2023-04-19, 17:14
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snutteprutten
2 förvirrade tonåringar som begår ett dråpartat mord. Den ena med inte hundraprocentigt klarlagd delaktighet i mordet. Det var inte den här typen av unga kriminella förändringen i lagen avsåg. För några år sen hade de inte fått i närheten av livstid i den åldern. Oturligt nog för dom skedde detta i en tid då samhället skriker efter längre straff för unga brottslingar, men det är som sagt inte denna typ av förbrytare som avses då man pratar om längre straff.
Jag anser att 15 år hade varit rimligt och att de då är ute efter 10 år. De kommer vara väl rehabiliterade då, och vetskapen om att samhället ser dem som mördare får de leva med för alltid. Det är straff nog anser jag för icke återfallsförbrytare, o jag tror att domen kommer justeras neråt i hovrätten.

Det känns heller inte helt tryggt att 18-åringen fått livstid. Dels pga hennes ålder o dels pga jag inte tycker hennes delaktighet är helt klarlagd. Vilken bevisning finns mot henne utöver 20-åringens vittnesmål?

Har du inte läst domen eller är du ej läskunnig? Negern ljuger angående om att hon låg och sov. Hennes sms samt hälsoapp avslöjar henne.

Varför ljög hon? Jo, för att hon hjälpte JJ att mörda Tove.

För övrigt så verkar du vara en riktigt vidrig jävel. Hoppas du blir munknullad av en neger med aids.
Senast redigerad av Tuor 2023-04-19 kl. 17:18.
Citera
2023-04-19, 17:14
Medlem
Släpp inte negrer och mulatter nära inpå livet.
Citera
2023-04-19, 17:15
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
2 förvirrade tonåringar som begår ett dråpartat mord. Den ena med inte hundraprocentigt klarlagd delaktighet i mordet. Det var inte den här typen av unga kriminella förändringen i lagen avsåg. För några år sen hade de inte fått i närheten av livstid i den åldern. Oturligt nog för dom skedde detta i en tid då samhället skriker efter längre straff för unga brottslingar, men det är som sagt inte denna typ av förbrytare som avses då man pratar om längre straff.
Jag anser att 15 år hade varit rimligt och att de då är ute efter 10 år. De kommer vara väl rehabiliterade då, och vetskapen om att samhället ser dem som mördare får de leva med för alltid. Det är straff nog anser jag för icke återfallsförbrytare, o jag tror att domen kommer justeras neråt i hovrätten.

Det känns heller inte helt tryggt att 18-åringen fått livstid. Dels pga hennes ålder o dels pga jag inte tycker hennes delaktighet är helt klarlagd. Vilken bevisning finns mot henne utöver 20-åringens vittnesmål?

Suck...

Hört talas om teknisk bevisning? Tror du att allt som åklagare, kriminaltekniker, polismän osv vet kommer ut till allmänhetens kännedom? Nej givetvis inte. Det finns säkert mer än en sak som pekar på att MH hade en större del i det hela än vad hon hävdat.

"Det var inte den här typen av unga kriminella förändringen i lagen avsåg..."

Suck igen...mördare som mördare. Vem fan bryr sig om att MH eller JJ inte är gängmedlemmar eller återfallsförbrytare. De är kallblodiga mördare i vilket fall.

JJ har dessutom begått brottsliga handlingar förut.

Ska du på allvar gråta över att två mördare fick livstid? Är du en sån där berömd batikhäxa som tror på bullar och saft för att få bukt med förhärdade kriminella?
Citera
2023-04-19, 17:15
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergirl
Ser fram emot förhandling i hovrätten där vi säkerligen kommer att se fler experter uttala sig om det här maginnehållet i strupen. Den preliminära rapporten säger en sak och den slutliga rapporten en helt annan.
Nån här som kanske sitter inne på en förklaring? Vad sa den sakkunnige i rätten om just det jag tar upp?
Tror du att Clea kommer att kunna hitta någon som skulle ta sig an den uppgiften?
Citera
2023-04-19, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Har du inte läst domen eller är du ej läskunnig? Negern ljuger angående om att hon låg och sov. Hennes sms samt hälsoapp avslöjar henne.

Varför ljög hon? Jo, för att hon hjälpte JJ att mörda Tove.

För övrigt så verkar du vara en riktigt vidrig jävel.
Ingen ide att diskutera med lågbegåvade som tror på MHs historia.
Citera
2023-04-19, 17:16
Medlem
Citat:

Det känns heller inte helt tryggt att 18-åringen fått livstid. Dels pga hennes ålder o dels pga jag inte tycker hennes delaktighet är helt klarlagd.
Vilken bevisning finns mot henne att hon deltog i själva mordet utöver 20-åringens vittnesmål?

HAHA vilket mongo. Är två psykopater detta
Citera
2023-04-19, 17:17
Medlem
Hoppas domen på livstid blir kvar även om dom överklagar, tar man en persons liv ska man inte ha en chans att komma ut igen.
Citera
2023-04-19, 17:18
Medlem
Tydligen fick båda livstid!
Citera
2023-04-19, 17:18
Medlem
När kommer rättegången så man kan lyssna?
Citera
2023-04-19, 17:20
Medlem
Snyggingggs avatar
Vet man motivet? Har läst en del, men aldrig fattat vad motivet var.
Citera
2023-04-19, 17:20
Medlem
RickNesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
När kommer rättegången så man kan lyssna?

Den borde gå att begära ut nu när domen har kommit.
Citera
2023-04-19, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Svartsjuk på vad?
Tove var eller hade varit tillsammans med en kille som tidigare var tillsammans med Johanna, enligt Maja i fup får ingen vara med någon som Johanna varit med. Är det dessutom Tove som tar sig den friheten ska hon ju bara dö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in