2023-04-15, 20:25
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag försöker förstå hur man kan tycka det är konstigt att någon klarar av att sparka i väggen med sitt ben i ett litet badrum. Klart man man tycka det, men försök förklara varför ni tycker det är konstigt.

För mig är det obegripligt nämligen .

Vi/jag tycker inte att det är konstigt egentligen, men jag känner att det inte är 100% säkert!

"Sparkarna" KAN vara något annat ljud.
Citera
2023-04-15, 20:31
Medlem
ziracorns avatar
Märkligaste mordet någonsin
Citera
2023-04-15, 20:32
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Nej, JJ nämner namnet på en helt annan väninna och uppger att denna person sover.
JJ nämner aldrig Maja för grannens son.

Återigen så har jag redan citerat FUP, där det jag nämner står.

Du kommer ännu en gång bara med vilda påståenden helt utan referenser. Du orkade inte heller denna gång kolla upp och citera FUP, antar jag. Gör gärna det, så kan vi ta diskussionen därifrån.

Varför är du så ovillig att medge rena fakta?
Senast redigerad av flashmaner 2023-04-15 kl. 20:37.
Citera
2023-04-15, 20:35
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
När kommer domen?

På onsdag 1400
Citera
2023-04-15, 20:37
Medlem
ziracorns avatar
FUP är för övrigt helt FUCKED UPP !
Mängder med stavfel, "eh "tecken överallt Som om ett barn hade skrivit den
Senast redigerad av ziracorn 2023-04-15 kl. 20:40.
Citera
2023-04-15, 20:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Jo jag såg det du skrev och satt och funderade över MHs förändring.
Kan en person som JJ förändra någon annan så mycket? Går det?
Folk som går in i terroristsekter får ju huvudet förvridet och kan göra hemska saker ingen kunde tro.

Det är ju möjligt att JJ skapade en folie ā deux bubbla med MH. Men efter ett par veckor utan minsta kontakt med JJ borde ju till och med en sådan hjärntvättad person vakna upp och börja berätta för förhörsledarna.

Men det gjorde inte MH. Hon fortsatte att berätta sina lögner.
Samtidigt som hon berättade något helt annat för en ny väninna hon delade rum med.
Det tyder på att MH själv har åsikter och strategier som inte enbart påverkas av umgänget med JJ.
MH är inte enbart en produkt av JJ utan har också agerat självständigt.

Möjligen är hennes fortsatta påståenden att hon sov när T dödades också en del av den strategin.
Jag skulle kunna tänka mig att det blev fullt kaos i Ms huvud om hon började förstå vilken inverkan J haft på henne, att hon kanske inte visste varken ut eller in och började leta efter sitt forna jag.

Att hon så envist höll fast vid deras ursprungliga berättelse tror jag kan hänga ihop med lite tröghet i systemet och att hon trodde att den skulle fria dem. Storyn var nog så väl inövad att det satt i ryggmärgen.

Jag tror att hon kände en stor lättnad när hon fick lasta av sig alla hemligheter hon gått och burit på om Js och hennes förehavanden. Huvudpoängen var nog inte att slänga J under bussen, utan att bli av med det.

Påståendet om sovandet tror jag helt och hållet var för att komma undan alla frågor. Jag kan tänka mig att hon kände både skam och skuld inför sina föräldrar och möjligtvis även inför sveket mot J.

Om hon fått svara inför lyckta dörrar hade hon kanske berättat. Hon bad ju om det och det hade hon inte behövt göra om hon ändå bara skulle säga att hon sov.
Citera
2023-04-15, 20:54
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det centrala här var primärt hur JJ placerade Maja i förhållande till TT. Alltså var MH satt när hon tog undan händerna.

https://imgur.com/LrWSiWO

Personerna avbildade är uppskattningsvis ca 60-70 cm långa. Är det smurfer?

Men jag håller med om din frågeställning. Det hade varit mycket intressant att ha fått se en rekonstruktion. Det är egendomligt att inte någon sådan är genomförd. För jag undrar verkligen hur de tre personerna i fråga fick plats på det sätt som beskrivits.
Citera
2023-04-15, 20:59
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag försöker förstå hur man kan tycka det är konstigt att någon klarar av att sparka i väggen med sitt ben i ett litet badrum. Klart man man tycka det, men försök förklara varför ni tycker det är konstigt.

För mig är det obegripligt nämligen .
Det är inte så svårt. Har man sirap i hjärnkontoret tar det tid för poletterna att ramla ner. Simple as that!
Citera
2023-04-15, 21:00
Medlem
Citat:
Det tyder på att MH själv har åsikter och strategier som inte enbart påverkas av umgänget med JJ.
MH är inte enbart en produkt av JJ utan har också agerat självständigt.

Möjligen är hennes fortsatta påståenden att hon sov när T dödades också en del av den strategin.

Exakt ! Där sa du nåt .
Det sägs att hon är så lättled och viljelös .
Men hon är uppvuxen i en frikyrka vilket brukar vara väldigt starkt och nästan sektliknande hur man bör vara och leva .
Men hon har gått sin egna väg och visar pride öppet .
Och det innan hon ens fyllde 18 ! Så nej hon är nog inget osjälvständigt våp .

De är inte gifta , de bor inte ihop , M umgås hela dagarna med andra i skolan och hemma . Tycker det vore konstigt om J lyckats förvrida huvudet helt .
Citera
2023-04-15, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag kan fortfarande inte släppa sparkarna. Och ditt inlägg gör dem än mer mystiska.

En kanske befängd idé (sådana har jag gott om, så idiotförklaring är överflödig):
Tänk om M var sanningsenlig när hon sa att J låste toadörren?
Kan det vara M som kvicknade till och gick och knackade på dörren för att höra vad som hände? Enligt hennes mobil var hon väl uppe och spatserade just vid den tiden?

Den tanken har slagit mig med. Dock var det väl 02.19 och 02.43 som mobilen registrerade steg.

Jag tycker också att det är lite svårt att få ihop det där med sparkarna i väggen. Men det är möjligt att T nådde med sitt ena ben.
Citera
2023-04-15, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Hamburgaren käkade hon efter att Johanna var tillbaka från Donken. Johanna sa innan de åkte till Donken att hennes vännina slocknat, det vill säga gällande den tid då mordet på Tove skulle ha skett.
Enligt den tidslinje vi har så öppnade Johanna dörren direkt efter mordet. Finns inte så mycket tid för Maja att först vara med och mörda Johanna och sedan hinna slockna och för Johanna att uppmärksamma att Maja slocknat, innan Johanna pratade med grannen.

Bara det att J erkänt i förhör att planen var att göra sig av med cykeln när hon mötte grannen i trappen. Medan M säger att hon hade bett J om att köpa Hamburgare.
Men jag tolkar J s förhör som att hon hittade på det med Hamburgare när hon mötte grannen och det var därför hon behövde upp i lägenheten igen för att hämta telefonen.

Efter att M ätit gjorde sig J av med cykeln och hämtade därefter bilen.

J s version stämmer bättre med övriga indicier än M s.
Att J från början tänkt köpa mat till M och att M hade slocknat tror jag inte på. Varför hade hon då inte på sig telefonen M.m.
Citera
2023-04-15, 21:04
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Exakt ! Där sa du nåt .
Det sägs att hon är så lättled och viljelös .
Men hon är uppvuxen i en frikyrka vilket brukar vara väldigt starkt och nästan sektliknande hur man bör vara och leva .
Men hon har gått sin egna väg och visar pride öppet .
Och det innan hon ens fyllde 18 ! Så nej hon är nog inget osjälvständigt våp .

De är inte gifta , de bor inte ihop , M umgås hela dagarna med andra i skolan och hemma . Tycker det vore konstigt om J lyckats förvrida huvudet helt .

Sant !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in