Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
”Eran sida” är alltså alla som inte stödjer den ryska diktaturens folkmord och övergrepp i Ukraina. Det betyder att du är en person som stödjer mördandet av små barn i Ukraina och som hejar på när ukrainska kvinnor våldtas och mördas.
Jag tycker generellt det är svårt att argumentera med personer som har ett så stort människoförakt som du uppvisar, men jag ger mig ändå på ett försök:
Denna konflikt är enkel att förstå – mänskligheten har under tusentals år haft envåldshärskare med psykopatiska drag som inte varit nöjda med storleken på sina riken. Under medeltiden handlade alla krig om just detta. Moderna länder har lämnat den här typen av banala drivkrafter bakom sig och vi i Sverige är exempelvis nöjda med våra gränser. Rysslands diktator däremot, har sedan han tillträdde invaderat flera länder med det banala målet att bli diktator över en supermakt. Det ryska folket lever i mångt och mycket fortfarande på medeltiden och man omger sig fortfarande med psykopatiska ledare med en medeltida ledarstil. Där har du svaret på varför Ryssland mördar kvinnor och barn i Ukraina och varför de skjuter kryssningsrobotar mot civila bostadsområden där vanliga ukrainska familjer ligger och sover.
Nu begriper nog alla förutom idioter att man inte skjuter kryssningsrobotar mot civila bostadsområden där vanliga ukrainska familjer ligger och sover OM DET INTE FINNS MILTÄR SOM TAR SKYDD DÄR eller om en missil går fel eller blir nedskjuten som vi har sett ett antal exempel på tom i Polen eller hur!
Det finns länder som expander eller försöker expandera sin landyta men sedan -45 så är det vanligaste att man försöker sig på en smygkolonisering iform av att politisk/ekonomiskt ta kontroll över territorium som har råvaror som moderlandet har behov av.
Nu till det svåra för dig, klarar du av att se vilka länder som agerar så i nutid?