Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-18, 01:30
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ylisar

1. Kvinnor ska jobba & försörja sig & inte leva på männen, män ska dela hushållsarbetet osv. /.. / Och ja, Amanda ska ha en stor eloge, jag gillar henne som deltagare, hon bidrar jävligt mycket, men hon blev ju med hatad av denna tjejpakt när hon var i lag Syd.

2. Ja det var nog efter jag slutade kolla på gränslandet, när jag slutade så var det Elin som ville vara back seat driver på hur allt skulle göras med det där bygget. Har börjat kolla på de senaste avsnitten igen & då är Zeki fortfarande rätt hårt på om att Elin är lat som fan, ingen som verkar motsätta sig det, inte ens Elin då.

1. Nu är det här ingen tråd om varken könsstereotyper, könsroller eller könsmaktsordning. Det handlar snarare om, att Amanda har erfarenhet av vildmarkslivet - till skillnad från bl.a Fabian, som älskar vara hemma och dammsuga i stan (se hans demo).
Att hon tog huvudansvaret för fisket och lärde upp gubbarna är inget som helst märkvärdigt.

2. Vad Zeki säger är väl värt lika mycket som det katten lägger på lådan. Faktum kvarstår - Elin ville fixa taket, Zeki satte sig på tvären och ställde till en scen om att väggen måste gå före, deltagare blev således genomblöta först och en av dem som redan var nedsatt, fick åka hem. På honom är det bara käften som går.
2023-04-18, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
1. Nu är det här ingen tråd om varken könsstereotyper, könsroller eller könsmaktsordning. Det handlar snarare om, att Amanda har erfarenhet av vildmarkslivet - till skillnad från bl.a Fabian, som älskar vara hemma och dammsuga i stan (se hans demo).
Att hon tog huvudansvaret för fisket och lärde upp gubbarna är inget som helst märkvärdigt.

2. Vad Zeki säger är väl värt lika mycket som det katten lägger på lådan. Faktum kvarstår - Elin ville fixa taket, Zeki satte sig på tvären och ställde till en scen om att väggen måste gå före, deltagare blev således genomblöta först och en av dem som redan var nedsatt, fick åka hem. På honom är det bara käften som går.

Jag vet inte varför du tar upp Amandas resa i gamla lag Nord dock när jag specifikt pratar om BB-paktens hyckleri. Har som sagt inget ont att säga om Amanda överhuvudtaget.

Så varför tog då inte Elin hand om taket om nu Zeki fixade väggarna? Rätta mig om jag har fel, men det var inte särskilt stort bygge det verkade handla om. Ja han är inte typen som kommer ta ansvar för några av hans brister - det hör också till den stereotyp han är.
2023-04-18, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ylisar
då är Zeki fortfarande rätt hårt på om att Elin är lat som fan

För att hon är lat som fan.
2023-04-18, 05:41
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
För att hon är lat som fan.
Den som är lat är ju Zeki som jämt sitter i en av vilstolarna och har mage att klaga på att Elin är lat. Han som sa't han va't!
2023-04-18, 06:02
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jag har inte mycket till övers varken för Elin eller Zeki men blir det kamp mellan dem ja då vill jag oändligt mycket hellre se Elin vinna över Zeki än tvärtom. Det skulle garanterat bli ett av de allra festligaste ögonblick i hela Robinsons TV-historia. Ja om inte rent av det allra mest sevärda bäst om det skulle bli i "hålla ihop" Får Elin välja så blir det nog just den grenen eftersom Zeki visat sig fena med elden och slog ju Elin innan i klosstapling. Stor muskelmassa har ju visat sig vara en nackdel i statiskt så
Tis 18/4
G
2023-04-18, 06:04
Medlem
Kuddkrigares avatar
Zeki låter som en kulspruta när han pratar.
Ratatatatatatatatata!!!

Tur att man kan stänga av ljudet. Lider med de på Gränslandet som inte kunde det.
.
2023-04-18, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej för hon fixar inte det sociala spelet. Hon gjorde sig oomtyckt i Syd och hon har gjort sig oomtyckt i Nord hos alla utom Erik.

Christoffer fixar det sociala spelet genom att fixa tjejkompisar i en stor pakt.

Men en Robinson är han inte!
2023-04-18, 07:53
Medlem
Skönt att pussy-katten Erik nu är måltavla. Han kommer få det tungt att stanna kvar, likaså Amanda, Oscar, Marcus. Är du för bra åker du. Gör istället som bögen och BB gänget ligga och sola och låt andra göra jobbet. Skit I att alla könsroller blir besannade 🐱🐱 alltid en soffpotatis som glider i bakvattnet som vinner.
2023-04-18, 08:20
Medlem
greta75s avatar
Helt sinnessjukt men jag tycker om alla som är kvar i årets Robinson (förutom de två tanterna).

Sjukt hög nivå i år med bra smarta människor som aldrig tappar det.

Självklart är favoriten fortfarande Alva.
Senast redigerad av greta75 2023-04-18 kl. 08:22.
2023-04-18, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Man är inget barn om man är 23.

Jo, mentalt är många fortf. barn i den åldern
2023-04-18, 09:22
Medlem
Naghinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Det behöver inte alls vara något konstigt här. Erik och exfrun har barn ihop. De skilde sig för 10 år sen, barnen kanske står skrivna hos honom efter det, och exfrun skriven någon annastans.

Erik träffar en ny kvinna, de gifter sig, hon tar hans efternamn och de köper en bostad ihop. Även Eriks son skrivs här, eftersom en ung myndig person ofta bor kvar hos sin förälder/sina föräldrar ett tag innan de flyttar hemifrån.

Jo MEN kvinnan som Erik är gift med och som står skriven på samma adress som honom är ju kvinnan har har barn med... Det är alltså inte någon ny kvinna.
2023-04-18, 09:34
Medlem
Naghinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Fattar inte heller grejen med Fabian. Antar att han är castad för sina vilda idéer om sig själv, men blir pinsamt när man inser att han menar allvar. Precis som med Valle förra säsongen, absolut. Ocharmiga. Verkar tyvärr vara lika korkade bägge två, dessvärre. Dennis den äldre gillar jag skarpt. Söt. Glad gubbe med humor och självdistans! 😊👍

Precis! De som försvarar honom här i tråden är själva män och det är ju inte någon nyhet direkt att män alltid håller varandra om ryggen oavsett hur illa de beter sig.

Återkommande tema här och i andra trådar på FB är för övrigt snubbar som gång på gång ger uttryck för både sexistiska åsikter och kvinnohat. FB verkar vara en samlingsplats för hatiska män som inte har ngt bättre för sig i livet och det verkar vara någon tävling i vem som kan skriva mest nedvärderande kommentarer om kvinnor och deras utseende. Detta speglar iof bara hur samhället ser ut i övrigt med den ojämnlikhet, sexism och toxisk maskulinitet som råder.

Användaren wihnei14 som du argumenterat med här ovan är ju också ett praktexempel på en man som har förlegade åsikter om kvinnor och som också tror att han har tolkningsföreträde för en grupp han själva inte tillhör. Tröttsamt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in