2023-04-19, 15:04
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneMinuteSilence
Tror detta jag också tyvärr. Blånegern och juden kommer få lägre straff i Hovrätten. Möjligt att de fastställer domen för juden, men negerflatan kommer inte få livstid.

Juden är 100% körd. Det menade väl till och med GW. Negern däremot kanske döms till medhjälp till mord samt grovt gravrfridsbrott istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
JJ har mördat TT ensam.

De var två om att göra det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Men det finns ju absolut INGA förmildrande omständigheter. Eller?

Njaaa vid straffmätningen börjar domstolen i lägsta delen av skalan (10 år för mord) och ändrar därefter baserat på försvårande eller förmildrande omständigheter. Du har rätt i att det i princip inte finns någon direkt förmildrande omständighet, i alla fall vad jag kan se. Vill vara försiktig med formuleringen för att inte relativisera men finns däremot många exempel på mord som har långt fler försvårande omständigheter. Exempelvis tortyrliknande inslag, utdragna processer med förnedring eller anhöriga som bevittnar etc. som verkar i försvårande riktning. Även handlingarna efteråt är relativt sett "mildare", som försvararen påpekade har ingen styckning eller övrigt försvårande gjorts med liket (utöver förflyttningen och bränningen vilket är en kränkning i sig givetvis). Några andra aspekter som att de tidigare är ostraffade och är så pass unga kan inverka på hovrättens bedömning men behöver ju inte göra det nu då ungdomsrabatten är borttagen för den typen av brottslighet för personer över 18 år.

Kommer inte bli speciellt förvånad om HovR tidsbestämmer i alla fall M:s straff, är inte övertygad att det ligger allra högst i straffskalan, även om jag (som tidigare skrivits i tråden) dragit samma slutsats som TR dvs. att M måste ljugit om att hon sov vid tidpunkten för brottet.
Citera
Medlem
ziracorns avatar
[quote=Jultomten7|84199225]Den vita tjejen, är hon från något annat land med tanke på efternamnet?[/QUOT

Han är från Israel. Pappan asså.
Citera
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
Ofan. Dock kommer ju ingen av de som är målsägande få se några pengar ändå. När allt de äger har sålts, kanske de kan skrapa fram max 50k? Dom hade väl hyresrätter och någon billig skitbil? Sammanlagt är väl alla skadestånd uppemot miljonen? Max 50k kommer ju komma fram förmodar jag.

Blir väl till en skuld hos fogden för GM
Medans staten in och betalar skulden till brottsoffer ?,.
Citera
Medlem
Nukommerhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Vi får hoppas att det blir livstids fängelse i slutändan.

Det blev det!!

Johanna, 20, och Maja, 18, döms till livstids fängelse för mordet på Tove

https://www.aftonbladet.se/a/Llmv8P
Citera
Medlem
ingetbranicks avatar
Självklart är domen en stor lättnad, framför allt för Toves anhöriga. Men nu hamnar ärendet i HR, och då kan utfallet bli ett helt annat, det visar historien. Min gissning är att J:s livstidsdom fastställs eller ändras till 18 år, medan M kan räkna med en kraftig sänkning. Om hon får så pass mycket som 10 år får vi nog vara nöjda.
Citera
2023-04-19, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaNeShady
Bra dom! Hoppas de sitter inne tills de ruttnar bort..

Någon som vet vilken sida i det här inlägget som jag kan hitta bild på dem?
Kolla Aftonbladet
Citera
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTerminator
Precis. Har inte hunnit läsa domen än men såg just att det enligt Göteborgs-Posten har gjorts "ytterligare utredning" som bevisar MHs skuld, citat:

Utöver Johanna Leshem Janssons uppgifter ska det också finnas ytterligare utredning som bekräftar uppgifterna om att Maja Hellman höll fast Toves händer i samband med strypningen.

Den där "ytterligare utredningen" hade jag gärna velat få reda på vad det är!
Citera
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av South
För oss som inte följt med här tidigare.
Vart kommer Johanna ifrån?

Väldigt svårt utseende att tyda.
Och när kom Maja till Sverige?

Johanna är en jude och Maja är en adopterad neger.
Citera
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Kommer fogden åt pengarna som dom jobbar ihop i finkan? Isåfall kommer dom ha det riktigt kämpigt framöver! Kommer inte ens kunna köpa godis i kiosken

Nej folk som lever på eller under existensminimum kan inte kronkalle ta en krona ifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av South
För oss som inte följt med här tidigare.
Vart kommer Johanna ifrån?

Väldigt svårt utseende att tyda.
Och när kom Maja till Sverige?
Hon är född i Sverige har en svensk mamma och pappa fr Israel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här