Att man inte får fisk på att ha lagt i den EN gång är väl inget misstag. Får du napp vareviga gång du lägger ut en sådan bur? Eller när du fiskar och varje kast genererar fångst? Skulle inte tro det.
Om de inte skulle få fiska med spö eller bur eller nät skulle dessutom inte produktionen förse dem med sådana heller och det har produktionen faktiskt gjort till Gränslandet - om du minns det! Att sedan Markus har knåpat ihop en bur själv under lång tid är konstruktivt och en liknande bur som de FICK på Gränslandet
Så din klander över Markus får stå för dig för jag håller inte med dig om att Markus är misslyckad. Inte så som du tar i ...
och din står för dig eftersom du inte fattat ett jota av det jag skrivit pga din frenetiska iver i att försvara din gullponke Marcus.
Det var inte det att de inte fick någon fångst utan just det att det varit krabbor inne i buren och ätit upp betet och därefter klarat att ta sig ur den. Den är alltså bevisligen felkonstruerad och hade inte gett någon fångst om de så än lagt i den tusen gånger!
Jag har heller inte bestämt sagt att det är själva buren som skulle kunna vara regelbrottet utan kanske pga det sätt som de valde att använda den!
Ja jag såg att de fick en bur i Gränslandet och den buren var också rätt konstruerad så krabborna blev fångade och inte bara fick sig en festlig måltid!
Senast redigerad av kubun 2023-04-20 kl. 22:14.
Av de tre tror jag Zeki är den som är mest benägen att fuska, men det kan röra sig om nåt mer bagatellartat som att ha köpt mat av lokalbefolkningen och då kan det nog vara vilken som av de tre.
Elin och Milla är alldeles för smarta för att klanta sig såpass mycket, tror jag.
Kan det vara Dennis d.ä som gjort något otillåtet? Fnittrandet innan tävlingen och Sannas kommentar om att de var ”upplysta”? Ah ni fattar vad jag menar?!
Kan det vara Dennis d.ä som gjort något otillåtet? Fnittrandet innan tävlingen och Sannas kommentar om att de var ”upplysta”? Ah ni fattar vad jag menar?!
Han känns som mindre sannolik. Han verkar vara en sjysst kille som vet var gränserna går och tjejerna verkar gilla honom.
Och därför får Dennis (eller vem det nu är) åka hem och ingen ny deltagare skickas till Gränslandet?
Jag tycker inte det äldre laget har varit så dåligt. Hållt ihop bra och inte gnällt och bråkat. Men de hade aldrig något riktigt ess, de var tyvärr lite sämre på allt. Inte specifikt de fysiska delarna.
Däremot är de unga är helt överjävliga, tajtaste gänget jag sett i ett sådant här program. De hade bra folk fysiskt, bra på att organisera sig och Chris var bra på pussel. Och stenhårt psyke rätt över.
Kanske Erik? Han hade ju sagt nåt häromdagen som kunde ha uppfattats som ett hot, typ "Rör inte Amanda annars..."
Det var nåt sånt som diskuterades tidigare i tråden
Hoppas verkligen det är Erik som blir utskickad för sitt dödshot. Då har Amanda ingen, verkligen ingen.
Eller så kan det vara så att någon inne i Robinson har brutit mot reglerna och tvingats lämna och därför åker Anders till Gränslandet för att informera dem om varför Fabian inte behöver åka hem, trots att någon kommer till gränslandet.
Om någon tvingas lämna så blir antagligen örådet inställt. Tror inte de kommer vara fem på gränslandet.