2023-04-17, 16:29
Medlem
zombie-nations avatar
Kom att tänka på en kompis jag hade som var pigg och alert men i tio år klagade på ont i magen och bihålorna. Han vägrade gå till läkaren. När han till slut gick var det raka vägen till sjukhuset och död väldigt snabbt, han var full med cancer. Då hade nog cancern varit väldigt långsam men kommit till en kritisk punkt.

Sedan kan man ju ha en tumör som råkar växa in i något absolut livsviktigt så att man dör av det. Som kanske gått att operera om den satt lite annorlunda.

Eller också är man i så dåligt skick när de hittar cancern att man inte klarar av behandling.

Klart det finns genetisk testning för viss typ av cancer, den som påstår det inte gör det har inte förstått. Man tror pga man ser mönster, att viss cancer är ärftlig men man vet inte generna än, sedan annan vet man generna och kan varna personen. Det betyder inte att man överlever. En kompis kompis fick en ärftlig cancer och den gick fort, men det var inte en botbar cancer oberoende när man hittar den. Dog vid 30 och var frisk innan.
Citera
2023-04-17, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
Dom var mer sjuka, och eftersom dom inte levde så länge som vi gör, så var det ytterst få som fick cancer.

Jag har ingen källa på det, det är som jag tror, men det verkar rimligt.

Men jag har. Cancer har varit ett gissel allt sedan mänsklighetens gryning. Ett antal Faroner hade cancer. Napoleon Bonaparte hade magcancer, Sotare i England var föremål för en undersökning under 1700-1800 då de ofta dog i lungcancer. Flera kända kungar hade bla levercancer. Man har tom hittat rester av cancerceller i dinosaurieben. Men det var först vid 1850 talet man började ana vad det rörde sig om när man kunde diagnostisera blodcancer(leukemi). Men först efter man dött, men ändå..
Citera
2023-04-17, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Vad är det jag nämner som gör att man lever i skräck? Äta nyttigt, vara ute i friska luften så mycket det går, regelbundna hälsokontroller osv.

Har man själv inte dessa rutiner och inte heller klarar av att gå över till de rutinerna så kan man åtminstone se till att ens barn får rutinerna från början. De kommer inte tycka att det är skräckfyllt.

I princip säger du att man klarar sig OM man gör si eller så... Vilket inte är sant. Det finns ingen garanti för något när det gäller sjukdomar. Oavsett vad man gör. Man har fått sina spelkort redan vid befruktningen. Visst man kanske kan fördröja insjuknade något eller några år men inte undvika. Annat än på marginalen. Och vad som är RÄTT leverne för dig behöver inte vara rätt för någon annan. Min poäng är att man inte ska tvinga sitt barn eller sig själv i en avskärmad tunnel för att man kanske kan få något som men som man inte ens vet om man har anlag för att få.

Gör det du vill då är du lycklig och lever bra så länge du lever. OAVSETT konsekvens. Det kallas att leva fullt ut.
Citera
2023-04-17, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woundsinmysalt
Att människan, en apex predator, med ett hyperkarnivoriskt matsmältningssystem skulle ha kraftiga problem att bara livnära sig på protein är total BS. Kött är människans naturliga kost. Karnivorer blir inte sjuka, dem botar sina västerländska sjukdomar de fått från sin västerländska plantbaserade och processade kost. Till och med husdjur som matas med samma skit får våra sjukdomar.

Har själv gått från döende i ett par autoimmuna sjukdomar till kärnfrisk på att bara äta rå animalisk föda, främst rått kött. Snabbt gick det också, 3 månader bara och nu inne på mitt 5 år utan att se röken av "kraftiga problem".

Du är väl ett unikum då. Vi är extrem många som mår bättre av en välbalanserad kost. Med vitaminer och mineraler. Skillnaden mellan karnivorer(kattdjur, hundar osv) och människan är ju att människan inte kan tillverka viktiga vitamin i kroppen och det måste tillföras. Exempelvis C vitamin. Bla därav blir många sjuka.
Citera
2023-04-17, 16:46
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Citat:
Kan vi inte lägga ner härskartekniken så fort någon är av en annan åsikt. Mycket utav det från dig idag. Påståendet kommer från doktorer som forskar i det. Och dem är nu hundratusentals doktorer världen över som delar samma oro. Börja med att t.ex. kolla in Dr. Henry Ealy inom ämnet.

Härskarteknik? Att jag vill ha lite FAKTA och inga lögner? "Dr" Ealy är inte dr. Han är inte läkare.

"I am a licensed Naturopathic Doctor with over 20 years of clinical experience. "

"Majoriteten av den naturopatiska medicinen är pseudovetenskap, och många utövare har blivit anklagade för kvacksalveri."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Naturopatisk_medicin
Citera
2023-04-17, 16:46
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Läs på eller håll käft fåret. Din okunskap dödar människor.

Läs på eller håll käft själv. Får. Din och de dinas okunskap dödar människor.
Citera
2023-04-17, 16:48
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Med nanopartiklar menar jag nanopartiklar retard. Gå in på Pfizers hemsida. Ladda ner säkerhetsdatabladet som listar innehållet och den toxikologiska rapporten för vaccinet. Tryck ctrl f. Skriv in nanopartiklar. Läs på.

När man frågar om saker som är allmänkunskap för alla som är pålästa så är allt man gör att visa sin svagbegåvning. Är du stolt över att vara simpel? Fråga inte mig saker igen innan du gjort basic abc research.

Gjort research? Du vet inte vad forskning är.
Citera
2023-04-17, 17:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HalvardHalvHuve
Härskarteknik? Att jag vill ha lite FAKTA och inga lögner? "Dr" Ealy är inte dr. Han är inte läkare.

"I am a licensed Naturopathic Doctor with over 20 years of clinical experience. "

"Majoriteten av den naturopatiska medicinen är pseudovetenskap, och många utövare har blivit anklagade för kvacksalveri."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Naturopatisk_medicin

🤦‍♂️ Bra då har vi båda konstaterat att han är en doktor. Sen att det finns hundratals grenar och ordet klingar annorlunda för dig är ditt problem.
Citera
2023-04-17, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
En person jag känner ytligt gick nyligen bort i cancer.
Han gick sällan till doktorn.
Bara åtta dagar innan kände han ingenting .
Varken rökte eller drack så visst blev jag förvånad.
Rörde på sig och var allmänt sund.
Hur kan vissa vältränade eller tränade människor plötligt dö av cancer?
Exempelvis Linda Haglund.
Läskigt påminner om att man är dödlig men kan kanske må bättre och förlänga livet lite.

Det är blandat och extremt komplicerat.

Det här tyckte jag var intresserant och det kan man spekulera lite kring.

Det gjordes ett reportage om en vitenamesisk man som levde ensam i bushen i typ hela sitt liv (40 år).
Rörde på sig mycket dagligen, inga droger, socker, kemikalier, smal. En livstil som på många sätt skulle kunna kallas "optimal".

Han flyttade tillbaka till civilisationen och inom 8 år var han död.

A 'real-life Tarzan' who lived in the Vietnamese jungle for 40 years has died of liver cancer aged 52 - eight years after he returned to the 'civilised world'

Cerezo said eating processed foods and sometimes even drinking alcohol probably had drastic effects on his health

Fundera på den..
Citera
2023-04-17, 17:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
En person jag känner ytligt gick nyligen bort i cancer.
Han gick sällan till doktorn.
Bara åtta dagar innan kände han ingenting .
Varken rökte eller drack så visst blev jag förvånad.
Rörde på sig och var allmänt sund.
Hur kan vissa vältränade eller tränade människor plötligt dö av cancer?
Exempelvis Linda Haglund.
Läskigt påminner om att man är dödlig men kan kanske må bättre och förlänga livet lite.
Då förstår man att all slags extra "försiktighet" med kroppen bara är strunt ju.
Banta och allt det där.
Hade en lärare som var super SUPER fet hela högstadiet och sen berättade de nya eleverna att hon var super smal.
Det är ju sant då.
Som Triss. Plötsligt får man till det.
Är det inte konstigt att t.ex. Ronaldinho har sådan talang i kanske 3 år och sedan återvänder den aldrig...
ALDRIG.
Då är man ju bra vrickad att ens förmå det från första början? Finns många exempel inom sport och fitness. Lita aldrig på såna som BEHÖVER ta hand om sitt. Det är ju redan tok fel på dessa då.
Senast redigerad av Forthenord 2023-04-17 kl. 17:25.
Citera
2023-04-17, 17:23
Medlem
Citat:
Inte direkt, kolla in carnivore communityn som botar varenda västerländsk sjukdom vi har, vi är miljontals som är/blir kärnfriska.

Dr Shawn Baker har bra community. Checka in den på revero.com

Hur får man i sig vitaminer och mineraler? Menar du att man inte behöver dessa?
Citera
2023-04-17, 17:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Hur får man i sig vitaminer och mineraler? Menar du att man inte behöver dessa?
Alla vitaminer och mineraler finner man i animalisk kost. Det är till och med bästa näringskällan för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in