2023-04-16, 15:27
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Polisen sa att en medarbetare hade skickats ut till Fillipas föräldrar för att (som dom första) ge budskapet om att Fillipa hade hittats. Fillipa har säkert tagits till nån undersökning innan hon kan återvända hem?

Gissar att detta var nån personlig relation som hamnade helt snett? Sen kan man tänka '13-åring med en 32-åring'......men i o m sociala medier har det hänt mycket inom hus folk umgås, träffas etc.....
Citera
2023-04-16, 15:27
Medlem
Noen som har navn på mistenkte GM?
Citera
2023-04-16, 15:28
Medlem
Den danska polisen har min beundran. Det är inget onödigt tjafs utan man sorterar snabbt bland tipsen och gör resoluta insatser

Mitt i glädjen anser jag att den svenska polisen skall (S)kämmas!....(S).... ...

Så här snabbt agerar inte svensk polis, det är helt bedrövligt här.

Tack Danmark!
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Kidnappning? Vi har ju inga som helst detaljer. Kan ju vara nån hon känner jättebra. Vi vet ju inget som helst om hennes eller eventuell gärningsmans motiv.

Jag försöker att få det till vad som helst utan grov våldtäkt i 24tim. Det skulle bara vara för mycket usch
Citera
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrinolina
Fy fan vad underbart, Flickan lever. Äcklet bakom lås.
Nu hoppas jag på att hon kommer att ta sig igenom detta trauma.
Vet att något brott begåtts?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Det stämmer att flera gripanden gjorts tidigare under dagen (innan 32-åringen greps). Men Polisen ville inte säga mer om det nu.

Nej, det var inte det de sa. De sa att allt sammantaget, vittnesuppgifter, övervakningsvideor, utredningsarbete och tips tillsammans ledde fram till att kunna gripa mannen.
Dom tidigare gripna lär ju släppas eftersom de bröt sig in hos 32åringens bostad o hittade filippa, de kanske låg o knulla.
Citera
2023-04-16, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
All heder till den polisman som håller i pressträffen. Med otrolig precision och skicklighet besvarar han pressens fråga utan att underminera offrets integritet. Detta polisarbete kommer kunna användas världen över som skolboksexempel.

Jag håller med, och han såg verkligen glad och stolt ut, vilket han bör vara. En fantastiskt bra insats av den Danska polisen.

Han ville inte kommentera Filippas skador, vilket är lite oroväckande. Hoppas att hon inte får bestående men.

Han ville heller inte säga om GM är Dansk, vilket jag tolkar som att det är en blatte.
Citera
2023-04-16, 15:30
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Vet att något brott begåtts?

Nej, han vet ingenting (eller lika lite som alla andra härinne) - vissa, inte minst på fb, vill bara hata och dela ut straff utan att veta om det öht har begåtts något allvarligt brott.
Citera
Medlem
Finns det bild på kidnapparen?
Citera
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duubie
Verkar ju vara en son till denne man då

Jag vet inget om SMHs eventuella barn...
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Sjukhus först, eftersom hon har blivit våldtagen.
Tror hon kommer vara inlagd för undersökning samt att få vila upp innan hon återvänder hem...
Citera
2023-04-16, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Har ni något liknande forum som detta i danmark där man kan läsa?
Typ danskt Flashback

Nej, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in