2023-04-17, 15:46
Medlem
Tycker man hör allt mindre nu om att Bakhmut skulle falla.

Ändå har Ryssland satt in så stora resurser. Vad skall man göra egentligen när man har annexerat områden och kallar dom ryska, samtidigt som man inte behärskar dessa områden.

Det går ju inte alls ihop.
Citera
2023-04-17, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
#Wagner fighter: “The girl was 5 or 6. I shot her in the head… We had the orders: no one can leave #Bakhmut

https://mobile.twitter.com/olex_scherba/status/1647940055837601793

Det finns inga ord för de krigsbrott ryssland satt i system, naturligtvis bidrar sånt här till en otroligt stark försvarslust i Ukraina. Ryssland är helt rökt som nation efter detta.

Ingen kan på allvar tro att Ukrainare tänker sig förhandla med de ryska våldtäktsbarbarerna. Fullständig militär seger över ryssland är det som gäller.
Citera
2023-04-17, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det är också tråkigt och gör tråden oläslig. Bäst skulle det vara om trollen ignorerades.

Jag blockar och emellanåt är hela sidor helt tomma. :-) Slår av adblocker ibland och möts av eländigt "bjäbb". Fattar inte hur ni orkar sitta och svara samma personer med inlärningsproblem gång på gång. Nästan så man undrar var inlärningsproblematiken ligger.

Men de gånger jag har gått igenom ett par i min lista har de varit avstängda. Problemet med moderering på Flashback ligger nog mest i att det sker i efterhand. Laddar man om en tråd ofta ser man ju det som ännu inte modererats.

För att anknyta till ämnet. "psychicsailor" skrev att Ukraina inte tog hand om problemet i sitt territorium, alltså rebellerna i Donbas. Som om det var en legitim orsak till invasionen. Men det känns som en diskussionsfälla enbart. Rebellerna var ju ryssar och och beväpnade av ryska armén. Och hade Ukraina slagit till ännu hårdare hade invasionen bara kommit tidigare.
Citera
2023-04-17, 15:54
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
De tycktes mest fungera som "spärrförband" pprecis i början av kriget och ett tag i donbass, och en betydande del i "slaget om tiktock"....

Inte heller tycks det varit särdeles många av dem i ukraina

https://en.wikipedia.org/wiki/Kadyrovites

Det blev färre efter kadyrovs " misstänkta förgiftning " och efterföljande njurproblem .
Citera
2023-04-17, 15:54
Bannlyst
Vilka stolpskott!

De är födda och uppvuxna i skitlandet Ryssland. Och står nu i grupp och bölar över att de har blivit lurade, inte har några befäl, att de har blivit bestulna på sina identitetshandlingar, att de tvingas kriga, och att de har dålig utrustning.

Vad fan trodde dom?
Citera
2023-04-17, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Lite ögongodis i väntan på offensiven. Amerikansk promo för Stridsvagn 122.

Sweden Sends World's Greatest Main Battle Tanks to Ukraine
https://www.youtube.com/watch?v=Nj_oIpsYIiA

Tack för länken. Det blir bra grejor att röja rent nere i Ukraina med.

Som jag skrivit tidigare.
Sverige har tur med timingen.
Pål Jonsson är rätt man på rätt plats vid rätt tidpunkt! Bra för både Sverige och Ukraina. En förvarsminister i tiden....
Citera
2023-04-17, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Är realist. Gör lite googlande och få fram något som inte skrivits av västerländskt eller österländsk vanlig propaganda media så du får dig en korrekt uppfattning om situationen.

Och den korrekta bilden får du fram vatnik? Har du ens tillgång till Google?

Wikipedia hotar Peskov , Putin med anhang att stämma eller förbjuda för att verkligheten beskrivs där, inte den ryzka tvärtom beskrivningen..
Pajaser!
Citera
2023-04-17, 16:04
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Tycker man hör allt mindre nu om att Bakhmut skulle falla.

Ändå har Ryssland satt in så stora resurser. Vad skall man göra egentligen när man har annexerat områden och kallar dom ryska, samtidigt som man inte behärskar dessa områden.

Det går ju inte alls ihop.
Nä, ingen som begriper vad de vill uppnå. Helt ärligt tror jag inte ryssen själv vet.
Det har blivit bestämt på något sammanträde att Bakhmut skall tas och då är det bara så.

Lyd order eller få problem. Stora problem. Det vet varenda jävel i homofederationen
Citera
2023-04-17, 16:07
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Jag blockar och emellanåt är hela sidor helt tomma. :-) Slår av adblocker ibland och möts av eländigt "bjäbb". Fattar inte hur ni orkar sitta och svara samma personer med inlärningsproblem gång på gång. Nästan så man undrar var inlärningsproblematiken ligger.

Men de gånger jag har gått igenom ett par i min lista har de varit avstängda. Problemet med moderering på Flashback ligger nog mest i att det sker i efterhand. Laddar man om en tråd ofta ser man ju det som ännu inte modererats.

För att anknyta till ämnet. "psychicsailor" skrev att Ukraina inte tog hand om problemet i sitt territorium, alltså rebellerna i Donbas. Som om det var en legitim orsak till invasionen. Men det känns som en diskussionsfälla enbart. Rebellerna var ju ryssar och och beväpnade av ryska armén. Och hade Ukraina slagit till ännu hårdare hade invasionen bara kommit tidigare.
Ukraina var inte kapabla att hantera problemet med "absolut inte ryska soldater" beväpnade med stridsfordon och flygplan som de tydlighet köpt på överskotsbolaget.

Den demokratiska världen agerade motvilligt och långsamt. Vårat samarbete är på många sätt bristfälligt eftersom vi också motarbetar varandra enligt regelverket för den fria marknaden.

Det finns en massa globala organisationer men dessa är ofta infiltered av diktaturer eller baserar sig på att man köper sin plats på olika sätt.

Vi hade reagerat kraftfullt redan när Georgien blev invaderat. Hade vi gett Ukraina samma stöd 2014 som vi ger idag så skulle vi inte ha dagens problem.
Citera
2023-04-17, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ryska armen har historiskt alltid systematiskt mördat torterat och våldtagit sina egna soldater. Det är inge nytt här är ett exempel:

https://www.rferl.org/a/women-russian-military-field-wife/32342221.html

Hur tänker ni fira när 200000 ryska soldater stupat i Kriget? Det blir nog champagne.

Jag funderar på att göra som de där värdelösa, pissryzzka, officerarna gjorde, samma dag som de invaderade Ukraina..

Boka bord på nån av de bästa restaurangerna i centrala Kiev.

Skillnaden är att jag kommer att bli serverad, både matbit och dryck.
Citera
2023-04-17, 16:14
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Vilka stolpskott!

De är födda och uppvuxna i skitlandet Ryssland. Och står nu i grupp och bölar över att de har blivit lurade, inte har några befäl, att de har blivit bestulna på sina identitetshandlingar, att de tvingas kriga, och att de har dålig utrustning.

Vad fan trodde dom?
Man kan notera att de aldrig bölar över de fruktansvärda saker som de beordras att göra.
Citera
2023-04-17, 16:18
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Är realist. Gör lite googlande och få fram något som inte skrivits av västerländskt eller österländsk vanlig propaganda media så du får dig en korrekt uppfattning om situationen.
Ska man avsiktligt leta efter overifierade troll nyheter? Vad skulle vara syftet med en sådan aktivitet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in