2023-04-18, 23:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Måndagen efter den här fruktansvärda helgen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ava899
Antagligen inte. Hon måste ha haft riktig dödsångest under hela tiden. Han hade nog mördat henne om polisen inte hann dit före. Måste ha varit flera timmar av skräck för henne. Både våldtäkterna och rädsla att han skulle mörda henne.

Det måste hon ha haft under dessa 27 timmar som han höll henne fången.

Våldtäkter och allehanda hot. Hon återfanns på en söndag och jag tror att innan han gick till sitt arbete på måndag så hade hon inte funnits i livet längre. Verkligen mycket bra gjort att polisen hittade henne innan måndagen.
Citera
2023-04-18, 23:25
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Ok. Emilie Meng försvann den 10e juli 2016.
Har för mig att jag läst någonstans att MGM bytte lägenhet dagen efter Emilie Meng försvann, kan ha drömt dock!

Riktigt skumt i vilket fall! Skulle säga att det vore extremt märkligt om MGM INTE vore inblandad i mordet på EM. Bodde i samma stad då och nu.
Citera
2023-04-18, 23:29
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
På nåt sätt verkar de ju först ha hittat till det andra huset, och sen till hans villa. Kan det inte ha ett samband? Han hade ju kopplingar till första huset. Eller att man noterat hans bil på video från närheten av första huset och spårat alla likadana bilar skrivna i närområdet.
På vilket sätt har han koppling till första huset? Och varför skulle man börja gräva där?
Citera
2023-04-18, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo verkligen .Fruktansvärd upplevelse .
Undrar vad de gör med en sådan gärningsman ?
Han borde ju få ett ordentligt straff + få någon slags behandling för sitt udda beteende .Så att han lär sig vad som är rätt och fel.
Om det nu går att förändra hans tankesätt ??!
Han har inte lärt sig rätt och fel vid 32 års ålder.
Senast redigerad av Ava899 2023-04-19 kl. 00:27.
Citera
2023-04-18, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
Har för mig att jag läst någonstans att MGM bytte lägenhet dagen efter Emilie Meng försvann, kan ha drömt dock!

Riktigt skumt i vilket fall! Skulle säga att det vore extremt märkligt om MGM INTE vore inblandad i mordet på EM. Bodde i samma stad då och nu.
Dessutom är staden så liten. 14000 invånare.
Citera
2023-04-18, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy

Var det dette innlegget du leste?
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Han fick sin lägenhet i Slagelse den dagen E.M försvann.
Leste du dette et sted?

Citat:
Har MGM bott här tidigare?
grønningen 29 korsør

Var det till denna adress MGM tog Filippa till?
Præstemarksvej 21

Är det fortfarande fler misstänkta?
Jeg vet ikke noe om de adressene.

"Apr. 17, 12:43
Medgerningsmand kan være på fri fod.
Ved grundlovsforhøret kom det også frem, at den 13-årige pige blev fundet på den sigtedes adresse.
Desuden kan der være en medgerningsmand, der stadig er på fri fod. Der er en begrundet mistanke for, at vedkommende kan påvirke efterforskningen.
Det fortalte anklager Susanne Bluhm.
- Det kan på nuværende tidspunkt ikke udelukkes, at der er en medgerningsmand. Det skal efterforskningen afklare, sagde anklager Susanne Bluhm efterfølgende uden for retten.
Politiet skal nu gennemgå overvågningsmateriale og gennemgå den 32-åriges køretøj, som blev kørt væk fra adressen søndag. Politiet skal også gennemgå den sigtedes telefon."
https://www.tv2east.dk/slagelse/politiet-fandt-13-aarig-pige-i-live-foelg-hele-sagen-her#entry_id-21574

Her er en av de nyeste artiklene:

"Her er politiets næste skridt i sagen om den 13-årige pige"
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-04-18-her-er-politiets-naeste-skridt-i-sagen-om-den-13-aarige-pige
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-18 kl. 23:48.
Citera
2023-04-18, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja verkligen .
För det verkar som att de kan göra det igen och igen .
Därför ingen ide' att låta dem försöka ens, att vara ute i samhället .
Det de vill är ju bara att skada unga människor utifrån sitt självcentrerade ego - utan en tanke på att de gör dem illa och ger dem trauma resten utav deras liv .
Det finns många predatorer där ute tyvär och man vet aldrig när de slår till och då blir det svårt att skydda sig. Det behövs fler åtgärder mot dessa attacker i samhället, barn måste få vara barn i en trygg värd och känna sig trygga och hoppfulla om framtiden, det är oerhört viktigt. Samhället behöver ta krafttag mot just pedofiler som dräller omkring där ute. Jag hoppas Filippa får den allra bästa av terapi som går att få, och det tror jag också hon får. Hon kommer aldrig glömma men kanske få hjälp/verktyg hur hon ska gå vidare i livet.
Citera
2023-04-18, 23:45
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det måste hon ha haft under dessa 27 timmar som han höll henne fången.

Våldtäkter och allehanda hot. Hon återfanns på en söndag och jag tror att innan han gick till sitt arbete på måndag så hade hon inte funnits i livet längre. Verkligen mycket bra gjort att polisen hittade henne innan måndagen.
Flickan har nog varit väldigt smart när hon blev våldtagen och stretade inte emot och därför tänkte pedofilen att han kan behålla henne några dagar
Citera
2023-04-18, 23:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Att lära gamla hundar sitta är svårt det.

Citat:
Ursprungligen postat av Ava899
Har han inte lärt sig rätt och fel vid 32 års ålder så kommer han aldrig göra det.

Det tror inte jag heller.

Att lära gamla hundar sitta är svårt det som det gamla uttrycket säger. Vi får väl se framöver vad han kommer att erhålla för straff? Mycket kommer att bero på en ev. koppling till mordet på EM 2016. En sådan här farlig person kan ju inte få springa omkring fri som fågeln.
Citera
2023-04-18, 23:49
Medlem
Det mest rättvisa straff att ge honom är egentligen att släppa honom fri men samtidigt ge honom utreseförbud och tvinga honom att hålla sig i centrala Köpenhamn. Vilken skräck han skulle tvingas leva i
Citera
2023-04-18, 23:53
Medlem
konstits avatar
Citat:
Var det till denna adress MGM tog Filippa till?
Præstemarksvej 21

Tidigare publicerade bilder pekar snarare på Centervej 14, en firmaadress. Vem som innehar denna är lite oklart, om det är PWs arbetsplats, eller någon annans firmalokaler han haft åtkomst till ?

https://www.google.com/maps/@55.4620412,11.5673493,3a,75y,262.21h,100.19t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBlwpYQXO1GEHyYBTPqzWKA!2e0!7i1 6384!8i8192
Citera
2023-04-18, 23:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kan mycket väl ha varit på det sättet.

Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Flickan har nog varit väldigt smart när hon blev våldtagen och stretade inte emot och därför tänkte pedofilen att han kan behålla henne några dagar

Ja jag tror att du kan ha rätt i detta.

Fast jag tror att han enbart hade tänkt att behålla henne över helgen. Var skulle han ha gömt undan henne när han återvände till sitt arbete måndag morgon? Fast han kanske hade något för ändamålet passande ställe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in