2023-04-15, 18:48
Medlem
Robot07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
jo, för "vi" skickar stöd till det ena folket på bekostnad av det andra. Det riskerar att leda till etnisk rensning om vi inte skickar stöd på rätt sätt.
Vi skickar stöd för att Ukraina ska ta tillbaka de landområden som Putin stulit i strid med folkrätten.
Citera
2023-04-15, 18:50
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Sjuk kan du vara själv.. om ett land som inte är i krig officiellt börjar skicka militärt stöd till den ena krigsparten samt inför/ökar sanktioner sina sanktioner mot den andra parten, har det landet tagit ett aktivt beslut att delta i kriget. Just det jag beskriver är hur Sverige har agerat.

Att Ryssland sedan har "hotat" borde väl vara ganska självklart, men du verkar bara vilja dra på offerkoftan och tycka att det som Sverige gjort är helt legit.

Om Sverige hade varit i konflikt med valfritt x-land och något y-land stöttade x-landet med vapen, utrustning, ammunition mm. Hade du uppskattat det y-landet?

Något så banalt som folkrätten är inget som intresserar dig?
Inte heller omröstning i FN, misstänker jag.
Vem som anfaller vem? Nä, tänkte väl det.
Dina inlägg andas inte mycket till insikt om rätt eller fel.
Skönt att 97% av Sverige står bakom stödet till Ukraina.
Du borde vara glad att man endast önskar vapen stöd och inte militär assistans. Du verkar vara en laidback skitstövel som inte bryr dig ett skit om annat en ditt eget.
Citera
2023-04-15, 18:51
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Uppfinningar, bilar, konsumentprodukter mm. Nä ryssarna har ingenting.

Aldrig köpt en TV gjord i ryss-land?
Citera
2023-04-15, 18:53
Medlem
Citat:
Problemet är att staten Ukraina består av flera folk.

Det gör i princip alla länder. Inte minst ryssland som inte är främmande för att invadera sina grannländer och stjäla deras barn.

Tjetjener, georgier och ukrainare är inte ryssar i den mening att ryssland har rätt att äga marken dom bor på. Att folk identifierar sig som ryssar är mer av ett självskadebeteende än något som borde ha en faktisk inverkan på landsgränser.

Med det sagt så borde självklart den svenska staten arbeta proaktivt genom att rensa ut proryska element precis som andra anti-svenska företeelser. Jihadister som inte kan hålla sig i skinnet osv.
Citera
2023-04-15, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Nej, vi stödjer det ukrainska folket.
Stöder Ukraina är det INGEN som gör i praktiken, möjligtvis Kina hur det hänger ihop får du fundera på själv.
Jag kan Biden administrationens retorik, och hoppas stort på Trump du borde lyssna på vad han och snart hela USA's befolkning anser om detta krig. Personligen tror jag Us går ur detta spektakel i höst.
Citera
2023-04-15, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Jobbigt? Inte för mig vatnik. Utgår alltid från verkligheten. Verifierbar. Kontrollerbar och du gör tvärtom.
Men du borde, som jag skrev, kräkas när du ser din egen spegelbild.
Så varför kontrollerar du inte uppgifterna ang Ukrainas beskjutning av civila i Donbass.
Det var upp i FN men av nån orsak lämnade man frågan obehandlad. Kanske för som Merkel uttryckte det Minskavtalet var aldrig på riktigt, hade Ukraina gett fan i att bomba kanske dom fått behålla lite mer av sitt land än vad som nu förefaller.
Citera
2023-04-15, 19:04
Medlem
Citat:
jo, för "vi" skickar stöd till det ena folket på bekostnad av det andra. Det riskerar att leda till etnisk rensning om vi inte skickar stöd på rätt sätt.

Du nämner aldrig den etniska rensning som pågår märkligt nog? Varför är du så sanslöst rädd för att vågskålen ska väga över åt andra hållet då?

Du talar om villkorade stöd som ska säkra rättigheterna för folkförrädare och överlöpare, femtekolonnare om så vill.

Vad alla måste inse är att dagens stöd är riktade mot att driva ut ryska styrkor ur Ukraina, efter det är gjort så ska östra Ukraina återuppbyggas. Det är då västs stöd kommer innehålla helt andra krav.

Ju snabbare putlers terror-vatniks lämnar Ukraina desto närmare kommer vi till en lösning för de ukrainare som så gärna vill vara en del av ryssland.

Du kan väl chippa in till deras tågbiljetter om dom inte klarar av utvecklingen?

Nå.. efter att ha slickat putlers röv det senaste året så borde du ha upplevt smakvariationer? Vad tror du han åt till lunch igår? Det glömde du svara på…
Citera
2023-04-15, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Du borde vara glad att man endast önskar vapen stöd och inte militär assistans. Du verkar vara en laidback skitstövel som inte bryr dig ett skit om annat en ditt eget.
Så du hoppas på att Sverige skall skicka personal till Ukraina? Kan du väl aldrig mena, om du är sugen är det ju bara att köpa en biljett och dra.
97% stödjer Ukraina jadu, det speglar iofs hur många med ett Iq över 120 som lär finnas i landet.
Men jag tror inte man behöver vara så begåvad för att kunna tänka självständigt,
eller det kanske behövs ett Iq på mer än snittet vad vet jag. Aldrig befunnit mig i kategorin "dumsvenne"
Senast redigerad av professorpuss 2023-04-15 kl. 19:14.
Citera
2023-04-15, 19:12
Medlem
Citat:
Om 50 år kommer våra barnbarn att förundras över att en del invånare skänkte pengar som stödjer amerikanska militärmakten år 2023. Som lydiga små husnegrer till de som bestämmer. Man måste imponeras av propagandan.
Förundras våra barnbarn över att Sverige stöttade det finska vinterkriget? Var vi ”små husnegrer” vid det tillfället.

Av ditt ordval att döma kan vi konstatera att ditt inlägg andas stöd för fascism/nazism. Jag tror att du råkade försäga dig där. Du har aldrig någonsin kritiserat den omfattande nazismen i Ryssland.

Alla dina senaste inlägg har ju andats ett enormt USA-hat och ett extremt stöd för Putin och hans strategi. Vem försöker du lura med dessa inlindade inlägg?
Citera
2023-04-15, 19:13
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Zeleynskyj har skrikit efter allt som går att skrika efter, allt från flygplan till trupper på marken. Jag skulle säga att han fått allt han krävt, men han anser ff. Att det behövs mer och tycker säkert att väst snålar. Så mycket pengar och utrustning som han fått och slarvat bort. Bara för att inget land öppet har deklarerat att de skickar trupper så betyder det inte att det bara är ukrainare på slagfältet. Har sett uppgifter om att det finns stora polska trupper i landet och givetvis är det inte den enda nationen eller folket som assisterar.
Dina 97% (även om jag inte tror på den siffran) får du göra vad du vill med, även om 100% av svenskarna skulle stötta zelenskj-sekten så skulle det ha väldigt liten, om ens någon påverkan över kriget och dess utveckling.
Citera
2023-04-15, 19:15
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professorpuss
Så varför kontrollerar du inte uppgifterna ang Ukrainas beskjutning av civila i Donbass.
Det var upp i FN men av nån orsak lämnade man frågan obehandlad. Kanske för som Merkel uttryckte det Minskavtalet var aldrig på riktigt, hade Ukraina gett fan i att bomba kanske dom fått behålla lite mer av sitt land än vad som nu förefaller.
Du har blivit lurad av Kremlpropagandan. Ukraina har beskjutit de ryska invasionstrupperna som ockuperade delar av Donbass 2014. Det civila dödandet står Ryssland för som ockupationsmakt.
Citera
2023-04-15, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Du har blivit lurad av Kremlpropagandan. Ukraina har beskjutit de ryska invasionstrupperna som ockuperade delar av Donbass 2014. Det civila dödandet står Ryssland för som ockupationsmakt.
Det var Krim som anekterades inte östra Ukraina, vill bara nämna det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in