2023-04-19, 12:56
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Prime Crime kommer lägga ut vet jag, tror de hamnar i appen först (som kostar) sen på Youtube

Blir såklart youtube direkt. För mycket marknadsföring och views att gå miste om man inte är först.
Citera
2023-04-19, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det stämmer. Minns jag rätt sa hon också att man skulle kunna beräkna den exakta promillehalten. Det har väl inte efterfrågats eftersom inga vittnen uppfattat henne som påtagligt berusad.
Tack!
Att kontot flashmaner helt ogrundat går till attack mot andra i tråden är rent förfärligt!
Påstår man nånting bör detta givetvis vara möjligt att belägga. Här påstod kontot flashmaner att T skulle ha varit "kraftigt berusad" vid sin död, baserat på en alkoholnivå som inte kunde avgöras på ett vetenskapligt säkrat sätt.
Kontot flashmaner sprider alltså rykten, inte "rena fakta".
Fy!
Senast redigerad av Carinah78 2023-04-19 kl. 13:01.
Citera
2023-04-19, 13:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Nu hoppas jag på en hård dom mot de båda unga kvinnorna. De har förbrukat sin rätt att vara ute i samhället för lång tid framöver.

Däremot så känns rättsläkarens bedömning något svajig.

"20-åringen har erkänt att hon dödade Tove av misstag i sin lägenhet. Enligt henne ska det ha handlat om en misshandelssituation där hon tog stryptag på Tove, samtidigt som 18-åringen höll fast Toves armar.

Hon säger också att greppet varade i några sekunder.

Rättsläkaren som har obducerat kroppen bedömer däremot att greppet runt Toves hals har varat betydligt längre än så. Rättsläkaren har också beskrivit dödsförloppet som både utdraget och plågsamt"

Det förstår väl som helst att det är plågsamt att bli strypt, samtidigt kan man bara spekulera i om andra rättsläkare hade kunnat göra en annan bedömning av tidsrymden av greppet kring Toves hals? Rättsmedicin är ingen exakt vetenskap, det finns ofta utrymme för andra slutsatser.

Att Tove har dödats är dock ställt utom tvivel.

Man kan även spekulera i hur mycket den yngre kvinnan har ljugit om händelseförloppet, 20-åringens version stämmer bättre överens med den bevisning polisen samlat in.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rle0EA/mordet-pa-tove-i-dag-faller-domen
Citera
2023-04-19, 13:02
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Fast P7 undersökningar har gång på gång visat sig vara otillförlitliga. Den är bara omkring en timme lång. För en korrekt bedömning ska den flera veckor långa rättspsykiatriska undersökning göras. Inte ens den blir rätt alla gånger.
Gjordes det någon RPU i detta fallet?

Jag svarade en skribent som gjorde sitt första inlägg på FB ÖHT.
"Maja är inte så dum som hon verkar"

Tillförlitligt eller inte, ett av citaten:
"Begåvningsprofil ”klart under genomsnittet”. (BUP)"
Citera
2023-04-19, 13:03
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Från P7 undersökningen
Begåvningshandikapp och psykologiska besvär:
- Begåvningsprofil ”klart under genomsnittet”. (BUP)
- Svårigheter inom autismområdet men inte i en sådan omfattning att någon sådan diagnos kunde ställas.

Det säger inte mycket om MH. BUP är också inkompetent numera. Självmord bland minderåriga har ökat för att de gjort fel bedömningar. Psykolog kan träffa barnet en gång innan de gör slutgiltig bedömning.

Just "lågbegåvning" är populärt eftersom den är snabb att bedöma. Det tycks vara deras lösning på problemet med de många månader långa köerna.
Citera
2023-04-19, 13:04
Medlem
Kommer tidningar att visa deras riktiga nyllen när domen har fallit? Nu visar de ju bara pixlade foton.
Citera
2023-04-19, 13:04
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Tror inte att hon är så lågintelligent alls som några i tråden försöker framställa henne som.

Från hennes P7-undersökning
Citat:
Begåvningshandikapp och psykologiska besvär:
- Begåvningsprofil ”klart under genomsnittet”. (BUP)
- Svårigheter inom autismområdet men inte i en sådan omfattning att någon sådan diagnos kunde ställas.
- Verbala förmågor på genomsnittlig nivå. (BUP)
- Inlärningssvårigheter
- ADHD (diagnos sommaren 2022)
- Svårigheter med processhastighet, visuellt material och arbetsminne.
- Icke-verbala inlärningssvårighet
er.
Citera
2023-04-19, 13:06
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie2006
Jag ber om ursäkt, jag skrev inte tillräckligt utförligt och jag uttryckte mig klumpigt.
Det jag misslyckades med att förmedla var hur jag upplevde att M*j* svarade på frågorna och hur hon uppfattade frågorna samt hur förhörsledarna fick korrigera sina frågor ibland.
Detta tog jag upp med en psykolog i min närhet då jag undrade om chock etc kunde bidra till att man hamnar i ett tillstånd där man "låser sig" osv.
Lång historia kort, denne trodde autism kan vara ett skäl till hur man uppfattar frågor lite mer "fyrkantigt".
Ursäkta mitt långa svar men ville försöka utveckla hur jag resonerar kring det.

Ingen orsak att du skulle be om ursäkt på något vis, jag tycker att du tänker mycket klokt och är det någon som skulle be om ursäkt är det väl jag, när jag är upprörd kan jag tyvärr vara ganska dömande och uttrycka mig tvärsäkert om något jag inte vet mycket om, det är viktigt att ha hela bilden innan man dömer. Helst ska man inte döma alls tror jag. Det finns alltid orsaker till människors beteenden.
Citera
2023-04-19, 13:08
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Det säger inte mycket om MH. BUP är också inkompetent numera. Självmord bland minderåriga har ökat för att de gjort fel bedömningar. Psykolog kan träffa barnet en gång innan de gör slutgiltig bedömning. Just lågbegåvning är populärt eftersom den är snabb att bedömma. Det tycks vara deras lösning på problemet med de många månader långa köerna.
Du verkar ha en särdeles stor insikt i hur saker ligger till ang. P7or, BUP och psykologi.

Har du något som du kan verifiera hur saker "miss"skötts i detta specifika fall
eller sitter du och gissar och kommer med påståenden som totalt saknar bäring?
Citera
2023-04-19, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Ja, väntan i outhärdlig. Och tänk då hur jävligt det måste vara för Toves anhöriga just nu. Minuter måste kännas som timmar för dem.
Ja fy de har det inte lätt nu

Hoppas vårt rättsväsen ger höga straff
Citera
2023-04-19, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Kommer tidningar att visa deras riktiga nyllen när domen har fallit? Nu visar de ju bara pixlade foton.
Skicka till media och fråga. Vi vet ju inte här hur de kommer göra.
Citera
2023-04-19, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okand3333
När jag lyssnade på vad rättsläkaren sagt och försvaret så frågade ju försvaret om dom kan helt utesluta att hon kvävts av sina spyor varpå hon svara att nej man kan inte det? Eller

Nej, hon utslöt det helt

" Det finns inget stöd för någon annan dödsorsak än strypning, säger rättsläkaren.
Under sitt förhör pressade 20-åringens försvarsadvokat Clea Sangborn rättsläkaren om hennes slutsats. Enligt henne finns det fynd som tyder på att Tove kan ha dött efter att ha andats in sitt eget maginnehåll.
– Det stämmer inte. Det har vi inget stöd för.
– Vi har inte sett det minsta lilla magsäcksinnehåll i lungorna"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in