2023-04-21, 20:38
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Mormorn är uppenbart kåt på honom. Det går inte att ta miste på.

Typiskt för den generationen. Ta på dig en uniform och 90-åriga tanter börjar fnissa som tonåringar. Patetiskt.

Jag tror att Arvid betalar hyra i flytande valuta, som läggs i mormors mun.
Jag tror att det är subtilare än så, flytande valuta kan innebära att dom duschar ihop i slutet av varje månad också skrubbar han henne på ryggen med en såndär hård borste, hon var ju fixerad vid att Arvids ex inte fick ha smutsigt hår
Citera
2023-04-21, 22:18
Medlem
NiccoJs avatar
Hade inte allt gått bättre om man skippade det skådespelade bröllopet med gamla släktingar som beter sig som på ett zigenarbröllop där familjerna kommit överens om hemgiften.
Citera
2023-04-21, 22:24
Medlem
NiccoJs avatar
Nyp mig i kuken så tråkigt militärbröllopet verkar vara. Dock verkar filifjonkan trivas, högtravande även hon.
Citera
2023-04-21, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg

Pratar du om den där Jimmie Åkesson kopian? (när han hade brillor)

Nej, jag tänker på kamraten som höll talet ( och svamlade om Gunde Svan och Gud vet vad). Jimmie Åkessons okände bror klarar sig eftersom en svensk officer eller soldat antingen kan bära skägg eller vara slätrakad men några mellanting tolereras (eller tolererades iaf) ICKE inom försvarsmakten! Det hade blivit omvisitation på studs, villket de andra officerarna borde upplyst löjtnant Don Johnson om.
("Subalternen skall ju för helvete på ett bröllop som kommer att visas upp för hela Fosterlandet!
Han får ta och raka sig igen!
Gör om, gör rätt!
Tid för detta: fem minuter,
OCH FYRA HAR REDAN GÅTT!
ÖKA!")
Citera
2023-04-21, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
...kombinerat med en masssa skit på sina händer! https://www.instagram.com/p/BoCeNzSFblb/
Herregud! Det ser ju ut som hans händer varit med i senaste numret av "Deutche Anal Fisting" från Teresa Orlowski förlag. Nu förstår man varför Agust parades ihop med en brud vars favoritlåt är "You touch my tralala" med Günther.
Men det slog aldrig Kalle Norwald och co. att Carro kanske var ironisk? Laddat för missförstånd under bröllopsnatten.
Senast redigerad av GregersWerle 2023-04-21 kl. 23:17.
Citera
2023-04-22, 07:16
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ida är rätt charmig, med sin spontanitet.
En riktig liten solstråle.
Så sprudlande.

Jag tycker att hon är ett kap för den där präktiga, rödlätta, prickiga officerstönten.
Han verkar självgod som flera av er säger.
Hon bjussar däremot på sig själv.

Alltså jag skulle rysa om en släkting uppfordrande redan på bröllopsdagen spänner ögonen i en och säger "att jag ska ta hand om honom".
Det ska fan inte peruktanten (mormodern) diktera. En relation är man två om. Ida ska inte behöva uppoffra allt för att mormodern ska vara nöjd.
En sån svärmor kommer bli en mardröm för Ida. Gissa om hon kommer ställa helt olidliga krav på Ida, alla högtider de umgås.
Men Arvid fick nog sig ett knull på bröllopsnatten, har nog varit dåligt med den varan i mormors källare.
Citera
2023-04-22, 10:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
App, app, app, mormodern har vi vikt för Raw-Freddan.

Nej, stackars henne, Raw-Freddan borde matchas med Katrin Zytomierska, Gunilla Persson, Cissi Wallin, Anna Anka, någon skarp kvinna.
Citera
2023-04-22, 10:31
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Men Arvid fick nog sig ett knull på bröllopsnatten, har nog varit dåligt med den varan i mormors källare.

Dock har produktionen klippt bort.
All tete-a-tete, där t ex Arvid bröllopsdansade med mormodern till "I will survive", hade intima kramar med mormodern i köket, körde snabbisar vid kafebordet utanför osv är helt enkelt bortklippta.
Mormodern får till knull mellan varven med Arvid. Övrig tid hårdbevakar hon Arvid och Ida i buskarna, att Ida sköter sig.
Hon satt väl gömd i buskage på strandkanten då Ida och Arvid hoppade nakna i vattnet.

Övrigt hemmavid har hon satt upp övervakningsutrustning överallt där Arvid kommer befinna sig med Ida.
Senast redigerad av dialektiker 2023-04-22 kl. 10:33.
Citera
2023-04-22, 10:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast
Agneta Sjödin har en podd som heter ”Så in i själen” och där är Arvid med i senaste avsnittet. Efter att ha lyssnat på det så tror jag Ida är alldeles för enkel och ytlig för honom. Arvid verkar vara en djup person och jag får fortfarande känslan av att han inte riktigt hittat hem….

Djup? Varningsklockorna ringer. Människor som har ett djup brukar inte vara fixerade vid att framstå som djupa. Alla män jag träffat som nån trånande bekant sagt varit ”djupa” har varit narcissister som absolut inte varit djupa. Djupt navelskådande är att vara självupptagen. Tycker också det är ytligt att klassa Ida som ytlig efter så korta inslag. Hon nämnde vissa fysiska attribut hos sin drömpartner men det kan bero på att hon är trygg i sig själv och inte söker någon som ska sitta och hålla henne upprätt mentalt varje dag. Ida kanske också är mer ärlig än övriga. Hon säger vad hon attraheras av och vad det representerar. En stark och snäll man. Det är inte att vara ytlig. Hade hon sagt ”Han ska tjäna 100 000 i månaden, jobba som kirurg och ta på mig på resor till Dubai” hade jag också tyckt det. Carro sa att hon sökte en ”intelligent” man som kan diskutera. Hon fick en intelligent man men såg ut som att hon skulle kräkas på bröllopet. Hon sa nog mest det där för att framstå som djup och smart själv, hade hon varit ärlig och sagt ”jag söker en cynisk och sarkastisk man som är medlem i Syndikalisterna, bor i Göteborg, aldrig ler, ser ut såhär och såhär och har identifiera åsikter som jag, samt identisk attityd” så hade hon kanske haft större chans.
Citera
2023-04-22, 11:49
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Nej, stackars henne, Raw-Freddan borde matchas med Katrin Zytomierska, Gunilla Persson, Cissi Wallin, Anna Anka, någon skarp kvinna.
Varför kallas han för raw-freddan?
Citera
2023-04-22, 12:09
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar

Äsch, oroa dig inte för mormodern.
Hon har plats för kärlek även för Raw-Freddan.
Hon tar den i tvåan som flashbackarna brukar säga.
Citera
2023-04-22, 12:19
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Varför kallas han för raw-freddan?

Han var engagerad i Raw Man-kurser då det var mer populärt med The Raw Man-personlighetsutvecklande kurser där män kramades med varandra, och lärde hitta sig själv i att vara man. Lite åt tantrahållet.

https://youtu.be/tKrTSju6Ss0

Dessa manskurser sågs först väldigt positivt på från genus-HBTQ-feministiskt håll (ja, men sånt släpps ju verkligen in i Gift vid första ögonkastet).

Men sen herrejävlar, så hittade metoo-feministerna till och med kritik mot dessa kurser.
Detta eftersom de inte såg med blida ögon på att män skulle hitta sin manlighet. Könstereotypa mönster tyckte feministerna de höll på med.

Så nu får män leta efter sin manlighet, ha skört självförtroende, vara vilsna med sin manlighet igen.
Män slår idag knut på sig själva för att kunna hitta sätt att blidka kvinnor och vara attraktiva för dem.
Deras sköra psyken håller inte då metoo-feministerna jagar dem. Och inte ens om de går HBTQ-persolighetsutvecklande-mansrolls-kurser funkar det.
Eftersom den här typ av rörelse ändå är så pk, så lägger de omedelbart ner om de får kritik från feministiskt håll.

Edit: Idag är dessa mansrörelse-kurser inte ett dugg pk-istiska längre eftersom de letat sig in in konspirations-antivaxxers-rörelsen, där mer högerextrema befinner sig (dock lite uppblandat med hippie-vänster).
Så lite New Age idag, eftersom dessa kurser endast fortlevt inom konspirationsrörelsen anti-vaxxers hos de yoga-människor inom rörelsen som håller på med mer hippieflummerier.
Det är lite uppdelat inom kospirations-antivaxxers-rörelsen där vissa alternativmedicinare-yoga-new Age-flummare ägnar sig åt dessa manskramar-hitta-sin vrålande-manlighet inom sig-personlighetsutvecklande mansrollskurser.
Senast redigerad av dialektiker 2023-04-22 kl. 13:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in