2023-04-18, 10:42
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Vad har väst med att göra, Putin har ett internt problem?

Ja om ” väst” och Ukraina lyssnar på Putins krav blir ju Putin ev nöjd. Detta utifrån Putins glasögon alltså. Det vill knappast ” väst” därav låst från detta perspektiv. Putin vill inte heller ge upp en tum så låst läge.
Citera
2023-04-18, 10:45
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Ja om ” väst” och Ukraina lyssnar på Putins krav blir ju Putin ev nöjd. Detta utifrån Putins glasögon alltså. Det vill knappast ” väst” därav låst från detta perspektiv. Putin vill inte heller ge upp en tum så låst läge.

Vad jag invände mot var argumentationen.
Jag kommer till chefen och vill ha högre lön, för att frugan är så kostsam. Jag tror chefen skiter i det...
Citera
2023-04-18, 10:47
Medlem
Ukrainas generalstab har beräknat senaste dygnets förluster för Homofederationen till 470 st vilket ligger mycket nära normtalet och sålunda är en god siffra.
Totalt är det nu 183.130 st bögfascister som eliminerats under kriget och vi räknar med att 200.000- gränsen kommer att genombrytas om 35 dagar, d v s den 23 maj.

Jag utgår ifrån att Ryssland inte kan mobilisera fram soldater, och utrusta dom, i samma takt som trupperna smälter bort.

I övrigt är förlusterna måttliga och ojämna. Endast 1 st stridsvagn har slagits ut men 11 st utslagna bepansrade stridsfordon är utmärkt. Beträffande det bögiga artilleriet har ytterliga 6 st pjäser eliminerats.
Homofederationen arbetar frenetiskt med att göra parterna till "lika dåliga kålsupare" varför man skall förhandla sig till territoriella vinster. Denna bluff kommer inte att fungera, nya ledare måste träda fram i Ryssland som kan avsätta dom skyldiga till debaclet.
Citera
2023-04-18, 10:47
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
När jag pratade med expert på Fd sovjet och nu Ryssland så sa han att det inte fanns några signaler just nu att Putin riskerar att avsättas. Han trodde någon stark maktfaktor likt FSB behöver bli inblandade för att det skall ske förändringar. Men annat kan ju hända med. Jag har ingen aning.

Det är mindre än ett år till nästa presidentval
Citera
2023-04-18, 10:50
Medlem
raskenss avatar
Ryssarna lyckades döda tre civila igen i sina bombräder av byar, Vilka bedrifter.

https://www.ukrinform.net/rubric-ato/3697298-three-civilians-killed-in-russian-air-raid-on-luhansk-region.html

Jävla terroristkackerlackor.
Citera
2023-04-18, 10:51
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ja exakt de skiter i varandra ståndpunkter och fortsätter slåss.

Ja, eller inser att argumentet han kan använda, är att säga att man som fredsälskande land, som värnar om sina grannar, anser att målet är uppnått. Finns inga fler nazister i Ukraina.
Så man drar sig tillbaka.
Citera
2023-04-18, 10:55
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ja, eller inser att argumentet han kan använda, är att säga att man som fredsälskande land, som värnar om sina grannar, anser att målet är uppnått. Finns inga fler nazister i Ukraina.

Ja men det är tyvärr nog inte realistisk. Jag tror inte vi vaknat en morgon till en förändrad Putin. Och vi vet bara det vi vet och det är Putins inställning idag. Vad tror du på för realistisk lösning ?
Citera
2023-04-18, 10:56
Medlem
Taggads avatar
Säkert uppmärksammat tidigare men uppgifterna är så upprörande och signifikativt för Rysslands övergrepp mot det Ukrainska folket att det bör få största möjliga spridning.
Citat:
Tidigare Wagnersoldater: Vi dödade barn och civila
Två ryska män som uppger sig vara tidigare Wagnersoldater erkänner för människorättsorganisationen Gulagu.net att de dödat barn och civila under sin tid i Ukraina. Det skriver CNN som tagit del av en videointervju som gjorts av organisationen.

En av dem berättar i klippet hur han sköt ihjäl en fem eller sex år gammal flicka.

– Det var ett ledningsbeslut. Jag fick inte släppa ut någon levande, mitt uppdrag var att döda vad som helst som kom i min väg.
https://omni.se/t/ryska-reaktioner/10029e67-3a4c-4f29-8930-95026041532f
https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-04-18-23/index.html (ofta betalvägg)

Citat:
Gulagu.net - projektet publicerade tidigare erkännanden av två före detta straffångar som åkte till Ukraina för att slåss för Wagnergruppen. Här är vad de sa:

Azamat Uldarov och Alexey Savichev benådades genom Putins dekret. De hade ledande befattningar i legosoldatgruppen.

Savichev delade med sig av följande historia: i januari 2023 kastade han i Bakhmut 30 granater i en grop fylld med dödade och skadade ryssar och ukrainare och brände sedan kropparna. Den ex-fånge dödade också 10 tonåringar och mer än 20 obeväpnade ukrainare på kommandoorder.

Uldarov sa att han fick order om att döda barn i Soledar och Bakhmut. Han mindes ett fall när han mördade en ung flicka: "Hon var 5-6 år gammal, och jag sköt henne, du vet, för att bekräfta dödandet."
(googleöversatt)
https://novayagazeta.eu/articles/2023/04/17/ukraine-opens-investigation-following-gulagu-net-interview-with-two-ex-wagner-group-fighters-en-news
Senast redigerad av Taggad 2023-04-18 kl. 11:39.
Citera
2023-04-18, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Det är mindre än ett år till nästa presidentval
Ryska presidentval är verkligen ospännande. Det enda frågetecknet är väl om kreml beslutat att puttler vinner med 89 eller 91% av rösterna. Men effektiva är de, ingen behöver rösta och ingen behöver räkna rösterna då både resultatet och valdeltagandet satts på förhand efter noga övervägande. Pinsamt för barnamördare v.puttin att han måste fuska trots att han är den enda kandidaten.
Citera
2023-04-18, 10:58
Medlem
raskenss avatar
Svenska instruktörer i England. Man blir stolt och rörd:

https://twitter.com/front_ukrainian/status/1648164518596337666?s=20
Citera
2023-04-18, 10:59
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ja men det är tyvärr nog inte realistisk. Jag tror inte vi vaknat en morgon till en förändrad Putin. Och vi vet bara det vi vet och det är Putins inställning idag. Vad tror du på för realistisk lösning ?

Sett utifrån ryss-lands problem idag och Ukrainas uppbyggnad och förväntade offensiv, med vapen från väst?
Ja du förstår nog.
ryssar kan packa sina säckar. Ukraina kommer inte göra om misstaget från 2014 eller tidigare.
Man kommer ge folket i oblsaten en chans. Ukraina eller ryss-land.
Säger man ryss-land, packa och följ med ryssarna.
Sedan kommer tidernas gränsskydd byggas.
Senast redigerad av attog 2023-04-18 kl. 11:06.
Citera
2023-04-18, 11:00
Medlem
Citat:
Som folkmordsrepubliken Kina på 70-talet då man invaderade Vietnam, fick storstryk och presenterade det som en vinst (och då kineserna inte får läsa annat än kommunistpropaganda så funkade det).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in