2023-04-16, 16:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
nja 8 år sen och är han 32 nu var han ca 26 år då.

För 32-8=26. Typ.
Citera
2023-04-16, 16:24
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Fler personer än 32-åringen sägs vara anhållna. Det tyder på någon sorts antingen pedofil-ring eller ett gäng som skulle pressa ut pengar.

Eller kanske man gjorde ett svep och anhöll flera misstänkta innan man fick det slutliga tipset.

Någon kan ha hört ljud från lägenheten och tipsat polisen.

Rättvisan skall segra.

Flera anhållna skulle väl även kunna handla om närstående till 32-åringen som misstänks för skyddande av brottsling eller liknande.
Citera
2023-04-16, 16:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag försöker hitta adressen i Korsør och namn på den som bor där

Kanske tvåa på bollen men det tycks vara Mågevej 5, Korsör där polisen gjort ett tillslag.

Dubbelkolla gärna.
Citera
2023-04-16, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abracadabra1619
Låter spontant ganska troligt att det kan vara samma gärningsman som i fallet Emilie Meng. det handlar om avstånd bara 2-3 mil mellan Filippa och Emilie.

Sen att han var bara 26 år och «otypisk» för bortföring kanske en av huvudanledningarna att han aldrig blev tagen. Inte med i några register, lokal osv.

Tänker att det snarare är märkligt om Emelies GM INTE gör om nånting sånt, de brukar väl göra om såna saker efter ett tag när ”highen” har lagt sig från föregående brott.
Citera
2023-04-16, 16:27
Medlem
Citat:
hade det varit i Sverige så kanske mina fördomar hållt med dig men här tror jag mer på en dansk landsman

Jag tror också att det är en (1) dansk som är skyldig och att de övriga anhållna kommer släppas alternativt att de åker dit för medhjälp men inte riktigt fattade att de hjälpte till vid ett brott eller liknande.
Citera
2023-04-16, 16:28
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurrelisa123
Hur räknar du ?😁

Åh jösses, det blev visst ännu mer fel än att det var 8 år mellan 2016-2023 heh..

Jag får nog låna ditt namn lite "snurreMercede" heh
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja det beror väl på. Om större ring så tjänar de på att hålla flickan vid liv. En död flicka ger ingen kosing. Om det var en Engla-idiot så var det ju mest bara tur att polisen hann dit innan flickan var död.
"Förövaren" har samma efternamn som flickan, hon hade ringt hem till sin bonusarna. Detta är ingen kidnappning där någon vill ha pengar, detta är rätt solklart en infekterad vårdnadstvist som spårat ur och därav kunde Polisen oxå hitta henne relativt snabbt. Hon kan ju faktiskt t.om ha följt med frivilligt om det är hennes biologiska pappa.
"Släng cykeln å väskan så åker vi hem nu" utan att tänka på att det ska dra igång mer än en pistoff mamma
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nu återstår att se om de alerta medborgare som hjälpt Polisen med övervakningsmaterial kommer att bli åtalade eller ej.

I Sverige hade bilden på den cyklande Filippa och som släpptes av Polisen under dagen idag, sannolikt medfört böter för ägaren för att kameran varit riktad mot område utanför tomtgränsen (en allmän väg).
Undrar vad dansk lag stipulerar? Och om det är olagligt, dansk polis ändå väljer att avstå från att starta utredning?

Glad över upplösningen.
Är inte minsta grinig eller surmagad även om det kanske kan uppfattas så av mitt inlägg.

Dom kommer inte bli åtalade var inte orolig över det och gläds istället av att barnet har hittats vid liv.
Citera
2023-04-16, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalvardHalvHuve
Ja, ni säger alltid det.... ni rasister.

Sen säger ni "DÄR SER NI" om ni får rätt, sen håller ni käften om ni har fel, och tycker att ni alltid har rätt.

Om det är flera män inblandade så gick mina tankar till flickan på Island och de grönlänningarna som mördade henne. Nu vet jag inte hur danskar är men får för mig att de är lite som svenskar och mer utför såna här brott solo istället för med polare.

Men jag tror egentligen att det bara är en gärningsman och då kan det vara vilken nationalitet som helst, men troligast dansk.
Citera
2023-04-16, 16:31
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus73
"Förövaren" har samma efternamn som flickan, hon hade ringt hem till sin bonusarna. Detta är ingen kidnappning där någon vill ha pengar, detta är rätt solklart en infekterad vårdnadstvist som spårat ur och därav kunde Polisen oxå hitta henne relativt snabbt. Hon kan ju faktiskt t.om ha följt med frivilligt om det är hennes biologiska pappa.
"Släng cykeln å väskan så åker vi hem nu" utan att tänka på att det ska dra igång mer än en pistoff mamma
skulle hon behövt uppsöka sjukhus direkt efter då?
Vad tror du biologiska pappan gjorde på henne i så fall så att sjukhusbesök var behövligt innan hon ens fick träffa sin oroliga mamma och plastpappa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus73

Om mamman och pappan hade en vårdnadstvist så hade de nog hittat henne väldigt mycket snabbare.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Så med tanke på att flickan fördes direkt till sjukhus innan hon fick återföras med föräldrarna tyder på att hon var skadad på något sätt, antar jag?
Du har aldrig hört talas om våldtäkts-kit? Sånt man tar för att t ex DNA-testa rester från gärningsman. Görs bara på sjukhus tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in