ?
Citera
2023-04-22, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede

Jag såg med de bilderna på honom som du berättade i ett senare inlägg, de var tagna runt 2010 nån gång på en hemmafest. Jag fick känslan av att de var kompisar och 1 av tjejerna var tillsammans med hans kompis (på sättet de pratade i kommentarerna till inlägget)
Det var de enda bilderna som fanns med andra tjejer.
"i vanliga fall" när man kollar igenom en profil brukar man i alla fall nån gång hitta "blev tillsammans med X" eller hitta små hjärtan o sånt i kommentarer men hans FB var helt tomt på sånt, jag påpekade det här i tråden redan innan man fick veta att han var "introvert" och tyckte det verkade konstigt redan då.
Mitt poeng er uansett, at jeg ikke tror at han var interessert i et klassisk forhold til det motsatte kjønn.

Jeg tror han tenner på selve volden. Altså at han er sadistisk.

Legg til at han tar med seg offeret, kjører ekstremt langt, og dessuten i flere etapper. Kirkerup --> Sorø --> Korsør.
Dette er svært risikofylt, og tyder på en gjerningsperson med erfaring.

Oppførselen tyder svært lite på en genert/stille/beskjeden/forsiktig person. Jeg tror derfor "genansen" er påtatt - altså skalkeskjul.

Jeg blir ikke overrasket dersom MGM har drevet med dyremishandling i barndommen - uten at det nødvendigvis har blitt oppdaget.

Det er ikke hvem som helst som kidnapper et 13 år gammelt barn, og utsetter barnet for krenkelser, vold og voldtekt.

Jeg tror det må være noe mer enn dårlige erfaringer på Tinder, som fører til at mennesker utfører slike grove handlinger.

Påtalemyndigheten mener dessuten at en medskyldig fremdeles kan være på frifot. Dette fremkom ifm varetektsfengslingen.

Jeg tror derfor at han er frivillig singel pga praktiske årsaker, nemlig fordi han er en serieovergriper.

Takk for opplysningen ang årstall på fb-bildene jeg refererte til.
Det var noen bilder fra en studentfest (?) også. Husker du hvilket årstall de bildene ble tatt?
Citera
2023-04-22, 21:22
Medlem
Måste ju vara han som hade ihjäl Meng också. Detta är ingen tillfällighet, samma bil och bor i närheten där Emelie hittades, och verkar dessutom vara en riktigt sjuk människa. Hoppas nu att de blir två flugor på smällen
Citera
2023-04-22, 21:23
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Mitt poeng er uansett, at jeg ikke tror at han var interessert i et klassisk forhold til det motsatte kjønn.

Legg til at han tar med seg offeret, kjører ekstremt langt, og dessuten i flere etapper. Kirkerup --> Sorø --> Korsør.

Oppførselen tyder svært lite på en genert/stille/beskjeden/forsiktig person. Jeg tror derfor "genansen" er påtatt - altså skalkeskjul.

Jeg blir ikke overrasket dersom MGM har drevet med dyremishandling i barndommen - uten at det nødvendigvis har blitt oppdaget.

Det er ikke hvem som helst som kidnapper et 13 år gammelt barn, og utsetter barnet for krenkelser, vold og voldtekt.

Jeg tror det må være noe mer enn dårlige erfaringer på Tinder, som fører til at mennesker utfører slike grove handlinger.

Påtalemyndigheten mener dessuten at en medskyldig fremdeles kan være på frifot. Dette fremkom ifm varetektsfengslingen.

Jeg tror derfor at han er frivillig singel pga praktiske årsaker, nemlig fordi han er en serieovergriper.

Det var noen bilder fra en studentfest (?) også. Husker du hvilket årstall de bildene ble tatt?
kommer inte ihåg årtal men de var med väldigt gamla så att säga.

Jag håller med dig om det mesta i det du skriver och jag har med funderat på om han kanske börjat med djur.

Som de som studerar seriemördare säger: inte alla som torterar djur blir seriemördare men nästan alla seriemördare har torterat djur.
Citera
2023-04-22, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Då är mannen i studentmössan mer intressant. Vad hade han för bil? Vanligt att danskar har studentmössa på sig i juli? Studenterhue

Citat:
Jeg vet ikke om det finnes beskrivelse av bilen i denne artikkelen, da man må logge inn for å få lest hele artikkelen.
"Etterlyser ung mann med studenterlue etter at Emilie (17) forsvant søndag."
"Ung mann kjørte fra stedet. De etterlyser nemlig en personbil som omkring 05.05 stoppet ved en r..."
https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/etterlyser-ung-mann-med-studenterlue-etter-at-emilie-17-forsvant-sondag/8450224/
Hvis den mannen i studenterlue er GM i Emilie-saken og GM i Filippa-saken: Kanskje han hadde på seg studenterlue for å forsøke å skape et inntrykk av at han var yngre enn han egentlig var (eventuelt for å villede vitner og politiet)?
Citera
2023-04-22, 21:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tidigare grymhet mot djur med början i barndomen?

Citat:

Du kan mycket väl ha rätt i att det är en sadistisk man samt att den personen har erfarenhet sedan tidigare.

Mycket ovanligt med en GM som begår ett grovt sexuellt och sadistiskt brott i en ålder av 32 år. Att vara singel gör det hela förstås mer praktiskt när han vill utöva sina "intressen". Jag har också haft detta i åtanke gällande djurmisshandel. Många gånger gällande sådana här personer så börjar det just med grymhet gentemot djur i barndomen.

En mycket farlig man denne PPW.
Citera
2023-04-22, 21:45
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Hvis den mannen i studenterlue er GM i Emilie-saken og GM i Filippa-saken: Kanskje han hadde på seg studenterlue for å forsøke å skape et inntrykk av at han var yngre enn han egentlig var (eventuelt for å villede vitner og politiet)?
Killen i studentmössan och några personer ytterligare som polisen eftersökte är hörda av polisen. Mengs telefon dog några minuter över 4, minns inte exakt på minuten, men GM måste ha tagit henne ganska nära stationen.
Citera
2023-04-22, 22:51
Avslutad
Citat:

Bent Isager-Nielsen er tidligere drapsetterforsker, og uttaler seg på generelt basis.

"Han (Bent Isager-Nielsen) understreker at han ikke på noen måte er involvert i etterforskningen av saken, og uttaler seg på et generelt grunnlag om etterforskningsskritt."

https://www.dagbladet.no/nyheter/usedvanlig-oppsiktsvekkende-og-grov-sak/79076842
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in