Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-16, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Jisses, Erik är sån bitch. Alla styr och leker med honom. Fattar han inget 🙂🙂🙂🙂. Laget kommer garanterat förlora alla tävlingar nästa vecka pga av honom.
Man skäms ju för människan, han är ju dökär i Amanda, samtidigt som hon vill bara vara kompisar.

39 år och beter sig som en dum 15-åring. Blir nog bara förluster framåt för Nord
2023-04-16, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Har strecksett alla avsnitt nu. En kommentar: Stor eloge till Fabian som vågar skämta så träffsäkert om socialdemokratiska väljare.

Ja, där vann han min sympati
2023-04-16, 11:17
Medlem
Jonipoons avatar
Årets Robinson känns uppgjort av produktionen för att tvinga fram en kvinnlig vinnare. Det har inte varit en ensam kvinnlig vinnare sedan 2015 då Mariana Hammarling vann, så TV4 och Mastiff känner att nu måste de ta i med hårdhandskarna och styra programmet i "rätt" riktning.

Att dela upp lagen efter unga och gamla var ett genidrag eftersom utfallet är extremt förutsägbart. De unga kommer att vinna varenda tävling eftersom de är starkare fysiskt, vilket leder till att de får ett övertag i en sammanslagning med en totalt överlägsen ratio. Och eftersom unga killar är mer feminiserade och inte vågar säga till kvinnor så kommer tjejpakterna att sopa mattan med alla dessa lättlurade unga pojkar.

Min gissning på eventuell vinnare:
1. Sophie - Lågoddsaren, hon är slugast och relativt omtyckt, och fysiskt stark. Kommer att köra över sina tjejkompisar för att vinna.
2. Caroline - Också en lågoddsare, inte lika slug som Sophie men mer omtyckt, kan vinna pga att hon inte ses som ett lika stort hot. Det som kan hindra henne är att hon inte är fysiskt stark.
3. Amanda - Kan skrälla och vinna om hon tar sig till sammanslagning och lyckas komma med i tjejpakten och röstar ut alla killarna. Med endast tjejer kvar i spelet är hon överlägsen fysiskt och kommer sopa mattan med alla.
2023-04-16, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Har sett honom hålla på och knyta ihop någon slags mjärde. Om den ger en massa fisk eller krabbor så kanske de vill ha honom kvar då han väl vid utröstning kommer att plocka med sig den till gränslandet. Får han till en fungerande så borde den vara fångstgivande då det ju bevisligen verkar finnas en hel del fisk i havet där de bor. För mig blir det hans vildmarksöverlevargesällprov.

De tänker inte så! Det är nog den som håller med om vad de säger som har störst chans att bli omtyckt. Tyvärr handlar det för lite om överlevnad och de blir serverade med allt för många belöningar så att överlevnadskunskaper värdesätts ej lika mycket som det borde. Lattekompisar är viktigare tydligen.
2023-04-16, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Jisses, Erik är sån bitch. Alla styr och leker med honom. Fattar han inget 🙂🙂🙂🙂. Laget kommer garanterat förlora alla tävlingar nästa vecka pga av honom.

Han är så dum så man skäms å hans vägnar. En riktig ärketönt som har noll självuppfattning och saknar helt strategiskt tänkande.
2023-04-16, 11:38
Medlem
ronaldo77s avatar
2023-04-16, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Årets Robinson känns uppgjort av produktionen för att tvinga fram en kvinnlig vinnare. Det har inte varit en ensam kvinnlig vinnare sedan 2015 då Mariana Hammarling vann, så TV4 och Mastiff känner att nu måste de ta i med hårdhandskarna och styra programmet i "rätt" riktning.

Att dela upp lagen efter unga och gamla var ett genidrag eftersom utfallet är extremt förutsägbart. De unga kommer att vinna varenda tävling eftersom de är starkare fysiskt, vilket leder till att de får ett övertag i en sammanslagning med en totalt överlägsen ratio. Och eftersom unga killar är mer feminiserade och inte vågar säga till kvinnor så kommer tjejpakterna att sopa mattan med alla dessa lättlurade unga pojkar.

Min gissning på eventuell vinnare:
1. Sophie - Lågoddsaren, hon är slugast och relativt omtyckt, och fysiskt stark. Kommer att köra över sina tjejkompisar för att vinna.
2. Caroline - Också en lågoddsare, inte lika slug som Sophie men mer omtyckt, kan vinna pga att hon inte ses som ett lika stort hot. Det som kan hindra henne är att hon inte är fysiskt stark.
3. Amanda - Kan skrälla och vinna om hon tar sig till sammanslagning och lyckas komma med i tjejpakten och röstar ut alla killarna. Med endast tjejer kvar i spelet är hon överlägsen fysiskt och kommer sopa mattan med alla.

Tror du har jättefel. Mina vinnarkandidater är:
Pernilla....skojar bara (varför skickas hon inte hem? skadad! 3 veckor läketid....vad har hon där att göra?)
1) Dennis The Demolition Man
2) Markus The Mangroove Master
3) Fabian The Fabulous
4) Oskar The Omnipotent
2023-04-16, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04

Tycker Erik känns lite "svag"... känns som han totalt fallit för Amanda... Jag tror inte Amanda är lika intresserad av honom och tror Amanad skulle kunna svika honom

Lite "svag"??? Han är en mycket svag person
2023-04-16, 12:54
Medlem
XtraXs avatar
Kvällens.

2023-04-16, 13:28
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lambdasound3.0
Tror du har jättefel. Mina vinnarkandidater är:
Pernilla....skojar bara (varför skickas hon inte hem? skadad! 3 veckor läketid....vad har hon där att göra?)
1) Dennis The Demolition Man
2) Markus The Mangroove Master
3) Fabian The Fabulous
4) Oskar The Omnipotent

Erik The Erect Elderly Man hade nog också kunnat gå långt om han hade spelat i sina kort rätt, men tror att kåtheten blir hans fall.
2023-04-16, 13:41
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Erik The Erect Elderly Man hade nog också kunnat gå långt om han hade spelat i sina kort rätt, men tror att kåtheten blir hans fall.

De där två är nog chanslösa nu med sin dubbelpakt. De kommer att ryka så fort det blir sammanslagning. Amanda verkar dessutom föga populär i tjejpakten och hos unge Dennis som verkar se sig försmådd till förmån för den mest kärlekskranke klockarkatt, som någonsin svassat runt på en Robinson-strand. Den ende från nuvarande lag Fonus som kan ha en chans att klara sig lite längre tror jag skulle kunna vara Dennis d. ä. Han verkar gemytlig och ses nog inte heller som ett krafthot, men sannolikt bestås nog även han med snar hemfärd.
2023-04-16, 13:46
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Jag tänker likadant gällande männen som är yngre än jag men rör sig mycket gubbigare och är osnabba.

Hur gammal är du?
Vilka av männen menar du?
Jag tycker nog inte att någon av männen ser "äldre" ut än vad de är, Dennis är pluffsig och lite gubbig, men hans ansikte ser nog ändå ut som hans ålder.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in