2023-04-18, 13:10
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/har-ar-bajen-i-krissamtal-med-supportrarna-pa-traningsanlaggningen/

”Det här var helt väntade rockader i truppen”

”Ersättarna finns i HTFF”

”Strand och Kralj var precis de ytterbackarna vi ville ha”

”Djukanovic kommer ersätta Ludwigsons produktion”

”Erabi är en värdig 9:a för ett topplag”

”Vi har tålamod”

Och så lilla krismötet efter 3 matcher.
Härliga Bajen.
Du vet om att när man sätter något inom citattecken så bör det finnas en källa. Istället lägger du upp en massa påhittade halmgubbar. Kanske borde fokusera på ditt eget lag som inte går som tåget.
Citera
2023-04-18, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Du vet om att när man sätter något inom citattecken så bör det finnas en källa. Istället lägger du upp en massa påhittade halmgubbar. Kanske borde fokusera på ditt eget lag som inte går som tåget.

Ja, fan vad jag ljuger. Så där lät det ju absolut inte inför säsongen och under cupspelet. Kom med lite jävla källor för fan! Dock inte från någon av alla mediasidor som har agendor mot Hammarby, för isåfall räknas de inte heller?!?!!!!

Nej nu jävlar ska jag ner till Kaknäs och ha krismöte efter 3 matcher där resultatet och spelet inte var vad jag förväntade mig!

Heppåre!
Senast redigerad av Zorrkan 2023-04-18 kl. 13:29.
Citera
2023-04-18, 13:39
Medlem
bananjuices avatar
Nu spelade inte laget alls på den nivå man kan vänta sig eller som de visat exv i cupkvarten, detta inte på grund av spelarmaterial utan det kändes som något annat. Så helt världsfrånvänt att åka dit och ta ett snack tycker jag inte att det känns.

Sen vad difdirekt sätter för rubrik spelar mindre roll.
Citera
2023-04-18, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Det är ändo jäkligt oroade att vi bara verkar ha Kisen som anfallare av klass i laget,och nån isländsk junior.
Vad sker om Kisen blir skadad..
Nej vi måste fylla upp där i sommar...
Du behöver inte vara orolig kompis. Det finns ingen risk att MFF kommer få en enda skada i år. Vi har ju fått det förklarat för oss tidigare i tråden att Häcken kommer ha minst 12 skador hela året och MFF högst 0!
Senast redigerad av trazke 2023-04-18 kl. 14:40.
Citera
2023-04-18, 14:39
Avslutad
Citat:
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/har-ar-bajen-i-krissamtal-med-supportrarna-pa-traningsanlaggningen/

”Det här var helt väntade rockader i truppen”

”Ersättarna finns i HTFF”

”Strand och Kralj var precis de ytterbackarna vi ville ha”

”Djukanovic kommer ersätta Ludwigsons produktion”

”Erabi är en värdig 9:a för ett topplag”

”Vi har tålamod”

Härliga Bajen.

Underbara floskler!

Sedan missade du.

"Man kan inte dra några slutsatser innan omgång 29!"
Citera
2023-04-18, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Du behöver inte vara orolig kompis. Det finns ingen risk att MFF kommer få en enda skada i år. Vi har ju fått det förklarat för oss tidigare i tråden att Häcken kommer ha minst 12 skador hela året och MFF högst 0!

Såvitt jag vet var det du själv som sa att ni hade 12 skador och det jag sagt är att ni kommer åka på fler skador under året, inte att ni ska ha 12 skador hela året och jo MFF lär åka på skador med.
Ni hade ju skador på flera ordinarie och ordinaries ersättare och ersättarnas ersättare och fan vet allt.
Bara att inse att ni inte har truppen för att försvara ett guld samtidigt som ni ska försöka ta er ut i europa.
Citera
2023-04-18, 15:47
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Klart att nivån var lägre förr.. Jag tror hur som att det skulle vara mer underhållande om det var färre "skitmatcher" och fler stormatcher med publik som skapar inramning.
Snarare blir derbyn och stormatcher mer urvattnade när det är varje omgång. Jag hatar cupderbyn av just den anledningen. Känns som det händer varje år och fyra allsvenska derbyn räcker mer än väl.
Citera
2023-04-18, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Såvitt jag vet var det du själv som sa att ni hade 12 skador och det jag sagt är att ni kommer åka på fler skador under året, inte att ni ska ha 12 skador hela året och jo MFF lär åka på skador med.
Ni hade ju skador på flera ordinarie och ordinaries ersättare och ersättarnas ersättare och fan vet allt.
Bara att inse att ni inte har truppen för att försvara ett guld samtidigt som ni ska försöka ta er ut i europa.
Du säger emot dig själv. Om man har skador på ersättarnas ersättare så har man uppenbarligen en djup trupp men det kommer aldrig räcka till i bisarra skadesituationer. Har nog aldrig hänt förut att ett lag har tvingats spela med 4:e alternativet på flera positioner samtidigt? Och om det har hänt så har dom knappast hanterat det bättre än vad vi gjort..
Citera
2023-04-18, 16:07
Medlem
Enterprises avatar
Citat:

Härliga Bajen.
Tror inte det är unikt för Bajen. Det finns nuförtiden väldigt lite tålamod hos publik och omvärld. Detta är oftast kontraproduktivt. https://www.youtube.com/watch?v=HreB6YW7oKY

Men jag skrev tidigare att det skulle bli väldigt tufft för det lag av AIK och Bajen som förlorade derbyt och det står jag fast vid. Finns extremt mycket att bevisa för HIF.
Senast redigerad av Enterprise 2023-04-18 kl. 16:10.
Citera
2023-04-18, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Du säger emot dig själv. Om man har skador på ersättarnas ersättare så har man uppenbarligen en djup trupp men det kommer aldrig räcka till i bisarra skadesituationer. Har nog aldrig hänt förut att ett lag har tvingats spela med 4:e alternativet på flera positioner samtidigt? Och om det har hänt så har dom knappast hanterat det bättre än vad vi gjort..

Det var ju dina egna ord att ni hade skador på både 2a o 3e gubbar så nej sa inte emot mig själv, sa dina ord, uhm aldrig hänt? Kolla MFF:s skadelista förra säsongen, skillnaden mellan Malmö o Häcken är att våra ersättare är etablerade spelare, ni är absolut bra när ni är som bäst men frågan är hur ofta ni kommer vara det och har ni truppen till det, inte enligt mig. Samuel Gustafsson var ju rent pisskass sist och förra säsongens gigant Rygaard var extremt blek, försvar och målvaktsspel lämnade mycket att önska.
Visst Hammar saknades, vet hans betydelse för er men om jag inte missminner mig från hans tid i Malmö och utomlands så är han ganska skadebenägen.
Sen håller jag med dig om att så mycket betydde inte Jeremejeff så jävla bra är han inte han råkade bara få in typ allt under en säsong, tycker personligen Traore är mycket bättre men han kan inte ensam bära laget om inte resten funkar.
Förlusten mot Kalmar, fine sånt händer ibland men det är inget som får hända upprepade gånger framförallt inte på hemmaplan.
Citera
2023-04-18, 17:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Det var ju dina egna ord att ni hade skador på både 2a o 3e gubbar så nej sa inte emot mig själv, sa dina ord, uhm aldrig hänt? Kolla MFF:s skadelista förra säsongen, skillnaden mellan Malmö o Häcken är att våra ersättare är etablerade spelare, ni är absolut bra när ni är som bäst men frågan är hur ofta ni kommer vara det och har ni truppen till det, inte enligt mig. Samuel Gustafsson var ju rent pisskass sist och förra säsongens gigant Rygaard var extremt blek, försvar och målvaktsspel lämnade mycket att önska.
Visst Hammar saknades, vet hans betydelse för er men om jag inte missminner mig från hans tid i Malmö och utomlands så är han ganska skadebenägen.
Sen håller jag med dig om att så mycket betydde inte Jeremejeff så jävla bra är han inte han råkade bara få in typ allt under en säsong, tycker personligen Traore är mycket bättre men han kan inte ensam bära laget om inte resten funkar.
Förlusten mot Kalmar, fine sånt händer ibland men det är inget som får hända upprepade gånger framförallt inte på hemmaplan.
Ja precis. Skillnaden är att era spelare var etablerade...

Ni har inte ens haft en spelare som Simon Gustafson i modern tid. Sadiq har med tydlighet visat att han är allsvenskans bäste offensiva spelare. Hammar har jag tjatat om i flera år att han är en av allsvenskans bästa mittbackar, ganska etablerad... Och nej, han är inte skadebenägen. Förra året missade han t ex 1 match (avstängning) och Hovland spelade varenda minut. Tebe var dock briljant den matchen han vikarierade för Hammar, synd att även han var skadad nu..
Citera
2023-04-18, 17:39
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Ingen aning men låter väl typiskt AIK. Även minst insläppta mål med 16 lag (16 mål) samt minst gjorda mål öht för en mästare, 25 mål på 26 matcher.

Gnaget gnager sig verkligen till SM-Guld på olika vis

Det är inte taget ur luften när folk klagar på "tråkiga AIK". Samtidigt är det väl grymt att vara ett fan när det tråkiga fungerar, och det har det ju gjort flera gånger om.

Det året hade AIK näst flest skott på mål. Den stora frågan är snarare hur AIK kunde vinna serien med anfallare som hade så förtvivlat svårt att göra mål.
25 mål - 10 målgörare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in