2023-04-21, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomah89
Det kan visst ske. Skitsnack om att man inte kan bli sugen på något efter man kräkts.

Hon kräktes aldrig. Föreställ dig att du mår dåligt och försöker spy men inte kan. Är man verkligen hungrig en minut efter detta?
Citera
2023-04-21, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hon kräktes aldrig. Föreställ dig att du mår dåligt och försöker spy men inte kan. Är man verkligen hungrig en minut efter detta?

Nä, sant att de inte kunde hitta spår av spya men svarar bara på att man visst kan äta efter man spytt.
Citera
2023-04-21, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, jag anser inte att åklagaren eller rätten har visat att Maja är skyldig.

Det är möjligt att hon inte sov, men det bevisar ju inte att hon var inne badrummet och höll Toves händer. lika lite som att Johannas vittnesmål är att ta som bevis.
Inte heller vet vi att Johanna inte skulle ha klarat av att döda Tove på egen hand. Rättsläkaren har inte lämnat sådan besked så att man kan tolka det så.

T ex vet vi inte om Tove slogs nästan medvetslös av fallet, inte helller om sparkarna som hördes var medvetan sparkar i väggen. Men det har rätten bestmt att det var. Och därför sitter Maja och håller Toves händer...

Nja, man vet väl i princip att hon dog av strypningen. Så att bli medvetslös av fallet spelar faktiskt mindre roll tänker jag. Varför strypa någon som redan är väck.
Citera
2023-04-21, 08:08
Medlem
Tror ni tjejerna visste att Tove skulle till Nöjet den kvällen btw?
Citera
2023-04-21, 08:12
Medlem
Citat:
Det kan visst ske. Skitsnack om att man inte kan bli sugen på något efter man kräkts.
Direkt efter? Nej så funkar det helt enkelt inte. Att vilja spy är en reaktion på att kroppen vill ut med innehåll, absolut inte in. Vi snackar ju inte om en bulimiker här.
Citera
2023-04-21, 08:12
Medlem
Citat:
Nä, sant att de inte kunde hitta spår av spya men svarar bara på att man visst kan äta efter man spytt.

Tvivlar inte på att man kan. Jag slängde mest ut frågan för jag ville veta om fler har aptit i det läget. Själv är mat det sista jag tänker på efter ett kräkningsingsförsök.

Lyssnar på hennes förhör i rätten som jag anser är full av orimligheter.

En annan fråga som dyker upp är. Om man blir väckt av sin kompis som ber om hjälp att bära en kropp. Undrar man då inte vad som hänt? Att M inte ställer en enda fråga om varför T ligger död i ett lakan är ytterst märkligt. Hon vet ju inte ens om att hon är död! Borde man inte fråga, vad har hänt? Ska vi ringa ambulans?
Citera
2023-04-21, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vivamama

Knappast.

Tove bestämde sig för att gå dit när hennes sambos kompisar skulle dit. Det bestämdes rätt sent på lördagkvällen
Citera
2023-04-21, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vivamama

Inget tyder på det. Tove bestämde sig i sista sekund att gå dit.

För mig är frågan om dom bestämde sig på Nöjet efter bråket eller om det skedde nån provokation el liknande i lägenheten.

En liten detalj som inte är helt tydlig är det korta samtal som sker utanför Nöjet mellan J och T. Planen från början var att få med T en liten bit bort från Nöjet så dom kunde slå henne. Den planen ändrades fort eftersom T var snäll på rösten. Frågan är om dom hade börjat gå en bit bort från Nöjet eller om planen ändrades innan dom börjat gå. Det är intressant att veta, för enligt J och M så frågar J, Tove om hon vill följa med till lägenheten. Inte bara gå bort en bit.
Citera
2023-04-21, 08:19
Medlem
Opilus5500s avatar
Jag brukar inte lägga tid på sånt här men här, fallet blev intressant när blev livstidsdomar som delades ut, kommer ändras med tiden i dem högre instancerna tyvärr. Jag lyssnade genom rättegångarna finns betydligt mer material ifrån detta innan man kan dra slutsats, jag tänker rättsläkaren måste väl höras också? det kanske inte kan kommer upp här på nätet? Hur som helst tycker båda Gms ljuger något hejdlöst och båda ä delaktiga i detta! Maja sovande är också anmärkningsvärt dåligt ljugande hennes "eeee i varje mening blir otroligt pinsamt lyssna på!! En ljugare som sitter trasslar in sig i sitt egna ljugande ursh!!! Hoppas att det får skaka galler i evighet! troligen inte efter HDs yttrande
Citera
2023-04-21, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tvivlar inte på att man kan. Jag slängde mest ut frågan för jag ville veta om fler har aptit i det läget. Själv är mat det sista jag tänker på efter ett kräkningsingsförsök.

Lyssnar på hennes förhör i rätten som jag anser är full av orimligheter.

En annan fråga som dyker upp är. Om man blir väckt av sin kompis som ber om hjälp att bära en kropp. Undrar man då inte vad som hänt? Att M inte ställer en enda fråga om varför T ligger död i ett lakan är ytterst märkligt. Hon vet ju inte ens om att hon är död! Borde man inte fråga, vad har hänt? Ska vi ringa ambulans?

Håller helt med dig om det sista. Om man nu inte ställer frågor när man ”piggnar” till så borde man vara så pass berusad så man knappt är vid medvetande.
Sen att bära ner ett lik slår ju hål på den tesen.
Citera
2023-04-21, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Direkt efter? Nej så funkar det helt enkelt inte. Att vilja spy är en reaktion på att kroppen vill ut med innehåll, absolut inte in. Vi snackar ju inte om en bulimiker här.

Så funkar det inte säger du. Okej, så ingen människa kan äta efter man spytt?
Citera
2023-04-21, 08:25
Medlem
Citat:
Håller helt med dig om det sista. Om man nu inte ställer frågor när man ”piggnar” till så borde man vara så pass berusad så man knappt är vid medvetande.
Sen att bära ner ett lik slår ju hål på den tesen.

Ja, och den första tanken som slår en när man ser en död människa är ju inte att hon är mördad. Hon kunde ha fått hjärtstopp, ramlat och tuppat av, sjukdom osv. Är man inte ens säker på att hon är död är väl ändå första tanken att skaffa hjälp, eller iaf fråga vad som hänt. Inte börjar man bära ner kroppen iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in