2023-04-17, 22:32
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneMinuteSilence
Ska bara ta ett exempel som jag hade gjort om jag behövt ansöka om soc.

1. Bostadsrätten hade jag skrivit över på en anhörig, månader innan jag ansökt. Sedan bott kvar som inneboende. Gåva. Sen får man tillbaka den när man slutat gå på soc.

2. Mitt sparkapital ca 200k, hade jag antingen "gett bort" i gåva till samma anhöriga (Som jag givetvis va skyldig dessa pengar) alternativt köpt fysiskt guld, som såklart blir "stulet" innan ansökan. Hade behållt 30k innan jag ansöker, och levt på 10k i månaden, 3 månader innan ansökan. Klockrena kontoutdrag.

Detta är bara några exempel på hur man kan kringgå deras tramsregler.

Nu är ju dock varken Alva eller Alex särskilt skarpa, och de har inget kapital att gömma undan heller, så...

Man behöver även gå på deras besök, hålla tider med ansökningar, aktivt söka jobb och redovisa dessa innan ett visst datum varje månad.
Den här tjejen klarade inte ens av att lägga ut en färdig youtubevideo på två månader ”för att hon led av psykisk ohälsa” (låg på ett hotellrum i Gbg och drog tjack med Alex). Nej hon skulle inte orka med alla krav ett socbidrag för med sig. Hon orkar inga krav förutom dom Alex har på henne.
Citera
2023-04-17, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
När är nästa häktes förhandling?

Det kommer mer två veckors intervaller men vi får väl inte reda på några detaljer förensörens FUPen är framme.
Citera
2023-04-17, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boanders266
Det kommer mer två veckors intervaller men vi får väl inte reda på några detaljer förensörens FUPen är framme.
Jo jag vet men det borde vara dags för förhandling igen när som. Och blir det åtal så kommer ju sakframställan med en hel del info från åklagaren, ganska långt före Fupen.
Citera
2023-04-17, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Man behöver även gå på deras besök, hålla tider med ansökningar, aktivt söka jobb och redovisa dessa innan ett visst datum varje månad.
Den här tjejen klarade inte ens av att lägga ut en färdig youtubevideo på två månader ”för att hon led av psykisk ohälsa” (låg på ett hotellrum i Gbg och drog tjack med Alex). Nej hon skulle inte orka med alla krav ett socbidrag för med sig. Hon orkar inga krav förutom dom Alex har på henne.
Ja och hon har inga papper på att hon är sjuk på ngt sätt eller skulle ha nedsatt arbetsförmåga. Så hon hade åkt rakt in i ett program via arbetsförmedlingen på heltid! Man behöver inte bara söka jobb och fylla i en ansökan nuförtiden. Är du fullt frisk (på pappret) är det en jävla massa krav på dig. Det är andra tider nu, det är inte bara till att fylla i ett papper, gå och dagdriva och få in pengar på kontot längre!

Som du säger. Hon klarar inte ett enda krav. Tror inte ens hon hade pallat att lyfta luren för att boka ett möte med en handläggare till att börja med!
Citera
2023-04-17, 23:07
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Man kan undra varför hon postar dessa inlägg. För vem liksom? Alex kommer aldrig se dem. Och alla andra blockar hon. Så det är verkligen till ingen nytta, bara rakt ut i tomma intet! Bättre hon gör ett stort collage med massa bilder på honom, och klär en hel vägg hemma hos familjen Berg!
För på sociala medier är det ingen som bryr sig om gamla bilder på honom från Turkiet som är missvisande med tanke på hur han ser ut på riktigt nu i dagsläget!

Hon lurar ingen! Hon har köpt följare och likes, behåller de 10 kommentarerna från hennes kompisar som hyllar henne och hennes kåkfarar-snubbe resten tar hon bort sedan begränsar hon kommentarerna så man inte kan skriva mer.
Citera
2023-04-17, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Hon lurar ingen! Hon har köpt följare och likes, behåller de 10 kommentarerna från hennes kompisar som hyllar henne och hennes kåkfarar-snubbe resten tar hon bort sedan begränsar hon kommentarerna så man inte kan skriva mer.
Ja jag vet. Tur att alla andra vet också! Finns nog ingen kvar som inte genomskådat henne vid det här laget! Vet inte hur många kommentarer hon tagit bort jag skrivit senaste året, men vet att det är varenda en iaf! På alla plattformar! Man vet vad hon går för. Kommer ihåg när hon skapade ”fan konton” till sig själv. Och kärleks bombade sig själv från de kontona hahaha! Och när hon fick kontroll över Alex Instagram. Helt plötsligt kom det kärleksfulla kommentarer från honom till henne, vilket det aldrig någonsin gjort tidigare under deras förhållande! Hahaha allt e så genomskinligt!
Tror verkligen på det ngn skrev här i tråden innan idag. Att hon mkt väl kan sitta och skicka brev till Alex, och låtsa hon är någon annan, ett flörtigt fan, med riktigt snygga bilder. För att se om han ger ngn respons, och vart hon har honom. Hon måste ju vara livrädd. Det var ju så de träffades när det begav sig!
Citera
2023-04-18, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Pinsam brud som skriver massa inlägg om #freeceesay och #älskardig osv. Sen sitta och ta bort och begränsa alla kommentarer som är negativa eller ifrågasättande så det ska se ut som folk är positiva och han/dom har ett stöd.

WT-brud som diggar snubbar som skulle kunna klappa på kvinnor, fy fan vilken patetisk människa.

Håller med dig! Jag skäms ögonen ur mig varje gång jag läser hennes #freeceesay hashtag - aldrig fattat det där med folk som skriver ut free, man ba aa men de kmr hjälpa 👍🏽 jag undrar om hon har LIITTEEN självinsikt pga att hon begränsar kommentarerna? För om hon inte bryr sig o anser att hon har rätt i de hela borde hon ju kunna möta o konfrontera dom som ifrågasätter o talar ut sanningen? Hon sa i loka brunns interjuv att hon inte bryr sig om det elaka kommentarerna hon får men att hon blir ledsen för Alex för att (som hon påstod det) VUXNA människor mobbar Alex som är sjuk pga sitt beroende.. Jag vill såå gärna att Alva låter en kommentera fritt o fråga henne då. Varför lägger du ut videos/bilder på din såkallade man om du vet att han är helt väck? Man ser ju att han är helt sne av alla droger men ändå väljer DU SJÄLVMANT ATT LÄGGA UPP PÅ HNM hur messy han än ser ut? Om inte alva hade lekt paparazzi o lagt upp på Alex överallt kanske folk inte hade vetat hur pass illa det är med hans beroende, har du tänkt på de ngngång efterblivna alva? Under tiden jag umgicks med Alex va han noll aktiv på social medier när han va i sina drogrusher o ville han posta ngt så sa folket omkring hnm om ngt såg pundigt ut, men såna vänner har Alex pundat bort o kvar blev hans karma, Alva i sin besatta era. Alex biggest fan! Säger ju att dom 2 har en 1 sak gemensamt som håller dom ihop o det är att båda DÖÖÖÖR för Alex.
Senast redigerad av Batguurl 2023-04-18 kl. 00:43.
Citera
2023-04-18, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues

Hahahahaha du är så fucking klockren ,ALLTID! 💯
Citera
2023-04-18, 00:48
Medlem
Citat:
Man kan undra varför hon postar dessa inlägg. För vem liksom? Alex kommer aldrig se dem. Och alla andra blockar hon. Så det är verkligen till ingen nytta, bara rakt ut i tomma intet! Bättre hon gör ett stort collage med massa bilder på honom, och klär en hel vägg hemma hos familjen Berg!
För på sociala medier är det ingen som bryr sig om gamla bilder på honom från Turkiet som är missvisande med tanke på hur han ser ut på riktigt nu i dagsläget!

Hahahahaha jag gråter… *GILLA* Hon vill bara skryta om hennes man o deras misslyckade, Turkiet resor. Det bästa va när hon ba ” vi satt faktiskt precis o kollade på resor till Turkiet när Alex blev gripen ” hon ville såååå gärna berätta för alla att dom planerade en till svettig semester till Turkiet. Vilken bra idé Alva, för Alex har inte bygg upp en etablerad knark kranar där lr? Ska han få återfall i Turkiet igen? Ärligt talat säga vad man vill om Alex alla vet ju hur han är men HUR O VAD SER HAN HOS ALVA? Hon är ju på riktigt hjärnskadad o tappad på alla håll o kanter. Hennes ansikte är fyrkantig som qugmaire i familj Guy lr hur han stavas 😂😭😭
Citera
2023-04-18, 06:48
Medlem
moment-of-truths avatar
Vad är Alex misstänkt för nu?
Kom han inte nyss ut från kåken?
Citera
2023-04-18, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batguurl
Håller med dig! Jag skäms ögonen ur mig varje gång jag läser hennes #freeceesay hashtag - aldrig fattat det där med folk som skriver ut free, man ba aa men de kmr hjälpa 👍🏽 jag undrar om hon har LIITTEEN självinsikt pga att hon begränsar kommentarerna? För om hon inte bryr sig o anser att hon har rätt i de hela borde hon ju kunna möta o konfrontera dom som ifrågasätter o talar ut sanningen? Hon sa i loka brunns interjuv att hon inte bryr sig om det elaka kommentarerna hon får men att hon blir ledsen för Alex för att (som hon påstod det) VUXNA människor mobbar Alex som är sjuk pga sitt beroende.. Jag vill såå gärna att Alva låter en kommentera fritt o fråga henne då. Varför lägger du ut videos/bilder på din såkallade man om du vet att han är helt väck? Man ser ju att han är helt sne av alla droger men ändå väljer DU SJÄLVMANT ATT LÄGGA UPP PÅ HNM hur messy han än ser ut? Om inte alva hade lekt paparazzi o lagt upp på Alex överallt kanske folk inte hade vetat hur pass illa det är med hans beroende, har du tänkt på de ngngång efterblivna alva? Under tiden jag umgicks med Alex va han noll aktiv på social medier när han va i sina drogrusher o ville han posta ngt så sa folket omkring hnm om ngt såg pundigt ut, men såna vänner har Alex pundat bort o kvar blev hans karma, Alva i sin besatta era. Alex biggest fan! Säger ju att dom 2 har en 1 sak gemensamt som håller dom ihop o det är att båda DÖÖÖÖR för Alex.
Du har så rätt i dessa två saker! Hon som inte bryr sig ett skit borde utan problem kunna möta kommentarer och hantera hat! Mytomanen. Kommer ihåg när Alex hade live en gång och hon vägrade vara inne i mer än ett par sekunder pga att hon inte klarade av alla elaka kommentarer. Hon spotta så mkt lögner hos Lokal sist så det inte är klokt!
Sen det sorgliga.
Hon påstår att hon bryr sig om Alex mående och det är synd om honom att folk hånar honom och skrattar, kommenterar osv. Men hon som står honom närmast, som ska vara hans person på jorden, hjälpa honom, stötta honom. Hon, det är endast hon som lägger ut på honom när han är i sitt sämsta skick, ingen annan! Gång på gång, ibland garvar hon till skiten också och tycker att Alex är lite ball och gullig! Det är bara hon som bjuder in allmänheten till att kolla på hans förfall! Som du säger, Alex lägger inte ut jätte mkt själv, och har aldrig varit riktigt glad för sociala medier. (Med undantag för ngr psykos videos där han inte vet var han har röven)
Men Alva vet precis vad hon gör. Hon är inte helt jävla väck när hon gör bort sin man inför alla, hon är helt medveten om vad hon gör. Riktig Gangsta Wife det! Vilken mardröm till flickvän hon är, fyfan alltså. Kan inte tänka mig ett större svek, än att bli uthängd av min partner när jag är i mitt sämsta skick djupt på botten!
Hon är så jävla genom rutten. Sitta hos Lokal och låtsa hon tycker synd om honom. Hon kan inte tycka synd. Börjar på allvar tro att hon har ngn form av empati störning. Som sociopater brukar ha!
Citera
2023-04-18, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sticklas187
Är dessa två gifta i verkligheten?
Jag tror herren glömmer henne ganska fort efter att ha fått några brev av borderline brudar på kåken, om han nu vågar svara på dom av rädsla av att det är Alva som trollar
Hur ska hon trolla? Han lär väl märka att det är Alva som trollar när han skriver på brevet vem det ska till? Eller hur tänker du?😂 att hon skaffar fejk identitet och adress?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in