Citat:
Ursprungligen postat av
Ylisar
1. Kvinnor ska jobba & försörja sig & inte leva på männen, män ska dela hushållsarbetet osv. /.. / Och ja, Amanda ska ha en stor eloge, jag gillar henne som deltagare, hon bidrar jävligt mycket, men hon blev ju med hatad av denna tjejpakt när hon var i lag Syd.
2. Ja det var nog efter jag slutade kolla på gränslandet, när jag slutade så var det Elin som ville vara back seat driver på hur allt skulle göras med det där bygget. Har börjat kolla på de senaste avsnitten igen & då är Zeki fortfarande rätt hårt på om att Elin är lat som fan, ingen som verkar motsätta sig det, inte ens Elin då.
1. Nu är det här ingen tråd om varken könsstereotyper, könsroller eller könsmaktsordning. Det handlar snarare om, att Amanda har erfarenhet av vildmarkslivet - till skillnad från bl.a Fabian, som älskar vara hemma och dammsuga i stan (se hans demo).
Att hon tog huvudansvaret för fisket och lärde upp gubbarna är inget som helst märkvärdigt.
2. Vad Zeki säger är väl värt lika mycket som det katten lägger på lådan. Faktum kvarstår - Elin ville fixa taket, Zeki satte sig på tvären och ställde till en scen om att väggen måste gå före, deltagare blev således genomblöta först och en av dem som redan var nedsatt, fick åka hem. På honom är det bara käften som går.